2020-05-28, 15:55
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag är desto mer skeptisk. Men bra för dem som lyckas köpa sig till kunskaper, träningsmoral osv på denna väg. Vad de nu saknade att de inte tog tag i träningen tidigare.

16 weeks of hell känns dock mer som en produkt med mycket pengar nerlagt på marknadsföring kan jag tycka. Jag har gått högskola inom marknadsföring och det brukar väl vara ett varningstecken om aftonbladet är inblandat...
En vanlig PT lyckas oftast inte kräma ur en kund 16 tusen på 16 veckor. Så grattis till de som kommit på ett sätt att göra detta. Om kunden dessutom tackar för det så är det ju riktigt nice.
Sådana kunder vill ju alla företag ha.

Håller överlag med dig.
Ingenting som detta program lär ut går inte att lära sig gratis idag.
Och hittills är jag som sagt inte imponerad av upplägget.

Dock, det lilla jag har sett och läst om grundaren (Tony) upplevs han som seriös och menar troligtvis väl. Jag anser bara att det finns betydligt bättre, hälsosammare och framför allt trevligare sätt att uppnå ett identiskt resultat på.

Men självklart finns det en ekonomisk motivation bakom.
Har man inte det bör man inte starta ett företag
Citera
2020-05-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Korrekt.

Det är ju den önskvärda effekten av programmet.

Nu har jag inga siffror alls på hur många som inleder detta program och "lyckas".
Eller hur många som faller tillbaka till "gamla spår" efteråt.

Dock misstänker jag att det är en speciell klick av människor som genomgår detta pga prislappen.
Jag antar helt enkelt att det rör sig om människor som förstår vad de ger sig in på samt har tillräckligt med motivation för att genomföra detta. Så troligtvis är success-raten hyfsat hög.

Jag personligen skulle inte göra det ens om jag fick pengarna som programmet kostar.
Tramset med kolhydraterna och allt ketos snack gör att jag inte tar det på allvar.

Jag är helt emot att lära ut att man ska utesluta /strypa en makro på det sättet.
Jag förstår inte det och ser inga fördelar alls med att leva så. Inte ens i korta perioder.

Som sagt. Jag är är helt öppen för att ha missförstått programmet helt.
Jag går enbart på vad teveprogrammet visar.
Människor högt upp på karriären som rent allmänt är bra på att genomföra saker de tar sig för.
Vinnare med andra ord.
Det är status bland chefer att vara i toppform just nu.
Citera
2020-05-28, 23:23
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Människor högt upp på karriären som rent allmänt är bra på att genomföra saker de tar sig för.
Vinnare med andra ord.
Det är status bland chefer att vara i toppform just nu.

Låter rimligt.

Och ja, att vara i toppform är status just nu bland chefer.
Citera
2020-06-01, 10:01
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Har ni tittat på tv-serien som går på dplay?

16 weeks och hell med Martin Melin, Agneta Sjödin, Måns Möller, Özz, Arge Snickaren och Martina Haag.

Dom kallar den Den Stora Hälsoresan, men det är 16 weeks.

Träningsupplägget verkar lite märkligt, förts tycks dom köra 1-2 veckor med hård träning, sen åker dom på 5 veckors keto diet... sen ska dom sluta deffa och övergå till periodisk fasta istället
Citera
2020-06-01, 16:25
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Har ni tittat på tv-serien som går på dplay?

16 weeks och hell med Martin Melin, Agneta Sjödin, Måns Möller, Özz, Arge Snickaren och Martina Haag.

Dom kallar den Den Stora Hälsoresan, men det är 16 weeks.

Träningsupplägget verkar lite märkligt, förts tycks dom köra 1-2 veckor med hård träning, sen åker dom på 5 veckors keto diet... sen ska dom sluta deffa och övergå till periodisk fasta istället

Håller med.

Som vi redan har stipulerat i denna tråd - Upplägget vänder sig troligtvis till en väldigt specifik målgrupp (saftig prislapp). Folk som redan är i bra form (vi gissar på en hel del chefer etc) som vill ta träningen till en helt ny nivå. Och här pratar vi om att se riktigt deffad ut.

För vanliga motionärer är detta enligt mitt tycke rent jäkla vansinne och ja, det finns en del tveksamheter till om detta över huvud taget bör visas på teve.

Jag anser mig kunna sätta ihop ett "program" som skulle ge identiskt resultat, men med en betydligt trevligare resa.

1. Räkna kalorier. Ligg på 500 minus. Justera på veckobasis.
2. Styrketräna tungt 3-4 dagar i veckan.
3. Försök att få ihop minst 10 000 steg om dagen (7 dagar i veckan)
4. Håll proteinintaget högt 1,5 - 2 g/kg-vikt.
5. Maxa kolhydraterna inom kalorispannet.
(Inget keto-trams alltså).
6. Uteslut ingen mat. Allt är OK så länge du får ihop proteinet samt kalorierna.
Citera
2020-06-01, 16:37
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Roligt att Agneta Sjödin har större armar än tränaren Tony
Citera
2020-06-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Håller med.

Som vi redan har stipulerat i denna tråd - Upplägget vänder sig troligtvis till en väldigt specifik målgrupp (saftig prislapp). Folk som redan är i bra form (vi gissar på en hel del chefer etc) som vill ta träningen till en helt ny nivå. Och här pratar vi om att se riktigt deffad ut.

För vanliga motionärer är detta enligt mitt tycke rent jäkla vansinne och ja, det finns en del tveksamheter till om detta över huvud taget bör visas på teve.

Jag anser mig kunna sätta ihop ett "program" som skulle ge identiskt resultat, men med en betydligt trevligare resa.

1. Räkna kalorier. Ligg på 500 minus. Justera på veckobasis.
2. Styrketräna tungt 3-4 dagar i veckan.
3. Försök att få ihop minst 10 000 steg om dagen (7 dagar i veckan)
4. Håll proteinintaget högt 1,5 - 2 g/kg-vikt.
5. Maxa kolhydraterna inom kalorispannet.
(Inget keto-trams alltså).
6. Uteslut ingen mat. Allt är OK så länge du får ihop proteinet samt kalorierna.

Tror absolut på detta men för egen del så behöver jag någon som pushar mig dagligen eftersom disciplinen inte finns sju dagar i veckan. Vet vad jag ska äta och hur jag ska träna men behöver strukturen av någon extern påverkan därav intresset att köra 16WOH.

E
Citera
2020-06-12, 08:54
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max-sc
Tror absolut på detta men för egen del så behöver jag någon som pushar mig dagligen eftersom disciplinen inte finns sju dagar i veckan. Vet vad jag ska äta och hur jag ska träna men behöver strukturen av någon extern påverkan därav intresset att köra 16WOH.

E

Allt handlar ju om just din målsättning.

Man kommer ju inte hela livet ha "extern påverkan" och därmed vikten av att anamma ett upplägg som faktiskt fungerar över tid. Jag pratar alltså om en livsstil - inte ett temporärt program.

Min ovanstående poäng är att strukturen 16 weeks of hell kräver av dig är inte nödvändig för likvärdigt resultat. Man behöver inte späka sig själv på det sättet. Jag är nu nere ca 8 kg från januari och har samtidigt ökat i vikterna på gymmet under samma tid. Inte någon gång har jag uteslutit någon kost. Inte någon gång har jag känt mig vimsig, hängig eller ofokuserad så som deltagarna i programmet beskriver.

Man behöver alltså inte ha den disciplinen där man tvingar sig själv till ett kostupplägg / livsstil som ligger så pass långt från ens "normala" livsstil. Det är ytterst möjligt att komma i otroligt bra form utan att må dåligt under tiden.
Citera
2020-06-12, 10:30
Medlem
Citat:

E

Missat alla riktigt bra "kom i form träningsupplägg" som 16weeks of hell bygger på? O_o
Finns ju massor av bra upplägg som bör kunna inspirera herrn förutom 16 weeks of hell. Har inget emot att du kör 16 weeks of hell utan ville bara tipsa om att det finns bra upplägg som inte bygger på marknadsföring i media. Just nu finns det upplägg från Athlean X att tillgå. (nämner honom då han är bland de bästa) . Men betydligt fler upplägg från andra finns.
Citera
2020-06-12, 10:36
Medlem
Citat:

E

Tänker inte hindra dig om du vill hoppa på programmet. Men som många redan påpekat är priset sinnesjukt.

Tror det blir billigare att träna med en PT och följa ett av alla kostschema du kan hitta på nätet.

Sen tycker jag att det är på tok mycket deff i 16WOH. Den dagen du får i dig socker eller kolhydrater efter deffen kommer du att få en så sjuk boost att det kommer att bli som att ta heroin eller något. Risken för återfall i gamla dåliga vanor är stor.
Citera
2020-06-12, 13:44
Medlem
seaworthys avatar
Det finns faktiskt ett visst vetenskapligt stöd för att den här typen av kortare insatser ger bra resultat för människor som visserligen har viljan men har svårigheter att komma igång. Det klankas ju ned mycket på soppdieter osv, men det finns faktiskt en poäng med att tjockisar snabbt får ett resultat för att bli peppade att göra den stora förändringen som krävs.

Att informationen redan finns gratis är ju inget recept på framgång. Det finns liksom en anledning till att halva Sveriges befolkning är överviktiga.

Har man tid, pengar och behöver en jävla push tror jag sånt här funkar riktigt bra.
Citera
2020-06-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det finns faktiskt ett visst vetenskapligt stöd för att den här typen av kortare insatser ger bra resultat för människor som visserligen har viljan men har svårigheter att komma igång. Det klankas ju ned mycket på soppdieter osv, men det finns faktiskt en poäng med att tjockisar snabbt får ett resultat för att bli peppade att göra den stora förändringen som krävs.

Att informationen redan finns gratis är ju inget recept på framgång. Det finns liksom en anledning till att halva Sveriges befolkning är överviktiga.

Har man tid, pengar och behöver en jävla push tror jag sånt här funkar riktigt bra.

Jag vet inte exakt vad vetenskapen säger men kan tänka mig det är bra. Ofta snackas det ju om små justeringar osv men då tar ju en viktnedgång fem år liksom om det är många kg. Om man kan tappa vikt snabbt bör ju det kunna öka motivationen ordentligt jämfört med att tappa 4 kg på ett halvår eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in