Citat:
Ursprungligen postat av
selust
Nöjd med resultaten?
Vad är det ”vinnande konceptet”?
Hur ser dagarna ut? Vad tränar man? Hur tränar man?
Kost?
Kan du inte dra lite kort vad hela grejen går ut på. Ge oss en kort gratisversion.
För MIG är det vinnande konceptet att man gör det tillsammans med andra, med fantastiska coacher. Man har daglig kontakt via chatt eller telefon om man vill. Man träffas även några gånger och tränar tillsammans under dessa veckor. Jag vet ju att man kan läsa sig till allt och dessutom har jag tränat mycket som ung, men att göra allt själv blir svårt, och tråkigt. Träningen gör man ju såklart själv, men eftersom man träffas ibland och chattar med varandra är det väldigt sporrande.
En vanlig dag kan se ut såhär:
Upp 05:30. Powerwalk 45-60 minuter i snabb takt.
06:30 - 08:00 Styrketräning 10-14 övningar. Styrketräningen är uppdelad i muskelgrupper, så man tränar hela kroppen.
Powerwalks varje dag, styrketräning cirka 5-6 ggr per vecka.
Mycket matlådetillverkning då kostschemat är väldigt exakt. Väger all mat och räknar alla kalorier.
För mig har detta varit otroligt bra, dels för den fysiska förvandlingen, men framförallt den "medicinska". Jag gjorde stor hälsoundersökning före och efter och resultaten var förbluffande. Det är otroligt vad man kan åstadkomma på relativt kort period ändå. Rekommenderar alla att göra detta.