Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Har du tenkt tanken at kun ett familiemedlem kunne ha gjort alt alene?
Jeg hadde TH alene som min første hovedhypotese, men alibiet hans sto i veien. Det ble for mange eventualiteter og han måtte ha alliert seg med minst sønnen. Det virket utenkelig, hadde det vært i en «normal» familie.
Så kom klagebrevet som forandret alt for min del. Der fikk vi innsyn i en meget spesiell familie, som virket å bo på sin egen planet, hvor alt dreide seg om penger, og det virket som alle rottet seg sammen mot hovedproblemet, den stakkars moren.
Da synes jeg brikkene falt på plass, og det utenkelige ble tenkelig etter min mening, og basert på media og her inne finner jeg:
0856-0910: AE ble kvalt før TH dro på jobb (var HHB2 i huset?)
0910: sms’en til HHB1 - avlyst hyttetur hvor TH skulle late som han ikke visste (HHB2 på AE’s telefon?)
0914: AE ringer TEH (HHB2 på AE’s telefon?)
0950: TEH ringer AE (avtalt med HHB2?)
0914-1330: TEH og HHB2 fjerner trolig lik og over-stager, Sprox, langt rart trusselbrev
1006-1007: To anrop til AE fra TH - slettes
1006-1343: 8 ubesvarte «engste seg» anrop fra TH til AE
1330:TH kommer hjem, mobilen på jobben
1340: HHB1 ringer hjem - TH forteller ikke hvordan det ser ut i huset (unngå detaljer?)
1346: TH ringer, hører ikke AE’s telefon, ligger på «feil» sted
1400:TH ringer TEH som kommer 1401
1410: TH ringer politiet
Dette er for mye for én person, og jeg tror enten alle eller ingen står bak.
For alt jeg vet har alle barna alibi, men det har ikke kommet fram noe sted, så jeg baserer hypotesen på at minst to ikke har et spikret alibi og var i huset deler av dagen.
Jeg tror hele familien har planlagt dette i lang tid, trolig også datoen dette skulle skje på. HHB2 er eneste barnet som ble nevnt i trusselbrevet, og eneste som ikke er med på «kontaktloggen» 31.10.18. Hun bor lengst unna Sloraveien.
AE hadde ikke en sjanse, det var bestemt at hun var et problem som måtte ryddes av veien.
Jeg vet ikke om klokkeslettene er nøyaktige, hvis de er det, synes jeg det er påfallende mange viktige på 10-minuttet: 0910, 0950, 1340, 1400, 1410.