Citat:
Ursprungligen postat av
TrolleriKonto
Skitsnack, precis som hela ditt inlägg.
I sitt första vittnesmål avgivet på morgonen den 1a mars säger Morelius att GM kommer gående bakom och skjuter. I det andra förhöret, som görs två veckor senare, ändrar han sig och säger han tror att GM stod där och väntade, men han understryker att han är osäker på den uppgiften.
Läs själv:
http://www.itdemokrati.nu/page36z.html
Ur andra förhöret:
"Jag ser en kille som står där".
"Så kommer det två personer, varav den ena går något före, och som jag uppfattade det så vad det en kvinna. Sen kommer det upp en man, nu efteråt alltså, han stod alltså vid, om det är ett skyltfönster eller mot väggen redan när den här gruppen som kom bakifrån Kungsgatan sett gående, när de hade gått förbi och kvinnan och mannen kommer gående då går han ut bakom, och som jag uppfattade det som han tog tag i axeln på honom eller på något sätt. Jag uppfattade det som att nu händer det någonting. Jag trodde att det skulle bli bråk, jag fick en sån där underlig känsla. Sen small det bara två skott. Han som sköt, efter skotten så tog han ner handen lugnt och fint, tog ett par steg bakåt och kvinnan hon vände sig om och ropade. Då rör han sig lugnt och försiktigt, backar han och vänder sig om och går och tittar ett par gånger, sen så försvinner han och joggar bort. Han rusar inte."
Den personen han beskriver här är inte Skandiamannen:
https://www.youtube.com/watch?v=0jfQjCnsY98
Han säger inte så som du påstår att han gör i det första förhöret. Han säger följande:
"Han ser två personer komma gående på trottoaren på Sveavägens östra del i riktning mot Sergels Torg. Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån."
Han säger inte att det kommer tre personer, eller att det går först två personer, sen en person bakom. Tror du inte att han hade noterat att personen kommer gåendes bakifrån och sagt det om så nu var fallet? Nu när han noterade att det kom två personer gåendes. Jag menar. Är man så observant vid tillfället att man noterar att det kommer två personer gåendes, så skulle man troligtvis även notera om det gick en person bakom dessa. Han är väldigt tydlig med i sitt andra förhör att mannen stod vid gathörnet redan innan. Vet du om Morelius var med på den första rekonstruktionen?
Sedan säger han detta. Under första förhöret.
"Den man som kommit ifatt de andra två sprang sedan Tunnelgatan österut."
Han säger aldrig att mannen kom gåendes bakom, och kommer ikapp. Han säger att han ser en man komma upp bredvid dessa två. Det är du som vill tolka det så. Troligtvis eftersom du tror att det är Skandiamannen som utfört mordet.