Citat:
Ursprungligen postat av
max-sc
Tror absolut på detta men för egen del så behöver jag någon som pushar mig dagligen eftersom disciplinen inte finns sju dagar i veckan. Vet vad jag ska äta och hur jag ska träna men behöver strukturen av någon extern påverkan därav intresset att köra 16WOH.
E
Allt handlar ju om just din målsättning.
Man kommer ju inte hela livet ha "extern påverkan" och därmed vikten av att anamma ett upplägg som faktiskt fungerar över tid. Jag pratar alltså om en livsstil - inte ett temporärt program.
Min ovanstående poäng är att strukturen 16 weeks of hell kräver av dig är inte nödvändig för likvärdigt resultat. Man behöver inte späka sig själv på det sättet. Jag är nu nere ca 8 kg från januari och har samtidigt ökat i vikterna på gymmet under samma tid. Inte någon gång har jag uteslutit någon kost. Inte någon gång har jag känt mig vimsig, hängig eller ofokuserad så som deltagarna i programmet beskriver.
Man behöver alltså inte ha den disciplinen där man tvingar sig själv till ett kostupplägg / livsstil som ligger så pass långt från ens "normala" livsstil. Det är ytterst möjligt att komma i otroligt bra form utan att må dåligt under tiden.