2020-06-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
SE fungerar bara för mig om han har medhjälpare, att han får veta "nu går de åt ditt håll" nu har de lämnat bion etc".
Mycket mer logiskt är han en lallare som antingen får panik, eller tittar på mordplatsen alldeles när det har hänt från ett tiotals meters håll.

Om han hade medkonspiratörer så lär ju de ha svettats varje gång han var med i media.

Och om jag var deppad och skulle ta livet av mig, så skulle jag tamigfab berätta att jag faktiskt iaf lyckats med att mörda Palme

Det gjorde han ju indirekt också.

Fascinerande att han lurade hela Palmegruppen genom att säga att han tror att de andra missuppfattat att han är mördaren... Komik på hög nivå. Hade han varit tidigare dömd hade han varit körd...

Detta inslag i Rapport efter mordet är bara för befängt...
https://www.gp.se/nyheter/sverige/h%C3%A4r-kritiserar-stig-engstr%C3%B6m-polisens-utredning-i-svt-1.29237137

Från samma artikel
"– Lägg ihop de här bilderna – paret tilltalas av en man som kanske känt igen dem och vil säga något till en livs levande världskändis som plötsligt kommer knallande Sveavägen fram från bion. Många har hälsat vänligt på Palme – han hade inte bara fiender. Tänk om den beundrade statsministern snäser av vederbörande på ett föraktfullt sätt. Avvisade och vända ryggen åt blir några av oss förbannade. Om då någon av oss går omkring med ett vapen – så kanske vi tar till det vid ett sådant tillfälle."
Senast redigerad av Mafia 2020-06-14 kl. 07:23.
Citera
2020-06-14, 07:36
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Varför tycker du det? Hans språk, ansiktsuttryck, rörelser och sätt att uttrycka sig är nervöst men ändå väldigt fokuserat. Detta med pusselbitarna är ju ett meddelande i sig. Stanna filmen och titta på hans blick.

https://www.youtube.com/watch?v=JM95N7zk9mg

Ser inget särskillt konstigt. Kan tänka mig många oskyldiga människor som varit betydligt nervösare framför kameran i ett sådant sammanhang. Tror snarare att du läser in för mycket i det du ser.
Citera
2020-06-14, 07:39
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
https://www.youtube.com/watch?v=JM95N7zk9mg

Ser inget särskillt konstigt. Kan tänka mig många oskyldiga människor som varit betydligt nervösare framför kameran i ett sådant sammanhang. Tror snarare att du läser in för mycket i det du ser.
Pusselbitarna, mannen. Polisens pussel vars pussel-läggare tar ut bitarna som hör till pusslet. Tänk på den.
Citera
2020-06-14, 07:43
Medlem
Citat:
Pusselbitarna, mannen. Polisens pussel vars pussel-läggare tar ut bitarna som hör till pusslet. Tänk på den.

SE var ett vittne , så han var en pusselbit i det hela, det är väl det han menar.
Citera
2020-06-14, 07:45
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
SE var ett vittne , så han var en pusselbit i det hela, det är väl det han menar.
Han var givetvis också ett vittne till sitt eget dåd. Vi kommer inte runt honom. Ta in det.
Citera
2020-06-14, 07:45
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:

Du menar att han sitter i TV och gäckar polisen och i förtäckta ordalag säger att de missat honom själv som mördaren? Ja, naturligtvis möjligt, men min magkänsla säger att han inte är så iskall. Tror inte han skulle göra så om han var nervös, som du antydde tidigare. Visst händer det att tex seriemördare, pedofiler, pyromaner och likande själv deltar i utredningen och finner ett nöje/spänning att vara med, men något säger mig att så inte är fallet här. Kan naturligtvis ha fel.

Minst ett av vittnena på plats hävdar ju bestämt att det inte är SE. Dessutom borde väl Lisbeth veta om mördaren hade mössa på sig eller ej.
Citera
2020-06-14, 07:50
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Du menar att han sitter i TV och gäckar polisen och i förtäckta ordalag säger att de missat honom själv som mördaren? Ja, naturligtvis möjligt, men min magkänsla säger att han inte är så iskall. Tror inte han skulle göra så om han var nervös, som du antydde tidigare. Visst händer det att tex seriemördare, pedofiler, pyromaner och likande själv deltar i utredningen och finner ett nöje/spänning att vara med, men något säger mig att så inte är fallet här. Kan naturligtvis ha fel.

Minst ett av vittnena på plats hävdar ju bestämt att det inte är SE. Dessutom borde väl Lisbeth veta om mördaren hade mössa på sig eller ej.
Ja, jag menar det. Han gäckar och hånar polisen. Han är extremt iskall. Han är även nervös men ändå extremt koncentrerad. Han är sannolikt tränad för allt detta. Han har support och agerar med förtroende.

Lisbets vittnesmål är väldigt osäkra. Tyvärr.
Citera
2020-06-14, 08:03
Medlem
Citat:
Ja, jag menar det. Han gäckar och hånar polisen. Han är extremt iskall. Han är även nervös men ändå extremt koncentrerad. Han är sannolikt tränad för allt detta. Han har support och agerar med förtroende.

Ja. Hon är ju rätt ute i första förhöret, beskriver SE bra då. Sen går det utför i kommande förhör, förmodligen pga chock, förväxling/förvirring etc. Men det första förhöret finns det ju anledning att fästa vikt vid, innan hon hade hunnit påverkats av annat
Citera
2020-06-14, 08:03
Medlem
Citat:
Han var givetvis också ett vittne till sitt eget dåd. Vi kommer inte runt honom. Ta in det.

Men varför skulle Lisbeth hålla hemligt att dom pratade med SE innan skotten?
Citera
2020-06-14, 08:06
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:

Menar du att det var planerat eller en slump att SE såg Palme den kvällen? Hur visste ha isf att de skulle vara där? Om en slump, hade han isf med sig vapnet? Agerade han ensam tror du?
Citera
2020-06-14, 08:07
Medlem
Citat:

Tror också han hade support. Det som gäckat mig är att Skandiavakten Anette Kothuts förhör är hemligstämplat (varför? Finns påstående om att hon haft koppling till Hans Holmér, men inte sett något belägg för det). Jag tror att det kan finnas något riktigt intressant där, som KP inte kunde redogöra för på pressträffen.
Citera
2020-06-14, 08:08
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnabelAnders
Ja. Hon är ju rätt ute i första förhöret, beskriver SE bra då. Sen går det utför i kommande förhör, förmodligen pga chock, förväxling/förvirring etc. Men det första förhöret finns det ju anledning att fästa vikt vid, innan hon hade hunnit påverkats av annat
Ja. Starkt misstänkt att hon snart påverkades av Holmér, som gärna ville rikta blickarna åt andra håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in