Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
1 -Intressant inlägg. Och visst kommer de flesta stater nu använda C som argument för ökad övervakning, ingen tvekan.
2 - Rätt där med. Jag tillhör väl ungefär denna grupp men fattar nada av de users här på FB som jag normalt alltid håller med, delar åsikter med och har varit "vän" med.
De har gått fullständigt bananas inkl Åkesson himself.
Tror att jag överger SD för Fi nästa val. Ser liksom ingen poäng med politiken alls. Bästa man kan göra är att förvärra så mkt som möjligt så det blir så illa att kanske, kanske gnistan för förändring tänds hos folket. Men jag tvivlar.
Gnistan kommer tändas först när förtroendet på massiv skala sjunker för regeringen och man ifrågasätter regeringens roll med samhällsfunktionerna och om vi kan vara säkra på att de inte har några negativa avsikter. För mig är det glasklart sen snart tjugo år tillbaka att staten har negativa avsikter. I min studentmössa var det en vän som citerade mig med "allt är bedrägeri" om hur ham skulle minnas mig. Det var något jag ofta sa och redan då hade jag rätt.
De flesta har ingen aning om hur historiskt katastrofalt det ser ut på obligationsmarknaden. Minusränta har förstört statens finanser permanent och det finns inget de kan göra. De kommer troligtvis införa kapitalkontroll mot 2022, ECB kommer införa digital valuta och knäcka alla kryptovalutor och alla pengar som är på obligationsmarknaden (omkring 18 biljoner i euroområdet) kommer tryckas in i aktier världen över men främst i USA. Tanken med karantän och stoppade flyg är att inga värden ska försvinna från staten så de undgår beskattning.
Deras plan är att vi ska sitta i karantän när finanserna kraschar och att vi inte ska kunna demonstrera på grund av nåt påhittat virus.