2020-06-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Vi snakker slik i Oslo- og Østfold-/Østlandsområdet. Det burde du vel vite.

Ja, nettopp. Det er et såpass stedsbundet ord. Det og andre detaljer avslører brevskriverens bakgrunn.
Citera
2020-06-13, 09:07
Medlem
Hei!

Jeg har fulgt med på saken med ikke skrevet på dette forumet før.

Har noen fått med seg at det har kommet ut bok om saken? Jeg fikk disse linkene i går, men har ikke fått kjøpt boken ennå. Noen som har? Den skal visstnok diskutere ulike teorier for hva som har skjedd med AEH.

Hvorfor har vi ikke hørt om dette før?

http://anne-elisabeth.info/

https://books.apple.com/no/book/hvor-er-anne-elisabeth/id1517251110?ls=1

https://ebok.no/ebok/hvor-er-anne-elisabeth_m-rafat/
Citera
2020-06-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Synes faktisk mye av det du skrev her var usmakelig. Særlig mot slutten av innlegget ditt.
Det burde gå an å finne en løsning på denne gåten med god og kløktig politietterforskning. Der man ser bort fra rykter. Kryptosporet tror jeg har bedre potensiale.

Dersom det er noen av resonnementene du er uenig i eller har belegg for å nullifisere, er det selvfølgelig interessant å høre mer om (det er ikke nytt at det kan ha vært forhold på si, det er sagt mange ganger tidligere her, hvis det var det du ikke likte?). Denne tråden er stort sett spekulasjoner om saken, etterhvert av et ganske stort omfang. Med noen spesielle innspill hvor det er laget tidslinjer, undersøkt konti med mer, som er svært verdifullt. Alle innlegg kan bidra til å drive det framover, enten det bygger opp under eller svekker ulike hypoteser, så skriv gjerne litt om hvordan du tenker om ulike forhold. Politietterforskning er ikke basert på rykter, men rykter og tips kan også for politiet lede til etterforskningsskritt som skaffer fram bevis. Etterforskningsskritt får vi ikke gjort på FB, da. :-)

Folk tar rasjonelle valg. Hvis man ikke ser det rasjonelle, kan det være fordi man ikke har knekket koden for hva som er rasjonelt for GM. Derfor kan det være verdt å se på hva som driver de involverte og hvem de er. Politiet undersøker det med vitneavhør, er man ikke i politiet blir det noe man må nøye seg med å resonnere rundt. For min del tenker jeg den siste tlf samtalen ikke er staget. Den er enten falsk, i den forstand at AFH ikke deltok i samtalen, hvilket kan involvere den andre parten i saken, eller hun var i live, da.
Citera
2020-06-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hvem er hun?

Hvis du går på TEH's Instagram (tr*msebass) og ser hvem som har tagget han, kommer det opp fler av hennes innlegg. Initialer KT.
Citera
2020-06-13, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Farmoren min bæsjet på seg noen timer før hun begynte å sovne inn. Det var på sykehjem. Hun var ikke til å kjenne igjen dagen før hun døde stakkars. Helt rar. Gud vet hva de gir de eldre på sykehjem,jeg fikk i alle fall et dårlig inntrykk! Jeg visste ikke at hun kunne dø og fikk høre at hun hadde gått inn i en dyp søvn som hun ikke kunne våkne fra. Jeg besøkte henne og det tok mange timer før hun sovnet helt inn, så dette med avføring gjelder også naturlig død.

Det kan sikkert skje på den ene eller den andre måten ved dødsfall at det kommer noe ut. Men at det er en fast regel, det tviler jeg på. Ja, huff, det er ikke alle som har det bra på sykehjem. Man leser jo historier der folk ligger i sin egen urin og avføring i flere dager. Ikke alle som jobber på sykehjem som skulle jobbet der heller. Behandler folk som dyr, og snakker nedlatende som at de er null verdt.
Citera
2020-06-13, 11:35
Medlem
Selv om haris har hatt suksess med å avsløre 2 mulige slettede telefonoppkall etter 2 års etterforsking, så finnes også andre muligheter.

Politiet har feks spanet på et lokale 200 meter fra Futurum-bygget og 400 meter fra boligen i mange uker, før de gikk til aksjon og pågrep pakistanske tapere/gjengmedlememer av Young Guns, fant pistoler, ammo osv. Tilfeldig?

*I brevet står det at noen vil "overvåke", ja det er mulig om man har en bule like i nærheten og naturlig kan kjøre til og fra.

*Drapet skjedde like over Oslo-grensa, vanlig pakistaner triks for å slippe Oslo-politiet som kjenner dem mye bedre.

*Bitcoin og monero brukt, akkurat slik pakistanske narkoselgere nettopp hadde lært seg.

* Ganske inngående info i brevet om hvordan håndtere store pengesummer og bitcoin, nok en indikasjon på narkoselgere.

Man kan se for seg at dama ble fraktet til feks dette stedet etter drapet, og deretter dumpet natten etter.
Citera
2020-06-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Selv om haris har hatt suksess med å avsløre 2 mulige slettede telefonoppkall etter 2 års etterforsking, så finnes også andre muligheter.

Politiet har feks spanet på et lokale 200 meter fra Futurum-bygget og 400 meter fra boligen i mange uker, før de gikk til aksjon og pågrep pakistanske tapere/gjengmedlememer av Young Guns, fant pistoler, ammo osv. Tilfeldig?

*I brevet står det at noen vil "overvåke", ja det er mulig om man har en bule like i nærheten og naturlig kan kjøre til og fra.

*Drapet skjedde like over Oslo-grensa, vanlig pakistaner triks for å slippe Oslo-politiet som kjenner dem mye bedre.

*Bitcoin og monero brukt, akkurat slik pakistanske narkoselgere nettopp hadde lært seg.

* Ganske inngående info i brevet om hvordan håndtere store pengesummer og bitcoin, nok en indikasjon på narkoselgere.

Man kan se for seg at dama ble fraktet til feks dette stedet etter drapet, og deretter dumpet natten etter.

Hvor har du informasjonen fra at pakistanske narkoselgere nettopp hadde lært seg å bruke Bitcoin og Monero?

Mener du i så fall at TH samarbeidet med dem eller at det var andre som sto bak? Enig i at det virker som de hadde god peiling på bitcoin og krypto og slikt. Er det noe som tyder på at kryptomannen har samarbeidet med dem?
Citera
2020-06-13, 11:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fintdethei
Dersom det er noen av resonnementene du er uenig i eller har belegg for å nullifisere, er det selvfølgelig interessant å høre mer om (det er ikke nytt at det kan ha vært forhold på si, det er sagt mange ganger tidligere her, hvis det var det du ikke likte?). Denne tråden er stort sett spekulasjoner om saken, etterhvert av et ganske stort omfang. Med noen spesielle innspill hvor det er laget tidslinjer, undersøkt konti med mer, som er svært verdifullt. Alle innlegg kan bidra til å drive det framover, enten det bygger opp under eller svekker ulike hypoteser, så skriv gjerne litt om hvordan du tenker om ulike forhold. Politietterforskning er ikke basert på rykter, men rykter og tips kan også for politiet lede til etterforskningsskritt som skaffer fram bevis. Etterforskningsskritt får vi ikke gjort på FB, da. :-)

Folk tar rasjonelle valg. Hvis man ikke ser det rasjonelle, kan det være fordi man ikke har knekket koden for hva som er rasjonelt for GM. Derfor kan det være verdt å se på hva som driver de involverte og hvem de er. Politiet undersøker det med vitneavhør, er man ikke i politiet blir det noe man må nøye seg med å resonnere rundt. For min del tenker jeg den siste tlf samtalen ikke er staget. Den er enten falsk, i den forstand at AFH ikke deltok i samtalen, hvilket kan involvere den andre parten i saken, eller hun var i live, da.
Vil tro at disse ryktene er sendt politiet hvis du mener de kan hjelpe saken.
Man kan jo spørre seg hvor moralsk riktig det er hvis politiet benytter disse ryktene for å støtte opp om en eventuell hypotese.
Jeg sikter til det du skrev angående trekant-relasjoner, honningkrukke-opplegg og Nigeria x 1000.

Ryktene omhandler en person som mest sannsynlig er død og hun kan ikke forsvare seg mot dem.
Citera
2020-06-13, 11:57
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Hei!

Jeg har fulgt med på saken med ikke skrevet på dette forumet før.

Har noen fått med seg at det har kommet ut bok om saken? Jeg fikk disse linkene i går, men har ikke fått kjøpt boken ennå. Noen som har? Den skal visstnok diskutere ulike teorier for hva som har skjedd med AEH.

Hvorfor har vi ikke hørt om dette før?

http://anne-elisabeth.info/

https://books.apple.com/no/book/hvor-er-anne-elisabeth/id1517251110?ls=1

https://ebok.no/ebok/hvor-er-anne-elisabeth_m-rafat/
Forfatteren M Rafat har skrevet en krim-roman som tar utgangspunkt i AEH-forsvinningen. Men det er altså en roman/thriller men løsrevet fra korrekt fakta i den aktuelle saken, og utgitt på eget forlag. Boken er på ca 250 sider, hvorav de siste ca 50 sidene er dekning av rettssaken som avgjør saken. Rettssaken fant i boken sted over 1 dag, nemlig 7 juni 2020.

Dette er et kreativt forsøk på å fylle tjene penger på å publisere egen tekst i kombinasjon med fotografier og opplysningene fra Hagenfamiliens tragedie.

Jeg kommer ikke til å kjøpe boken.
Citera
2020-06-13, 12:03
Medlem
Skjønner, Legokatt.

OM TH ikke er GM, kan det se ut til at GM har endel informasjon om familien som man ikke får ved å overvåke i en bil. Informasjon kan komme gjennom familien. Men informasjon kan også komme til GM gjennom kilder tett på familien, ikke bare barnas forbindelser. Tenkte ikke på AFH, men det spiller ikke noen stor rolle. Det er ikke utenkelig at en romantisk forbindelse kan utnyttes, uansett hvem. Man kan ha stor uflaks i hvem man faller for. Det er en GM som er villig til å gå veldig langt. Etter mitt syn er det nærliggende at det finnes en link til familien. Det er ikke en som har lest Kapital helt random.
Citera
2020-06-13, 12:04
Medlem
En ting jeg lurer på som kanskje noen her har skjønt. Hvis det er riktig det som sto i Nettavisen i går om blod på håndkle osv fra Tom Hagen og politiet bruker det som bevis. Betyr det at politiet tror at han selv gjennomførte drap enten på natta eller om morgenen før han dro på jobb? Tror de i så fall at de telefonsamtalene med personen i selskapet og med familiemedlemmene var set-up? Betyr det i så fall at politiet tror at disse personene også er med på opplegget? Hvorfor har de ikke blitt arrestert?

Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor det skal være relevant at de finner blodet på badet. Kan kidnapperne ha skaffet seg blod fra TH tidligere og plantet det strategisk for å forvirre politiet? Har ennå ikke hørt at politiet har ment at TH ikke var på jobb etter kl 9 eller at de samtalene til AE ikke var sanne.
Citera
2020-06-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, nettopp. Det er et såpass stedsbundet ord. Det og andre detaljer avslører brevskriverens bakgrunn.

Synd at ikke språkekspertene til politiet forstår dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in