2020-06-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad är detta för skit?
Länken är trasig = bluff
https://www.di.se/nyheter/professorn-glom-andra-vagen-vi-far-leva-med-viruset-i-tio-ar/

Den är hel här.
Citera
2020-06-12, 20:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag kan bara komma till slutsatsen att du är amatören är. Du kan verkligen inte besvara en enkel fråga.
Det förvånar mig inte ett dugg att du drar den slutsatsen - att acceptera fakta verkar inte vara din grej.
Citera
2020-06-12, 20:16
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
https://www.di.se/nyheter/professorn-glom-andra-vagen-vi-far-leva-med-viruset-i-tio-ar/
Gick bara att se att han åter kritiserar FHM.
Stackarn kan inte må bra.
Men inget om hur man ska göra istället.
Inte kul att vara utanför.
Citera
2020-06-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Som vad? De har tillochmed uppmuntrat de äldre till att gå ut träffa barnbarnen. De gjorde i princip inget för skydda de äldre och andra riskgrupper.

Taktiken på pappret var det inte fel på. Problemet var att de aldrig ens försökte skydda de äldre, utan snarare tvärtom. Helt sjukt att ett parti som sysslar med massmord av våra äldre kan gå upp i opinionssiffrorna. Svenska folket visar sitt sanna jag.
Ok, då har du lyckats missa alla åtgärder och restriktioner som vi har i Sverige. Kolla https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/restriktioner-och-forbud. Sen att stora delar av värden drabbats av panik och i affekt satt in suboptimala motåtgärder, som om att världen drabbts av en ebolapandemi, är en annan sak.
En fråga, tycker du det var massmord ex. 2018 när staten lät 3000 dö i säsongsinfluensan? Borde staten åtalas för brott mot mänskligheten?
Citera
2020-06-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad menar Björn Olsen att vi får lära oss leva med viruset i 10 år?

Tror han inte att vi kommer få något verksamt vaccin under den tiden?

10 år? Jag har bettat 5 år. Men ok. Olsen var rätt så övertygande.

Då får man omorganisera sitt liv. Ingen återgång till att delta i event och konserter etc. Undvika offentliga transporter så nu är det egen bil som gäller. Isolerat, väldigitaliserat boende. Man får reka efter sjukvård som är på och inte ger en en spruta. Undrar om det dyker upp ett privatsjukhus för de som har privat sjukvårdsförsäkring? Släkten af Johnick skulle kunna starta något. Med den flata strategin som regeringen valt har man slagit sönder sjukvårdssystemet, för jag tänker haka på ett privat alternativ så fort det dyker upp något, och jag är nog inte den enda.

Hur länge tror ni resten av världen, och framför allt våra nordiska grannar, kommer att behandla oss som spetälska? Kommer vi att få sitta i karantän då vi vill resa i 10 år? Kommer svenskar vara de som får visa upp ett immunitetsintyg? Blir det så så kommer massor med hjärnor utvandra från Sverige. Är man yrkesverksam i något internationellt område då kan man inte bo här. Det blir för jobbigt att verka utomlands som pestsmittad. Det är bättre att hålla kontakt med Sverige digitalt och bo någonstans där man friheten att resa och träffa folk.
Citera
2020-06-12, 20:19
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Ok, då har du lyckats missa alla åtgärder och restriktioner som vi har i Sverige. Kolla https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/restriktioner-och-forbud. Sen att stora delar av värden drabbats av panik och i affekt satt in suboptimala motåtgärder, som om att världen drabbts av en ebolapandemi, är en annan sak.
En fråga, tycker du det var massmord ex. 2018 när staten lät 3000 dö i säsongsinfluensan? Borde staten åtalas för brott mot mänskligheten?
Regeringshatarna griper efter halmstrå nu när det gått upp för dem att deras prognoser var helt uppåt väggarna och den svenska taktiken fungerade.

Såklart man måste förbjuda motortrafik, alkohol, cigaretter, vistas utomhus enligt deras desperata resonemang, allt annat är mord!
Citera
2020-06-12, 20:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SARS finns väl fortfarande och skördar väl iofs fortfarande offer men inte så många. Troligen helt omöjligt att helt få bort precis som "nya" Corona.

Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Nej finns inte i människa -så har jag fattat det -ska vi börja rota källor eller är vi nöjda?

"The World Health Organization declared severe acute respiratory syndrome contained on 5 July 2003. In the following years, four SARS cases were reported in China between December 2003 and January 2004.[64][65] There were also three separate laboratory accidents that resulted in infection.[66][67] In one of these cases, an ill lab worker spread the virus to several other people. Study of live SARS specimens requires a biosafety level 3 (BSL-3) facility; some studies of inactivated SARS specimens can be done at biosafety level 2 facilities.[68]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Severe_acute_respiratory_syndrome

Viruset smet från lab några gånger men annars utrotat.
Citera
2020-06-12, 20:22
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
10 år? Jag har bettat 5 år. Men ok. Olsen var rätt så övertygande.

Då får man omorganisera sitt liv. Ingen återgång till att delta i event och konserter etc. Undvika offentliga transporter så nu är det egen bil som gäller. Isolerat, väldigitaliserat boende. Man får reka efter sjukvård som är på och inte ger en en spruta. Undrar om det dyker upp ett privatsjukhus för de som har privat sjukvårdsförsäkring? Släkten af Johnick skulle kunna starta något. Med den flata strategin som regeringen valt har man slagit sönder sjukvårdssystemet, för jag tänker haka på ett privat alternativ så fort det dyker upp något, och jag är nog inte den enda.

Hur länge tror ni resten av världen, och framför allt våra nordiska grannar, kommer att behandla oss som spetälska? Kommer vi att få sitta i karantän då vi vill resa i 10 år? Kommer svenskar vara de som får visa upp ett immunitetsintyg? Blir det så så kommer massor med hjärnor utvandra från Sverige. Är man yrkesverksam i något internationellt område då kan man inte bo här. Det blir för jobbigt att verka utomlands som pestsmittad. Det är bättre att hålla kontakt med Sverige digitalt och bo någonstans där man friheten att resa och träffa folk.
Så länge svenska kronan ligger lågt och vi är Nordens Kina att handla och vistas i.

Vi kan redan nu, ur ekonomiskt perspektiv, ändå inte åka till våra grannländer och spendera pengar.
Citera
2020-06-12, 20:25
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det förvånar mig inte ett dugg att du drar den slutsatsen - att acceptera fakta verkar inte vara din grej.

Du har inte presenterat någon som helst fakta. Det enda du skriver är osammanhängande sörja.
Citera
2020-06-12, 20:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Du har inte presenterat någon som helst fakta. Det enda du skriver är osammanhängande sörja.
Du får väl av ren hövlighet förklara vad det är jag har skrivit som inte är fakta så skall jag bemöta det.

Jag väntar.
Citera
2020-06-12, 20:31
Medlem
V4s avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7494283

Björn Olsen sammanfattar allt på under 2 minuter.
Citera
2020-06-12, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
1 -Intressant inlägg. Och visst kommer de flesta stater nu använda C som argument för ökad övervakning, ingen tvekan.

2 - Rätt där med. Jag tillhör väl ungefär denna grupp men fattar nada av de users här på FB som jag normalt alltid håller med, delar åsikter med och har varit "vän" med.
De har gått fullständigt bananas inkl Åkesson himself.

Tror att jag överger SD för Fi nästa val. Ser liksom ingen poäng med politiken alls. Bästa man kan göra är att förvärra så mkt som möjligt så det blir så illa att kanske, kanske gnistan för förändring tänds hos folket. Men jag tvivlar.
Gnistan kommer tändas först när förtroendet på massiv skala sjunker för regeringen och man ifrågasätter regeringens roll med samhällsfunktionerna och om vi kan vara säkra på att de inte har några negativa avsikter. För mig är det glasklart sen snart tjugo år tillbaka att staten har negativa avsikter. I min studentmössa var det en vän som citerade mig med "allt är bedrägeri" om hur ham skulle minnas mig. Det var något jag ofta sa och redan då hade jag rätt.

De flesta har ingen aning om hur historiskt katastrofalt det ser ut på obligationsmarknaden. Minusränta har förstört statens finanser permanent och det finns inget de kan göra. De kommer troligtvis införa kapitalkontroll mot 2022, ECB kommer införa digital valuta och knäcka alla kryptovalutor och alla pengar som är på obligationsmarknaden (omkring 18 biljoner i euroområdet) kommer tryckas in i aktier världen över men främst i USA. Tanken med karantän och stoppade flyg är att inga värden ska försvinna från staten så de undgår beskattning.

Deras plan är att vi ska sitta i karantän när finanserna kraschar och att vi inte ska kunna demonstrera på grund av nåt påhittat virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in