2020-06-14, 01:40
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Jag är alltså en bög som bara misslyckas med kvinnor, enligt Flashback-riddarna med sin Coca-Cola?
Jag har inte nämnt något om din sexuella läggning.
Det är en privat fråga jag inte spekulerar i.
Citera
2020-06-14, 01:42
Medlem
Citat:
Du verkar lite kränkt. Jag upplever illojalitet som något naturligt för kvinnor. Vilket - ifall det är sant - är väldigt intressant. Världsreligionerna tycks ha varit inne på samma spår. Om du dessutom tror jag har rätt, borde det inte ens vara kontroversiellt.

Jag blir inte kränkt av själva sakfrågan. Som jag skrev så kan ts ha rätt och han ska ha frihet att utforska den frågan.

Det som gör mig lite smått irriterad är alla människor (och för att du inte ska bli kränkt, så gäller detta inte bara män) som ägnar hela sina liv åt alla skylla på alla andra, utan att enda dag rikta fokuset mot sig själv. TS är en av de människorna, men jag kunde valt en av oändligt många gnälltrådar som skrivs dagligen.
Citera
2020-06-14, 01:44
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Jag blir inte kränkt av själva sakfrågan. Som jag skrev så kan ts ha rätt och han ska ha frihet att utforska den frågan.

Det som gör mig lite smått irriterad är alla människor (och för att du inte ska bli kränkt, så gäller detta inte bara män) som ägnar hela sina liv åt alla skylla på alla andra, utan att enda dag rikta fokuset mot sig själv. TS är en av de människorna, men jag kunde valt en av oändligt många gnälltrådar som skrivs dagligen.

Vad får dig att tro att du vet vad jag är för människa?
Citera
2020-06-14, 01:56
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att du vet vad jag är för människa?

Din posthistorik visar att du går runt och tänker mycket på "pk", feminister, invandrare, muslimer och homosexuella men verkar sakna analys för vad du ska göra med dessa tankar.

Om du inte kan eller vill göra någon förändring, sluta lägg energi på saker. Men om du vill fortsätta lägga energi på de här frågorna, gör något vettigt. Försök tänk ut lösningar och strategier, hur kan du göra för att samhället ska bli mer som du vill? Blir något bättre av att du bemöter sådana här frågor med "feminister gnäller också mycket utan att göra något"?
Citera
2020-06-14, 01:59
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Din posthistorik visar att du går runt och tänker mycket på "pk", feminister, invandrare, muslimer och homosexuella men verkar sakna analys för vad du ska göra med dessa tankar.

Om du inte kan eller vill göra någon förändring, sluta lägg energi på saker. Men om du vill fortsätta lägga energi på de här frågorna, gör något vettigt. Försök tänk ut lösningar och strategier, hur kan du göra för att samhället ska bli mer som du vill? Blir något bättre av att du bemöter sådana här frågor med "feminister gnäller också mycket utan att göra något"?

Du har misstagit mig för någon annan nu ganska länge. Jag har aldrig skrivit vad du nu sa. Du missade även att jag var trådstartaren i början. Du kanske ska dricka lite mindre när du läser?
Citera
2020-06-14, 02:14
Medlem
Citat:
Du har misstagit mig för någon annan nu ganska länge. Jag har aldrig skrivit vad du nu sa. Du missade även att jag var trådstartaren i början. Du kanske ska dricka lite mindre när du läser?

Det stämmer att jag först svarade utan att se att du även skrev trådstarten. Som du sedan såg så rättade jag till mitt misstag och började skriva du istället för han. Dock gjorde ju det inte någon skillnad i sak. Återigen, om du vill förändra samhället , tror du det hjälper att komma med personangrepp mot mig? Men kanske är det så, att du inte vill förändra något utan trivs bra med att få sitta här på flashback och konstatera vilka fel det finns hos alla andra. Kanske känns det bra när du får medhåll av folk som skriver "Ja, kvinnor är verkligen illojala, mer otrogna, dummare, sämre på allt och PK har förstört samhället, fy tusan vad bra att du var den hundratusande att konstatera det! Bravissimo!"

Eh jo, jag kan se dina tidigare gnälltrådar.
Citera
2020-06-14, 02:16
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Det stämmer att jag först svarade utan att se att du även skrev trådstarten. Som du sedan såg så rättade jag till mitt misstag och började skriva du istället för han. Dock gjorde ju det inte någon skillnad i sak. Återigen, om du vill förändra samhället , tror du det hjälper att komma med personangrepp mot mig? Men kanske är det så, att du inte vill förändra något utan trivs bra med att få sitta här på flashback och konstatera vilka fel det finns hos alla andra. Kanske känns det bra när du får medhåll av folk som skriver "Ja, kvinnor är verkligen illojala, mer otrogna, dummare, sämre på allt och PK har förstört samhället, fy tusan vad bra att du var den hundratusande att konstatera det! Bravissimo!"

Eh jo, jag kan se dina tidigare gnälltrådar.

Eller så förstår du inte alls lika mycket som du tror.
Citera
2020-06-14, 02:25
Medlem
Citat:
Eller så förstår du inte alls lika mycket som du tror.

Vad jag förstår eller inte är helt irrelevant. Men lycka till med propagandan.
Citera
2020-06-14, 02:40
Avslutad
Ok så låt oss nu anta att i stort sett alla kvinnor från mänsklighetens begynnelse har blivit våldtagna och fått sina egna män/pojkar mördare av fiendeklanen. Så till den milda grad att detta har satt sig i kvinnors arvsmassa och därmed lett till att kvinnor är oförmögna att känna lojalitet annat än till sin egen avkomma.

Och så sitter du här nu x tusen år senare. Då är ju förfan kvinnor riktigt JÄVLA BAD ASS. Och du borde ligga på dina knän och kyssa marken efter varje kvinna som passerar dig.

Och om nu män mördat kvinnornas män och pojkar om vartannat genom hela historien varför skulle då kvinnor känna minsta sympati eller medkänsla för män? Om nu män genom hela historien betett sig som mördande kallblodiga svin.

Det här är en fruktansvärt korkad ts som troligen kommer att hamna i papperskorgen så fort någon av moderatorerna vaknat och fått i sig lite kaffe.
Citera
2020-06-14, 03:17
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Vad jag förstår eller inte är helt irrelevant. Men lycka till med propagandan.

Först hade jag förmodligen rätt, nu sprider jag propaganda?
Citera
2020-06-14, 03:24
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok så låt oss nu anta att i stort sett alla kvinnor från mänsklighetens begynnelse har blivit våldtagna och fått sina egna män/pojkar mördare av fiendeklanen. Så till den milda grad att detta har satt sig i kvinnors arvsmassa och därmed lett till att kvinnor är oförmögna att känna lojalitet annat än till sin egen avkomma.

Och så sitter du här nu x tusen år senare. Då är ju förfan kvinnor riktigt JÄVLA BAD ASS. Och du borde ligga på dina knän och kyssa marken efter varje kvinna som passerar dig.

Och om nu män mördat kvinnornas män och pojkar om vartannat genom hela historien varför skulle då kvinnor känna minsta sympati eller medkänsla för män? Om nu män genom hela historien betett sig som mördande kallblodiga svin.

Det här är en fruktansvärt korkad ts som troligen kommer att hamna i papperskorgen så fort någon av moderatorerna vaknat och fått i sig lite kaffe.

Kränkt vitt luder.

Bad ass på samma sätt som psykopater eller reptiler.

Kvinnorna ha varit beroende av männen som mördats och mördat för sin överlevnad, när vi levde som vilka djur som helst. Kvinnorna har naturligtvis inte varit emot att deras män gjort detta. I arabvärlden t.ex. tvingades olika klaner hela tiden ockupera andra klaners oaser, när deras egna torkat ut. Och precis som profiten Muhammed så dödade de pojkarna och männen, så att ingen skulle hämnas sen. Kvinnorna och flickorna behölls däremot som fruar och sexslavar, eftersom de inte hämnades. Och även idag tycker många muslimska kvinnor att det är helt okej för deras män att ta flera fruar och sexslavar, eftersom det står i deras hatreligion. Kvinnorna har alltså inte varit mer moraliskt högstående, utan mindre.
Citera
2020-06-14, 05:31
Medlem
rikastistorstans avatar
Så är det och jag har kommit att acceptera det. Det har varit en ren överlevnadsinstinkt genom historien. När ens samhälle togs över av grannbyn var det liksom bara att gilla läget och acceptera sina nya herrar. Att bli upprörd på kvinnlig illojalitet är lika dumt som att bli upprörd på att kvinnor menstruerar. Båda sakerna är äckligt och förbannat tråkigt men går inte att göra något åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in