2020-06-11, 23:56
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, Vad får man för pengarna?
Hur går det med att ta tillbaka Sverige?
Hur går det med lobbyverksamheten? De hade en kampanj för att legalisera pepparspray, men den rann ut i sanden, efter det har de mig veterligen inte gjort något mer.
Hur går det med att representera svenskarna? Skrivs det några debattartiklar och krönikor hos andra medier?
Hur går det med att hjälpa svenskarna? I Corona-tiderna så var svenskar i nöd inte välkomna till deras lokal. Man skulle inte få tälta och man skulle inte ens få bli bjuden på ärtsoppa förklarade dom, samtidigt som de i sin radiokanal körde reklam för att gå med i DFS som typ en försäkring.
Det fria Sverige är en isolerad liten ö som (alternativ)medier varken skriver om eller uppmärksammar särskilt mycket, och varför skulle dom göra det när DFS huvudsakligen är ett inaktivt orealistiskt tankeexperiment? Två arbetsskygga bedragare och en drängs påfund.

Tre år har snart gått för Dan och inga svenskar har flyttat till Älgarås, inga hyreshus som ska gå till behövande svenskar har blivit köpta. Inga nationellt etablerade kaféer, bagerier, restauranger och andra företag har skapats. Inga statyer har rests för deras medlemmar, inte ens en för Offervilja som har donerat 180 000 till Dan Eriksson.

Allt man har kunnat uppvisa är en nedgången fabrikslokal som ekar tomt större delen av tiden. DFS är inte en nationell kraft som ska "befria" Sverige utan ett pyramidspel. Dan flyttar hem till Tyskland igen och låter föreningen tyna bort därifrån innan han roffar åt sig allt kapital och cashar ut för gott. Håll krutet torrt.
Citera
2020-06-12, 09:31
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Det fria Sverige är en isolerad liten ö
En ö, en livboj, hur pass effektiv och stark den kommer att bli får vi vänta med att se.
Citat:
DFS huvudsakligen är ett inaktivt orealistiskt tankeexperiment? Två arbetsskygga bedragare och en drängs påfund.
Räcker med att gå in på https://www.instagram.com/detfriasverige/ för att se att du har fel.
Citat:
Tre år har snart gått för Dan och inga svenskar har flyttat till Älgarås
Du har ju noll insyn, så hur vet du det? Samt det är ju inte den stora meningen med projektet, det är en positiv bi-effekt.
Citat:
inga hyreshus som ska gå till behövande svenskar har blivit köpta. Inga nationellt etablerade kaféer, bagerier, restauranger och andra företag har skapats.
Känns det inte som lite högt ställda förväntningar? Du skulle säkert ha kunnat bildat en ekonomisk-föreningen som lyckats med detta. Det står fritt fram för alla att göra så. Just nu är det bara främlingar som lyckats med det. Nationella behöver organisera fler liknande föreningar och börja bygga långsiktigt.
Citat:
Allt man har kunnat uppvisa är en nedgången fabrikslokal som ekar tomt större delen av tiden.
Har du varit där? Själv har man sett utvecklingen. Inomhus är det långt ifrån nergånget, ni kan ju följa renoveringen via Instagram. Gå till början av postningarna, det är ett fin exempel på vad man konkret kan göra för att göra något bättre. Utsidan är tråkig, men det projektet ska påbörjas inom kort.
Citat:
DFS är inte en nationell kraft som ska "befria" Sverige utan ett pyramidspel.
Därför föreningen har direktsänd morgonradio 8-11 månd-fredag, https://www.svegot.se/sverige-vaknar/
Därför det funkar som samlingsplats för nationella.
https://youtu.be/xuSCn2H1D20?t=339
ifall detta är pyramidspel så har det fått ett dåligt rykte
Citat:
Dan flyttar hem till Tyskland
Ja, på grund av familjelivet. I föreningens stadgar står det att man ska sätta familjen i första hand, ifall Dan måste välja så ska han välja familjen. Hans arbete är ju mest digital, så hans arbetsuppgifter påverkas ju inte som tur är.
Citat:
igen och låter föreningen tyna bort därifrån innan han roffar åt sig allt kapital och cashar ut för gott. Håll krutet torrt.
Ni vänstertroll är ju sjuka, Dan har väl visat om något att projekten han varit delaktig i har lyckats?

Det är t.o.m. samma ämne på Flashback!
(FB) Radio Svegot

Den 25 mars - 2012! (skrivet av Dan själv)
"Igår lanserade vi Radio Framåt. Det första avsnittet finns ute på http://www.radioframat.se och nästa kommer på tisdag klockan 18:00 och kommer bland annat innehålla en intervju med Roberto Fiore.

Nu vill jag gärna höra vad ni tycker om premiärprogrammet, konceptet och hur ni hoppas det kan utvecklas i framtiden."

2014
"Den 6 februari lanseras Motgift på motgift.nu. I kvällens Radio Framåt, som ser ut att bli det sista någonsin, berättas mer om projektet. Var med och lyssna ikväll du också!"

26 Februari 2018 - skriver NirvanA
"Jaha, motgift ersätts med "svegot"... nyss startade de DFS.... dessa project som kommer och går in absurdum..... "

Som sagt, det är en utveckling av något som startade 2012. Redan under Motgift-tiden pratade grabbarna om en liknande förening som DFS...och de ville att någon annan skulle starta det.
Men ingen gjorde något.

Kan rekommendera:
https://www.svegot.se/2018/04/16/uppvaxten-och-konfratationen-med-mangkulturen-sjalvbiografi-del-1-den-har-dan-55/

Har väldigt stor respekt för Dan, en sann idealist som har gjort många uppoffringar för vårt folk.
Citera
2020-06-12, 11:49
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ingen aning hur det ska fungera praktiskt.

Men det jag vet, är att detta innebär en nystart för DFS och att de kommet kunna göra så mycket nytt nu, som de alltid har velat men inte tidigare kunnat! Bort med det gamla och in med det nya! Tänk, nu kommer Dan vara ute i stora Europa och kommer kunna få exklusiva intervjuer med sina tyska vänner. DFS är klara med Sverige, och nu blir det att fortsätta med att erövra Europas kärna! De ska köpa tillbaka land efter land, tills föreningen äger hela Europa. Storslaget! Det ska resas statyer över hela Europa!

Det är samma visa varje gång som Dan och Magnus lägger ner en verksamhet för att starta upp en ny. Alltid innebär det att de "äntligen" kan göra något de "alltid" har drömt om.

Underbar ironi 😁
Citera
2020-06-12, 16:13
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
En ö, en livboj, hur pass effektiv och stark den kommer att bli får vi vänta med att se.
Räcker med att gå in på https://www.instagram.com/detfriasverige/ för att se att du har fel.
Du har ju noll insyn, så hur vet du det? Samt det är ju inte den stora meningen med projektet, det är en positiv bi-effekt.
Känns det inte som lite högt ställda förväntningar? Du skulle säkert ha kunnat bildat en ekonomisk-föreningen som lyckats med detta. Det står fritt fram för alla att göra så. Just nu är det bara främlingar som lyckats med det. Nationella behöver organisera fler liknande föreningar och börja bygga långsiktigt.
Har du varit där? Själv har man sett utvecklingen. Inomhus är det långt ifrån nergånget, ni kan ju följa renoveringen via Instagram. Gå till början av postningarna, det är ett fin exempel på vad man konkret kan göra för att göra något bättre. Utsidan är tråkig, men det projektet ska påbörjas inom kort.
Därför föreningen har direktsänd morgonradio 8-11 månd-fredag, https://www.svegot.se/sverige-vaknar/
Därför det funkar som samlingsplats för nationella.
https://youtu.be/xuSCn2H1D20?t=339
ifall detta är pyramidspel så har det fått ett dåligt rykte
Ja, på grund av familjelivet. I föreningens stadgar står det att man ska sätta familjen i första hand, ifall Dan måste välja så ska han välja familjen. Hans arbete är ju mest digital, så hans arbetsuppgifter påverkas ju inte som tur är.
Ni vänstertroll är ju sjuka, Dan har väl visat om något att projekten han varit delaktig i har lyckats?

Det är t.o.m. samma ämne på Flashback!
(FB) Radio Svegot

Den 25 mars - 2012! (skrivet av Dan själv)
"Igår lanserade vi Radio Framåt. Det första avsnittet finns ute på http://www.radioframat.se och nästa kommer på tisdag klockan 18:00 och kommer bland annat innehålla en intervju med Roberto Fiore.

Nu vill jag gärna höra vad ni tycker om premiärprogrammet, konceptet och hur ni hoppas det kan utvecklas i framtiden."

2014
"Den 6 februari lanseras Motgift på motgift.nu. I kvällens Radio Framåt, som ser ut att bli det sista någonsin, berättas mer om projektet. Var med och lyssna ikväll du också!"

26 Februari 2018 - skriver NirvanA
"Jaha, motgift ersätts med "svegot"... nyss startade de DFS.... dessa project som kommer och går in absurdum..... "

Som sagt, det är en utveckling av något som startade 2012. Redan under Motgift-tiden pratade grabbarna om en liknande förening som DFS...och de ville att någon annan skulle starta det.
Men ingen gjorde något.

Kan rekommendera:
https://www.svegot.se/2018/04/16/uppvaxten-och-konfratationen-med-mangkulturen-sjalvbiografi-del-1-den-har-dan-55/

Har väldigt stor respekt för Dan, en sann idealist som har gjort många uppoffringar för vårt folk.

Väl talat! Jag följer inte Svegot eller DFS frenetiskt men försöker ändå lyssna på alla sändningar där Dan, Magnus och Björn är med. Här även lyssnat på Daniel förmiddags program och kollar dom på sociala medier. Det är ju så uppenbart att människor som kritiserar projektet har total noll koll på läget. Har man dessutom lite insyn i föreningen så vet man att det är mytomaner som försöker svartmåla hela projektet.

Som du skriver, det är fritt fram för kritikerna här inne att starta upp något eget och bättre. Eller varför inte helt enkelt kontakta föreningen och tala dom till rätta? Det lider liksom inte brist på människor som verkar veta bättre än alla andra här inne
Citera
2020-06-12, 17:20
Medlem
Offerviljas avatar
Skribenten Vredenseld är bra! Jag måste säga att jag har väldigt svårt för tönten Conrad Conradssons morgonprogram, men samtidigt spelar det kanske ingen större roll att den där gubben sitter där och tramsar och är så dum i huvudet att han inte ens känner till att orten Leksand ligger i den fantastiskt vackra Siljansbygden.

Det nationella projekt som har Dan Eriksson i laget kommer alltid att vara det mest framgångsrika. Länk till Sveriges bästa och viktigaste persons nya Youtube-kanal:

https://www.youtube.com/channel/UCdoA2i8cwmS-dW2DJx1rtwQ

Jag har varit på picknick idag. Det var roligt att prata med folk. Man blir helt knäpp i huvudet av att bara stänga in sig själv i en lägenhet. Många svenskar är faktiskt snälla och fina. Nu glömmer vi samarbetet med Ingrid Carlqvist. Vi börjar om nu. Länge leve Det fria Sverige!
Citera
2020-06-14, 13:47
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
I Radio Svegot ska de tydligen ha berättat att Dan ska flytta till Tyskland. Jag har inte lyssnat på det själv. Men löftet när DFS startade var att de skulle köpa tillbaka Sverige bit för bit. Men nu flyttar Dan utomlands. Jag kan tänka mig att de lyckas spinna det till att det innebär en stor framgång för DFS.

Frågan är om föreningen ska bekosta flytten även den här gången? Blir ju dyrt för Dan att pendla men det är kanske också något som föreningen betalar?
Citera
2020-06-14, 14:21
Medlem
Besticks avatar
Man kan väl för fan inte pendla mellan Sverige och Tyskland? Låter väldigt omständligt. Dan verkade trött och omotiverad i senaste Kväll med Svegot. Är det slutet på DFS/Svegot vi ser? Trist i så fall!
Citera
2020-06-14, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Man kan väl för fan inte pendla mellan Sverige och Tyskland? Låter väldigt omständligt. Dan verkade trött och omotiverad i senaste Kväll med Svegot. Är det slutet på DFS/Svegot vi ser? Trist i så fall!
Kanske dags för en re-brand? Börja sända kväll måndag, onsdag, fredan 20-22:30 och två längre program på lördag söndag. Kasta in Dagens ord med Conrad och Söderman ska lära sig jonglera innan året är slut.

Det enda som behövs är lyssnarnas donationer!
Citera
2020-06-14, 18:18
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det låter väl inte helt optimalt, men det kommer nog att fungera. Jag känner till många människor som i sitt arbete pendlar mellan Sverige och andra länder. Dan Eriksson har idag lagt upp en video på sin nya Youtube-kanal där han känns väldigt pigg och motiverad:

https://www.youtube.com/watch?v=aftnymeUh9k
Citera
2020-06-17, 11:59
Medlem
Offerviljas avatar
Och där visar Dan Eriksson att den här föreningen inte är någonting som man ska stödja:

https://twitter.com/erikssondan/status/1273148533143736320

Jag har under den senaste tiden trott att Dan har gått och blivit frisk i huvudet, men han visar här att han inte är någonting annat än ett avskyvärt samiskt äckel. Det går inte att vara nationalist när ni håller på såhär. Ingrid Carlqvist, Maria Celander, Daniel Frändelöv och Kiwi and the Dogboys! Från och med nu ska jag verkligen försöka att aldrig mer bry mig om vad Sveriges alla värdelösa nazistsvin håller på med.

Falukorvar i fittan med white trash-finnen Kiwi! Ingrid & Conrad 4-ever!
Citera
2020-06-17, 12:19
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanErikssonDFS
...
Varför sitter du och sprider Kiwi and the Dogboys värdelösa skräpmusik? Du måste ju vara helt sjuk i huvudet. Skäms du verkligen inte det minsta över att du har lurat av människor massvis med pengar? Mig behandlar man inte på det här viset. Allting som har med Ingrid & Conrad att göra kommer jag att motarbeta och hata till den dagen jag dör.
Citera
2020-06-17, 14:23
Medlem
Offerviljas avatar
Nu blev jag lite gladare igen. Den 27 juni kommer Henrik Pihlström till Svenskarnas hus:
Citat:
När Henrik Pihlström äntrar scenen i Svenskarnas hus så står musiken i centrum. Men som en förstärkning och understrykning av tonerna och orden delar Henrik med sig av sina tankar och frågeställningar och ger bakgrund till det vi lyssnar på. Välkommen till en helkväll i Svenskarnas hus.
https://detfriasverige.se/valkommen-till-en-helkvall-i-svenskarnas-hus/

Jag blir helt hysterisk av saker som har med Ingrid & Conrad att göra. När Dan Eriksson twittrar ut sådant där så skriker hela min kropp av ångest. Min hjärna vägrar liksom att släppa den där skiten. Det kommer aldrig gå att bli frisk igen. Mitt mående är mycket sämre igen nu. Farmor är psykiskt sjuk hon också, så även om ni inte hade samarbetat med Ingrid Sionistqvist så hade jag kanske varit knäpp i huvudet i alla fall. Sådant där är ju ärftligt.

Henrik Pihlström i Svenskarnas hus är någonting fantastiskt. En av mina högsta önskningar här i livet är att Det fria Sverige och Nordiska motståndsrörelsen ska närma sig varandra. Jag får gåshud över hela kroppen när jag tänker på att fingubbarna Dan Eriksson och Simon Holmqvist kanske kommer att umgås med varandra då. Det där kan bli det viktigaste och bästa evenemanget som hittills har hållits i huset.

Henrik Pihlström - Han hade ett namn

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in