Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-12, 12:40
  #1
Medlem
Ska sälja en iPhone som jag själv köpte obruten av en kille på blocket, har hans kvitto.

När jag köpte av honom swishade jag bara och fick telefon och kvitto, sen inget mer med det.

Hur funkar det om jag ska sälja nu, ska jag ge det kvitto jag fick av den första personen till den jag själv nu ska sälja till? Det är inga konstigheter eller? Eller är det bättre att sälja utan kvitto? (sorry är jäkligt novis på detta).

Tack för svar!
Citera
2020-06-12, 12:43
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Ja, det kan du göra. Jag förstår inte riktigt problemet, ska du själv trolla fram ett kvitto tänkte du? Det är ju kvittot från när mobilen köptes för första gången som är av relevans för reklamationer, återköp, service m.m hos återförsäljaren.
Citera
2020-06-12, 12:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ja, det kan du göra. Jag förstår inte riktigt problemet, ska du själv trolla fram ett kvitto tänkte du? Det är ju kvittot från när mobilen köptes för första gången som är av relevans för reklamationer, återköp, service m.m hos återförsäljaren.

Okej, tack. Jag tänkte väl typ att det kanske skulle vara konstigt om det stod någon annans namn än mitt eget på originalkvittot.
Citera
2020-06-12, 14:13
  #4
Medlem
calvinclowns avatar
Inget ovanligt att någon säljer en begagnad produkt. Frågar köparen bara säg som det är.
Citera
2020-06-13, 06:15
  #5
Moderator
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback