2022-08-06, 23:03
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ja det finns olika åsikter vad som är värt och inte.

Om man vill betala för "16 weeks of hell" så är det helt ok. Jag vill bara förmedla till folk som har lite eller ingen vana av träning och kostprogram att det inte är på något vis nödvändigt.

-Det som gör att "16 weeks of hell" ger resultat är INGET i sig revolutionerande, INGET magiskt, INTE komplicerat alls , man tränar styrketräning för att öka/bibehålla styrka och muskelmassa, man tränar cardio för att förbättra/bibehålla kondition och öka energiförbrukningen och man ligger på energiminus under tiden, alltså att man äter mindre än man förbrukar.

-Dessa principer har varit kända i årtionden det enda som gjorts är att ge det ett namn som fångar uppmärksamhet och gjort reklam på tv med kändisar som utför programmet.

-Om du vill få samma resultat men inte har råd att lägga ut 12 tusen kronor eller tycker det är för mycket så kan du göra samma upplägg själv med minimal ansträngning bara du kan läsa och behärskar lågstadium matematik

- I inlägg #152 finns några länkar för dig som vill utföra det på egen hand. Du kan även söka själv, du kommer att hitta mycket information som du har användning av. Finns även många youtube kanaler med övningar och övningsutföranden här är en https://www.youtube.com/c/athleanx

-Låt det ta tid!! Långsamma förändringar både gällande kost och träning har mycket större sannolikhet att vara hållbart på lång sikt än mer extrema upplägg som vara ett antal veckor.

-Om du söker info om övningar och kost själv är jag övertygad att du i långa loppet kommer vara mer framgångsrik med din träning och kost, det tar dessutom inte lång tid eller är speciellt svårt att förstå grundprinciperna och det räcker långt.

Du som ändå väljer "16 weeks of hell" önskar jag lycka till och hoppas du når dina uppsatta mål men nu vet den som läser detta att det går att göra samma sak själv tämligen enkelt och helt gratis.

Folk som inte lyckas sköta träning och kost kommer inte läsa dina poster. Det är större sannolikhet att dom kommer gå 16 weeks of hell istället
Citera
2022-08-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Folk som inte lyckas sköta träning och kost kommer inte läsa dina poster. Det är större sannolikhet att dom kommer gå 16 weeks of hell istället

Det tycks störa dig enormt av någon anledning att "16 weeks of hell" är ett simpelt program som är enkelt att bygga ihop själv. Ännu mer tycks det störa dig om någon skulle råka läsa det jag skrivit.
Tråden har ju ändå över 140.000 visningar så någon kanske det hjälper som inte har 12 tusen att kasta bort på ett basic upplägg som de kan fixa själva.
Citera
2022-08-06, 23:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Det tycks störa dig enormt av någon anledning att "16 weeks of hell" är ett simpelt program som är enkelt att bygga ihop själv. Ännu mer tycks det störa dig om någon skulle råka läsa det jag skrivit.
Tråden har ju ändå över 140.000 visningar så någon kanske det hjälper som inte har 12 tusen att kasta bort på ett basic upplägg som de kan fixa själva.

Jag har aldrig påstått att det är ett magiskt eller avancerat träningsprogram. Men du verkar fullständigt oförmögen att begripa varför såna här koncept funkar bra. Att en betalning på 12000kr faktiskt är ett väldigt bra incitament för att faktiskt köra alla träning och följa kostschema i 4 månader verkar inte gå att banka in i huvudet på dig.

Visst skulle man kunna föra över 12000 till en polare och be honom skänka pengarna till Miljöpartiet ifall man misslyckas med ett program och kostschema men jag tror till och med det skulle lyckas sämre. Det går inte att underskatta känslan av att vara med i ett sammanhang när det gäller sånt här.
Det finns massor av folk som kan springa 42 km utan att anmäla sig till ett maraton. Men den stora massan som springer maraton betalar för en tävling. Man får var del i något större. Man berättar för folk och får beröm osv.

Jag har diskuterat det här förut med snubbar som liksom du inte verkar kunna förstå det här. Är det någon form av asperger?
Citera
2022-08-07, 09:03
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det är ett magiskt eller avancerat träningsprogram. Men du verkar fullständigt oförmögen att begripa varför såna här koncept funkar bra. Att en betalning på 12000kr faktiskt är ett väldigt bra incitament för att faktiskt köra alla träning och följa kostschema i 4 månader verkar inte gå att banka in i huvudet på dig.

Visst skulle man kunna föra över 12000 till en polare och be honom skänka pengarna till Miljöpartiet ifall man misslyckas med ett program och kostschema men jag tror till och med det skulle lyckas sämre. Det går inte att underskatta känslan av att vara med i ett sammanhang när det gäller sånt här.
Det finns massor av folk som kan springa 42 km utan att anmäla sig till ett maraton. Men den stora massan som springer maraton betalar för en tävling. Man får var del i något större. Man berättar för folk och får beröm osv.

Jag har diskuterat det här förut med snubbar som liksom du inte verkar kunna förstå det här. Är det någon form av asperger?

Hur bra fungerar konceptet då? Finns det statistik som visar att det fungerar bättre än att utföra eget kost och träningsschema eller är det en gissning från dig? Inte fel att gissa eller tro men presentera inte det som en absolut sanning om du inte har bra och övertygande bevis.

Jag påstår att jag tror att om du tar 100 lika motiverade person i två kontrollgrupper varav den en utför 16 weeks of hell och den andra ett gratis upplägg de hitta info till och lägger ihop själv, så kommer inte resultatet på dessa två grupper skilja. Det är alltså motivationen och viljan som avgör. Du tror annorlunda, helt ok men vi båda tror och ingen av oss vet.
Vad vi däremot vet till 100% är att det ena upplägget kostar 12 tusen kronor och det andra 0 kronor.

Flera personer jag pratat med som har dålig eller ingen kunskap om kost och träning har gett uttryck som " det är något helt nytt, supereffektivt avancerat som experter räknat ut "osv och det är främst till de jag vänder mig i tråden så att alla ska förstå hur i grunden enkelt det är, motivationen och att faktisk göra det jag inte bidra med men kunskapen kan jag bidra med för den är enkel.
Du vet att det här är ett simpelt program och det är ju bra sen skiljer vi oss åt att du tror att betala mycket pengar är en fungerande drivkraft vilket jag inte tror, återigen om du har forskning som bevisar att betala dyra pengar fungerar som motiverande kraft så läser jag gärna den, annars är vi i läget att vi båda tror.
Citera
2022-08-07, 09:12
Medlem
udons avatar
Citat:
Hur bra fungerar konceptet då? Finns det statistik som visar att det fungerar bättre än att utföra eget kost och träningsschema eller är det en gissning från dig? Inte fel att gissa eller tro men presentera inte det som en absolut sanning om du inte har bra och övertygande bevis.

Jag påstår att jag tror att om du tar 100 lika motiverade person i två kontrollgrupper varav den en utför 16 weeks of hell och den andra ett gratis upplägg de hitta info till och lägger ihop själv, så kommer inte resultatet på dessa två grupper skilja. Det är alltså motivationen och viljan som avgör. Du tror annorlunda, helt ok men vi båda tror och ingen av oss vet.
Vad vi däremot vet till 100% är att det ena upplägget kostar 12 tusen kronor och det andra 0 kronor.

Flera personer jag pratat med som har dålig eller ingen kunskap om kost och träning har gett uttryck som " det är något helt nytt, supereffektivt avancerat som experter räknat ut "osv och det är främst till de jag vänder mig i tråden så att alla ska förstå hur i grunden enkelt det är, motivationen och att faktisk göra det jag inte bidra med men kunskapen kan jag bidra med för den är enkel.
Du vet att det här är ett simpelt program och det är ju bra sen skiljer vi oss åt att du tror att betala mycket pengar är en fungerande drivkraft vilket jag inte tror, återigen om du har forskning som bevisar att betala dyra pengar fungerar som motiverande kraft så läser jag gärna den, annars är vi i läget att vi båda tror.

Fast det är ju välkänt att interventionsstudier har enormt mycket bättre följsamhet än bara rådgivning. 16 weeks of hell liknar mer en sådan intervention.

Självklart kommer 100 lika motiverade individer också få bra resultat jämfört med random nyårslöfte men det är ju självklart att det är färre som kommer lyckas
Citera
2022-08-07, 09:26
Medlem
Citat:
Fast det är ju välkänt att interventionsstudier har enormt mycket bättre följsamhet än bara rådgivning. 16 weeks of hell liknar mer en sådan intervention.

Självklart kommer 100 lika motiverade individer också få bra resultat jämfört med random nyårslöfte men det är ju självklart att det är färre som kommer lyckas

Ok, då kommer alltså sannolikheten att du följer planen i 16 veckor vara något högre om du betalar 12 tusen, då får man göra det om man tycker det är värt men som jag tidigare sagt nu vet de som läser tråden att det går lika bra utan om man bestämt sig , teorin bakom är simpel.

Efter dessa 16 veckor när incitamentet för att man betalat pengar är borta så är frågan hur det går? De som själva lärt sig något eller de som fått allt serverat är det någon skillnad då?
Citera
2022-08-08, 07:13
Medlem
udons avatar
Citat:
Ok, då kommer alltså sannolikheten att du följer planen i 16 veckor vara något högre om du betalar 12 tusen, då får man göra det om man tycker det är värt men som jag tidigare sagt nu vet de som läser tråden att det går lika bra utan om man bestämt sig , teorin bakom är simpel.

Efter dessa 16 veckor när incitamentet för att man betalat pengar är borta så är frågan hur det går? De som själva lärt sig något eller de som fått allt serverat är det någon skillnad då?

Fast det är ju inte bara träningsprogrammet och kostschemat som avgör hur många som lyckas utan även andra omständigheter.

Om du däremot tar dom som faktiskt lyckats med en rejäl förändring efter 16 veckor (både från 16 weeks of hell och dom andra) så är det ju verkligen inte något som pekar på att 16 weeks-deltagarna skulle lyckas bättre framgent.

Visserligen har dom fått något dom kan replikera eller fortsätta med flera program inom företaget.

Det vore ju väldigt intressant att jämföra dom två grupperna.
Citera
2023-12-14, 09:38
Medlem
Per Feckts avatar
Bumpar den här lite. Några fler som kört programmet nu?
Citera
2024-02-13, 08:59
Medlem
Dag 3 på distansprogrammet.
Återkommer när jag är klar (eventuellt någon uppdatering på resan)
Citera
2024-02-14, 14:52
Medlem
Aja, en kortis redan efter några dagar.
Har precis börjat för några dagar sedan.
Verkar gediget och väl strukturerat.

Dock lite märkligt att ha ett kostschema som i mångt och mycket är uppbyggt på vad Tony tycker om eller inte Visst är det över lag mycket bra och nyttig mat. Men t.ex: Karln gillar tydligen inte potatis! Denna fina, svenska basföda som kan tillagas på massvis sätt. Finns inte med för att han inte gillar den och då är den inte tillåten. Jalapeno som han verkar sluka i mängder, den gav jag en dag No more....
Ganska lågt kalorintag första 2 veckorna, kan bli ngt av en chock för ngn som legat på plus ett tag. Men man vänjer sig. Fasta 16/8 (eller proteinfasta som de kallar det). Proteinshake 1 ggn utanför ätarfönstret är tillåtet.

Sen kan jag tycka att det är lite väl märkliga övningsval och mycket isolationsövningar, iaf nu i början. Samtidigt kul att pröva ngt nytt och inte fastna i gamla hjulspår.
Bra pepp från coacherna, snabba svar om man undrar ngt. Privat FB-grupp för deltagarna.
Citera
2024-04-24, 13:42
Medlem
Har du kört 16weeks of hell?

Hej Flashback,
Är det någon som kört 16 weeks of hell?

Jag har tittat på serien där man följde kändisar i två säsonger. Jag har i princip kost schemat i huvudet hur det såg ut med carb cycling och fasta samt keto veckor.

Jag tänkte börja med detta efter egen regi och undrar nu om någon här har kört programmet och vad ni fick för start gram i vikt på kolhydrater och vad det slutade på?

180g proteinkälla a 2ggr dagligen, allting vägs före tillagning och aldrig fryst typ.
1h morgon promenix, ett gympass på eftermiddagen med en proteinshake efteråt.
Jag är 185cm lång och väger 90kg 25%BF som referens..jag vill alltså veta vad de sätter för kolhydrat vikt i gram på en person som mig

Tack för svar
Citera
2024-04-24, 14:16
Medlem
HBTKuks avatar
Min polare gjorde detta. Gick ner säkert 30 kilo men det var snabbt tillbaka efteråt, dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in