2019-11-10, 12:06
  #1
Medlem
Tjena! Ngn som har inblick i exakt hur detta upplägg ser ut? Nu senast bingolotto farbrorn som kör och visar upp sina framsteg i sociala media. Exakt hur ser upplägget ut? 😊
Citera
2019-11-10, 12:34
  #2
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
https://16weeksofhell.com/16-weeks-of-hell-distans/

Man får alltså, i princip, ett kostschema och ett träningsprogram + lite annat motivationshumbug. Allt detta går ju att hitta gratis på internet, men vissa kanske behöver bränna 12k för att känna sig tvingade att gå till gymmet.

Kostschemat - mindre kalorier än vad man gör av med, mycket protein.
Träningsprogrammet - Onödigt komplicerade isolationsövningar för att ju mer komplex en övning är att utföra desto bättre är den. Troligtvis någon basövning här och där. Cardio varje dag.

Det jag vill framföra är att hela upplägget är galet överprisat då man kan uppnå exakt samma, säkert bättre, resultat med vida spridd gratis information från nätet. Det handlar bara om att läsa på lite och motivera sig själv. Om det är värt 12 000 får man fråga sig själv.

Motbevisa mig gärna
Citera
2019-11-10, 14:32
  #3
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
https://16weeksofhell.com/16-weeks-of-hell-distans/

Man får alltså, i princip, ett kostschema och ett träningsprogram + lite annat motivationshumbug. Allt detta går ju att hitta gratis på internet, men vissa kanske behöver bränna 12k för att känna sig tvingade att gå till gymmet.

Kostschemat - mindre kalorier än vad man gör av med, mycket protein.
Träningsprogrammet - Onödigt komplicerade isolationsövningar för att ju mer komplex en övning är att utföra desto bättre är den. Troligtvis någon basövning här och där. Cardio varje dag.

Det jag vill framföra är att hela upplägget är galet överprisat då man kan uppnå exakt samma, säkert bättre, resultat med vida spridd gratis information från nätet. Det handlar bara om att läsa på lite och motivera sig själv. Om det är värt 12 000 får man fråga sig själv.

Motbevisa mig gärna

Osäker på själva 16WoH, även om jag har ett vag minne om att upplägget diskuterades här för något år sedan när någon gammal fotbollsstjärna kom i form lite väl snabbt och den vanliga diskussionen uppkom om viktminskningen, muskelökningen, ljussättning för instagram och livets mening. Men själva poängen med dessa program att skaffa en "måste" känsla där du SKA lägga upp bilder på din progress, har din tränare som stöttar dig och som du skäms att göra besviken etc. Den sociala biten helt enkelt.

Egentligen borde gå att göra samma sak med träningsdagbok här o på kollo samt hitta ett gäng som vill sporra varandra och lär sig grunderna i kost och träning men det kräver mer engagemang och hjärnverksamhet än betala 12k.
Citera
2019-11-10, 21:42
  #4
Medlem
Ah ok tack !
Egentligen borde en varierad EMOM och då >45min fettbränning göra samma jobb
Citera
2019-11-11, 10:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameljointen
Ah ok tack !
Egentligen borde en varierad EMOM och då >45min fettbränning göra samma jobb

Ett liknande träningsprogram och kostschema gör samma jobb. De bästa programmen är gratis.
16 weeks of hell var en dagsslända pga av mycket marknadsföring. Det bygger garanterat bara på de bättre programen som är gratis.
Citera
2019-11-12, 23:53
  #6
Medlem
GrayGrays avatar
Utifrån egen erfarenhet har jag nu tagit fram en förbättrad kopia som tar bort 0,5-0,7kg fett per vecka samtidigt som det bygger muskelmassa och träningsrutin. Så, nu slapp ni betala 16 000 kr för en kurs.


GrayGrays 16 weeks of hell som förvandlar skrivbordsfetton till krigare

Kosthållning: Ät 500kcal under TDEE på träningsdagar och 1000 kcal under TDEE på vilodagar. Ät 2,0-2,5g protein per kilogram kroppsvikt. Försök få in 1g fett per kg kroppsvikt, resten kolhydrater. Inga tillskott behövs, men ät mycket kött/fisk.

(RÄKNA UT TDEE: mata in stats och välj Activity: Light)

Styrketräning: PPL-split med fokus på basövningar. Rullande schema med fem träningsdagar och därefter en vilodag (dvs PPLPPr LPPLPr PLPPLr osv).

(SÄTT IHOP PROGRAM: välj "Traditional" och ta inte med några optionals)

Konditionsträning: 30-60 minuter lågintensiv (dvs att du kan föra en konversation obehindrat) konditionsträning per dag på cykel eller löpband. Passet ska ligga efter styrkepasset, gärna med några timmar emellan om det funkar med ditt schema.

Powerwalks/promenader: Promenera i rask takt 30-60 minuter före frukost varje morgon utom vilodagen.

Sömn/återhämtning: Sov åtta timmar per natt -- slarva inte med sömnen! Träna ingenting på vilodagen.
__________________
Senast redigerad av GrayGray 2019-11-12 kl. 23:57.
Citera
2019-12-29, 17:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayGray
Utifrån egen erfarenhet har jag nu tagit fram en förbättrad kopia som tar bort 0,5-0,7kg fett per vecka samtidigt som det bygger muskelmassa och träningsrutin. Så, nu slapp ni betala 16 000 kr för en kurs.


GrayGrays 16 weeks of hell som förvandlar skrivbordsfetton till krigare

Kosthållning: Ät 500kcal under TDEE på träningsdagar och 1000 kcal under TDEE på vilodagar. Ät 2,0-2,5g protein per kilogram kroppsvikt. Försök få in 1g fett per kg kroppsvikt, resten kolhydrater. Inga tillskott behövs, men ät mycket kött/fisk.

(RÄKNA UT TDEE: mata in stats och välj Activity: Light)

Styrketräning: PPL-split med fokus på basövningar. Rullande schema med fem träningsdagar och därefter en vilodag (dvs PPLPPr LPPLPr PLPPLr osv).

(SÄTT IHOP PROGRAM: välj "Traditional" och ta inte med några optionals)

Konditionsträning: 30-60 minuter lågintensiv (dvs att du kan föra en konversation obehindrat) konditionsträning per dag på cykel eller löpband. Passet ska ligga efter styrkepasset, gärna med några timmar emellan om det funkar med ditt schema.

Powerwalks/promenader: Promenera i rask takt 30-60 minuter före frukost varje morgon utom vilodagen.

Sömn/återhämtning: Sov åtta timmar per natt -- slarva inte med sömnen! Träna ingenting på vilodagen.

Mycket bra tips. Word!
Citera
2020-01-30, 10:23
  #8
Medlem
Per Feckts avatar
Jag har gjort programmet. Om ni har några frågor så kör på.
Citera
2020-02-04, 15:21
  #9
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Jag har gjort programmet. Om ni har några frågor så kör på.

Nöjd med resultaten?

Vad är det ”vinnande konceptet”?

Hur ser dagarna ut? Vad tränar man? Hur tränar man?

Kost?

Kan du inte dra lite kort vad hela grejen går ut på. Ge oss en kort gratisversion.
Citera
2020-02-04, 16:33
  #10
Medlem
Träffade nyss en person som genomfört programmet och gått från 88kg till 76kg. Enligt hen var "hemligheten" att man följde en schema slaviskt och pw 1 timme om dagen vilket annars kanske det lätt blir att man slarvar med då det inte är så lätt att lägga en timme varje morgon på att gå.
Citera
2020-02-07, 10:11
  #11
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Nöjd med resultaten?

Vad är det ”vinnande konceptet”?

Hur ser dagarna ut? Vad tränar man? Hur tränar man?

Kost?

Kan du inte dra lite kort vad hela grejen går ut på. Ge oss en kort gratisversion.

För MIG är det vinnande konceptet att man gör det tillsammans med andra, med fantastiska coacher. Man har daglig kontakt via chatt eller telefon om man vill. Man träffas även några gånger och tränar tillsammans under dessa veckor. Jag vet ju att man kan läsa sig till allt och dessutom har jag tränat mycket som ung, men att göra allt själv blir svårt, och tråkigt. Träningen gör man ju såklart själv, men eftersom man träffas ibland och chattar med varandra är det väldigt sporrande.

En vanlig dag kan se ut såhär:
Upp 05:30. Powerwalk 45-60 minuter i snabb takt.
06:30 - 08:00 Styrketräning 10-14 övningar. Styrketräningen är uppdelad i muskelgrupper, så man tränar hela kroppen.

Powerwalks varje dag, styrketräning cirka 5-6 ggr per vecka.
Mycket matlådetillverkning då kostschemat är väldigt exakt. Väger all mat och räknar alla kalorier.

För mig har detta varit otroligt bra, dels för den fysiska förvandlingen, men framförallt den "medicinska". Jag gjorde stor hälsoundersökning före och efter och resultaten var förbluffande. Det är otroligt vad man kan åstadkomma på relativt kort period ändå. Rekommenderar alla att göra detta.
Citera
2020-02-07, 19:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
För MIG är det vinnande konceptet att man gör det tillsammans med andra, med fantastiska coacher. Man har daglig kontakt via chatt eller telefon om man vill. Man träffas även några gånger och tränar tillsammans under dessa veckor. Jag vet ju att man kan läsa sig till allt och dessutom har jag tränat mycket som ung, men att göra allt själv blir svårt, och tråkigt. Träningen gör man ju såklart själv, men eftersom man träffas ibland och chattar med varandra är det väldigt sporrande.

En vanlig dag kan se ut såhär:
Upp 05:30. Powerwalk 45-60 minuter i snabb takt.
06:30 - 08:00 Styrketräning 10-14 övningar. Styrketräningen är uppdelad i muskelgrupper, så man tränar hela kroppen.

Powerwalks varje dag, styrketräning cirka 5-6 ggr per vecka.
Mycket matlådetillverkning då kostschemat är väldigt exakt. Väger all mat och räknar alla kalorier.

För mig har detta varit otroligt bra, dels för den fysiska förvandlingen, men framförallt den "medicinska". Jag gjorde stor hälsoundersökning före och efter och resultaten var förbluffande. Det är otroligt vad man kan åstadkomma på relativt kort period ändå. Rekommenderar alla att göra detta.
Jag gillar att du trycker på att DU fann glädje, rutiner och struktur i ett upplägg. Vad många inte förstår är att även om allt finns tillgängligt gratis, så innebär det inte att alla kan genomföra det. Vissa behöver stenhård struktur och någon som motiverar, uppmuntrar och pushar. Och har man råd och betala och uppnår sina mål är det ju bara positivt.

Och det gäller det flesta. Jag har hemmagym, tränar hårt, men lyfter altid mer på atletklubben när andra peppar och pushar. Underskatta aldrig vad utomstående push kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in