2020-06-09, 14:35
Medlem
Offerviljas avatar
Nu har rödvinsbrännvinet slagit till riktigt ordentligt i skallen, så jag måste ta det lugnt och anstränga mig för att formulera mig på ett korrekt sätt. Det är ett starkt rödvinsbrännvin det här.

De har som delat upp den här föreningen i två delar känns det som. Vi har Nationalisten och Kväll med Svegot för dem med ett tresiffrigt IQ, och så har vi Sverige vaknar och Daniel Frändebögs bloggande på Svegot för dem som är helt jävla dumma i huvudet. Det är bra att de delar upp det istället för att mixa ihop allting som de gjorde tidigare.

Jag tror att jag på grund av Ingrid & Conrad-samarbetet lider av posttraumatiskt stressyndrom. Det är egentligen helt sjukt att jag älskar Magnus Söderman och Dan Eriksson så mycket när de har förstört livet för mig. Ni har varit riktigt sjuka och dåliga, det hoppas jag att ni förstår. Bort med bögjäveln Daniel Frändebög!

Fintidningen Nationalisten: https://www.nationalisten.se/

Både Lennart och Oskorei skriver i tidningen!

Länge leve ett Det fria Sverige och Nordiska motståndsrörelsen fritt från värdelös morgonradio och hjärndött fredagsmys! Jag undrar om Daniel Frändebög ändå inte är något bättre än fredagsmysarna. Jag hatar superidioten Elin Reinhardt!
Citera
2020-06-10, 17:24
Medlem
Offerviljas avatar
Nej, det får vara nog med tramset nu. Ta bort allting som är kvar från den sinnessjuka Ingrid & Conrad-tiden eller dra så långt åt helvete som det bara går. Ni har lurat av oss pengar och förnedrat oss på ett sätt som är helt obeskrivligt vidrigt. Trots detta väljer jag att förlåta er om ni sparkar den lilla äckliga horknullgubben Daniel Frändebög.

Bort med Frändebögen, bort med Frändebögen, bort med Frändebögen!

"Ingrid Carlqvist är min allra bästa kompis."

180 000 kronor har stulits från mig. Trodde Dan Eriksson och Magnus Söderman att vi ville att våra pengar skulle gå till sionisten Dumrid Kontrajihadistqvist? Zlatan-Maria är en riktig journalist det. Jävla äckelsvin!

Välskrivet och friskt inlägg av Suecote:

(FB) Radio Svegot
Citera
2020-06-10, 17:49
Medlem
Run3s avatar
Känns det inte som ett steg tillbaka när Dan lämnar Sverige och flyttar till Tyskland igen? Ska föreningen betala för hans flytt igen?
Citera
2020-06-10, 20:11
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Känns det inte som ett steg tillbaka när Dan lämnar Sverige och flyttar till Tyskland igen? Ska föreningen betala för hans flytt igen?

Det verkar inte lovande, Dan flyr landet. Snart ryker medlemmarnas pengar och kvar sitter Frändelöv med ett gäng boomers och en svalnande grill och undrar vad som hände.

Vi har sett Dans trackrecord, inget av de samarbeten han inleder består.
Citera
2020-06-11, 13:05
Medlem
Citat:

Vilken kung han är Dannemannen, cashen dom tas!

Vad är upplägget nu, ska han fjärrstyra DFS-armén av boomers från Tyskland och dom ska skicka ner cashen dit?

https://www.youtube.com/watch?v=xaKD8p1d6No
Citera
2020-06-11, 17:06
Medlem
Batong8s avatar
Citat:

Ska Dan flytta till Tyskland permanent eller är det meningen att han ska pendla mellan Sverige och Tyskland? Dan berättade i podden för cirka 1 månad sedan att han skulle flytta närmare Svenskarnas Hus, till Älgarås antar jag, så jag tror han kommer bo i båda länderna. Undra hur det blir med barnen, ska dom åka framåt tillbaka också? Fy vad jobbigt.

Man kan ju bra undra vad frugan hans sade efter att ha bott på den svenska landsbygden i 2 år, inte i närheten till någonting, när hon var van vid att bo i en storstad som Berlin.
Citera
2020-06-11, 17:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batong8
Ska Dan flytta till Tyskland permanent eller är det meningen att han ska pendla mellan Sverige och Tyskland? Dan berättade i podden för cirka 1 månad sedan att han skulle flytta närmare Svenskarnas Hus, till Älgarås antar jag, så jag tror han kommer bo i båda länderna. Undra hur det blir med barnen, ska dom åka framåt tillbaka också? Fy vad jobbigt.

Man kan ju bra undra vad frugan hans sade efter att ha bott på den svenska landsbygden i 2 år, inte i närheten till någonting, när hon var van vid att bo i en storstad som Berlin.
Ingen aning hur det ska fungera praktiskt.

Men det jag vet, är att detta innebär en nystart för DFS och att de kommet kunna göra så mycket nytt nu, som de alltid har velat men inte tidigare kunnat! Bort med det gamla och in med det nya! Tänk, nu kommer Dan vara ute i stora Europa och kommer kunna få exklusiva intervjuer med sina tyska vänner. DFS är klara med Sverige, och nu blir det att fortsätta med att erövra Europas kärna! De ska köpa tillbaka land efter land, tills föreningen äger hela Europa. Storslaget! Det ska resas statyer över hela Europa!

Det är samma visa varje gång som Dan och Magnus lägger ner en verksamhet för att starta upp en ny. Alltid innebär det att de "äntligen" kan göra något de "alltid" har drömt om.
Citera
2020-06-11, 18:15
Medlem
DinSepsiss avatar
Citat:
Ingen aning hur det ska fungera praktiskt.

Men det jag vet, är att detta innebär en nystart för DFS och att de kommet kunna göra så mycket nytt nu, som de alltid har velat men inte tidigare kunnat! Bort med det gamla och in med det nya! Tänk, nu kommer Dan vara ute i stora Europa och kommer kunna få exklusiva intervjuer med sina tyska vänner. DFS är klara med Sverige, och nu blir det att fortsätta med att erövra Europas kärna! De ska köpa tillbaka land efter land, tills föreningen äger hela Europa. Storslaget! Det ska resas statyer över hela Europa!

Det är samma visa varje gång som Dan och Magnus lägger ner en verksamhet för att starta upp en ny. Alltid innebär det att de "äntligen" kan göra något de "alltid" har drömt om.

Har han sagt det här någonstans?
Citera
2020-06-11, 18:29
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSepsis

Svar nej. Han har däremot sagt att han ska pendla mellan Tyskland-Sverige. Har för mig han sagt att han köpt ett hus i Älgarås, så han bor säkert där veckovis.

Förövrigt kul hur vissa verkar få det att låta som att DFS, som levererat precis det dom sagt sedan start nu ska fallera. De har tidigare nämnt att det snart är dags att starta upp ännu ett hus, så det verkar snarare vara som så satt de håller på att expandera.
Citera
2020-06-11, 18:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSepsis
I Radio Svegot ska de tydligen ha berättat att Dan ska flytta till Tyskland. Jag har inte lyssnat på det själv. Men löftet när DFS startade var att de skulle köpa tillbaka Sverige bit för bit. Men nu flyttar Dan utomlands. Jag kan tänka mig att de lyckas spinna det till att det innebär en stor framgång för DFS.
Citera
2020-06-11, 21:58
Medlem
svartriddares avatar
Deras nya tidning med det väldigt kreativa namnet "Nationalisten" är ju bara en avknoppning från Svegot där man tidigare fick tillgång till artiklarna om man blev en betalko. Allt som en desperat handling för att kunna sälja den ruttna frukten en tredje gång?

Per månad pungar betalkorna ut 100kr för DFS, 99kr för Svegot och 69kr för Nationalisten = 268kr och hur många medlemmar kan dom då tänkas ha? Lite mer än 1000 pers sägs det men vi säger 1000 jämt då alla förmodligen inte accepterar att bli mjölkade från tre håll samtidigt. 268kr x 12 x 1000 = 3 216 000kr per år vilket är en imponerande summa. Sedan tiggs det för 50 000kr per månad till att renovera fabrikslokalen vilket blir 600 000kr extra per år och går oavkortat till någon nära isterbukarnas byggfirma, får vi förmoda. Sedan måste dom stackars betalkorna ta från egen ficka varje gång det ska anordnas bjudningar och evenemang vilket är svåruträknat för en lekman, men det blir deg där också med kostnader uppemot femhundralappen har jag sett, per person givetvis.

Det är hiskliga summor, tonvis med bea vi talar om nu. En medborgerlig välgörare undrar faktiskt vad betalkorna får för pengarna? DFS liknar verkligen "en pseudo-nationell säljsekt" som JDG så träffande uttryckte det.
Senast redigerad av svartriddare 2020-06-11 kl. 22:00.
Citera
2020-06-11, 22:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Deras nya tidning med det väldigt kreativa namnet "Nationalisten" är ju bara en avknoppning från Svegot där man tidigare fick tillgång till artiklarna om man blev en betalko. Allt som en desperat handling för att kunna sälja den ruttna frukten en tredje gång?

Per månad pungar betalkorna ut 100kr för DFS, 99kr för Svegot och 69kr för Nationalisten = 268kr och hur många medlemmar kan dom då tänkas ha? Lite mer än 1000 pers sägs det men vi säger 1000 jämt då alla förmodligen inte accepterar att bli mjölkade från tre håll samtidigt. 268kr x 12 x 1000 = 3 216 000kr per år vilket är en imponerande summa. Sedan tiggs det för 50 000kr per månad till att renovera fabrikslokalen vilket blir 600 000kr extra per år och går oavkortat till någon nära isterbukarnas byggfirma, får vi förmoda. Sedan måste dom stackars betalkorna ta från egen ficka varje gång det ska anordnas bjudningar och evenemang vilket är svåruträknat för en lekman, men det blir deg där också med kostnader uppemot femhundralappen har jag sett, per person givetvis.

Det är hiskliga summor, tonvis med bea vi talar om nu. En medborgerlig välgörare undrar faktiskt vad betalkorna får för pengarna? DFS liknar verkligen "en pseudo-nationell säljsekt" som JDG så träffande uttryckte det.
Ja, Vad får man för pengarna?
Hur går det med att ta tillbaka Sverige?
Hur går det med lobbyverksamheten? De hade en kampanj för att legalisera pepparspray, men den rann ut i sanden, efter det har de mig veterligen inte gjort något mer.
Hur går det med att representera svenskarna? Skrivs det några debattartiklar och krönikor hos andra medier?
Hur går det med att hjälpa svenskarna? I Corona-tiderna så var svenskar i nöd inte välkomna till deras lokal. Man skulle inte få tälta och man skulle inte ens få bli bjuden på ärtsoppa förklarade dom, samtidigt som de i sin radiokanal körde reklam för att gå med i DFS som typ en försäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in