2020-06-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Desto värre. KP avslöjar sig som en synnerligen inkompetent åklagare som aldrig borde ha satts på sin post. Och ingen annan post heller.

Att KP valde ett ypperligt dålig metod att avsluta utredningen på är väl ganska uppenbart. Men samtidigt så var det dags - bevisläget som finns är obefintligt och således helt onödig att fortsätta utreda. KP kan inte ändra att polismyndigheten på 80-talet bestod av inkompetenta personer.
Citera
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Stefan Löfven håller presskonferens om Palmemordet 13:00.

Intressant med tanke på att han offentligt gått ut och sagt att han tror att Krister Pettersson verkligen är mördaren eftersom han "litar på Lisbeth Palme". Otroligt idiotiskt uttalande, och nu måste han ju antingen pudla det totalt eller såga CP. Jag tar fram popcornen...
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Regeringen informerades tydligen om vad man kommit fram till igår. Kan det ha varit så att lösningen på fallet bedömdes av sossarna som politiskt "omöjlig", och att CP beordrades att inte avslöja vad de kommit fram till?

Det skulle kunna förklara varför presskonferensen de körde nu på förmiddagen var så intetsägande och liksom dåligt förberedd.

De hade kanske, med andra ord, förberett att presentera något annat och betydligt mera intressant.

Varför regeringen överhuvudtaget skall få förhandsbesked om en mordrättegång är värt att ifrågasätta starkt. Regeringen har inte att göra alls med vilka domar som skall utfärdas och hur de ser ut. Varför kuckelurar åklagare med regeringen om åtalsfrågor? De skall inte ha synpunkter på bevis eller något annat. Frågar Kp dem om lov innan han framför sina teorier? Det är så det ser ut.
Citera
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det låter sanslöst att han skulle kuta tillbaka till mordplatsen efter ett oplanerat mord. Det absolut vanligaste är ju att fly platsen inte att börja tänka på hur man ska vilseleda en utredning genom att spela vittne osv.
Det påstås alltså på fullt allvar att SE skulle sprungit ett ärevarv. Eventuellt beroende på att han i sin ungdom var friidrottare. Det är så dumt så det inte är sant.

Samtidigt förtigs uppgiften från väktarna att SE lämnade Skandia via entrén till receptionen ut på Sveavägen. Efter att han pratat med väktarna i ett par minuter.
Citera
2020-06-10, 12:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Såg fram emot något i dag men tji fick man. Tror fortfarande Lisbeth är inblandad på något vis och hade hon inte behandlats med silkesvantar under hela utredningen så kanske man löst mordet tidigt.
Citera
2020-06-10, 12:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är någonting som inte stämmer. Med beaktande av Peterrssons tidigare uttalanden om till exempel att utredningen jobbat internationellt, omvärderat skeendena på mordplatsen samt gjort husrannsakningar och hållit nya förhör.

Och så presenteras det här!? Kan ju för fan inte vara sant. Någonting måste ha skett bakom kulisserna. Men varför i så fall genomföra en så usel redovisning? Bättre kunde de om de ville bluffa.
Yes, jag har fått intrycket att de satt på världens trumfkort här.

Det måste ha hänt något sedan t.ex. i går. Det förklarar i så fall den extremt fula PP-presentationen och hela tanken om att SE troligen är den skyldige eftersom han inte kan uteslutas.

Är det politiskt sprängstoff, det man hittat?
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-06-10 kl. 12:46.
Citera
2020-06-10, 12:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
Hade man inte topsat närstående till SE. Då borde man ha haft något DNA-spår så att man skulle kunna binda honom till mordet. Detta presenteras dock inte. Har jag missat något?
Jo, KP sa att man gjort det för att det finns några DNA-spår som möjligen skulle kunna vara mördarens men han lämnade det där. Slutsats = det fanns ingen matchning.
Citera
2020-06-10, 12:43
Medlem
Ken Drydens avatar
Hur var det med det som KP så att bara mördaren hade kunnat se LJ i en viss vinkel - och att detta pekar på SE? Jag fattar inte.
Citera
2020-06-10, 12:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det jag läst om detta tidigare var att hittade honom i sin säng, med jacka och hörlurar (tror jag) på sig. I samma rum fanns en massa kartor med starka värktabletter och en urdrucken flaska whiskey. Det ska ha funnits någon form av mindre blodbesudling i närheten av kroppen men inget som ska ha lett till att man trodde att ett brott låg bakom. SÅ, troligtvis självmord eller att han av misstag petat i sig för mycket värktabletter till whiskeyn.
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Stig begick inte självmord. Han hittades med hörlurar på - död i 2 veckor.

Datorn var påslagen och det fanns ingen självmordsbrev.

Man hittade en tom flaska whiskey - och "tabletter".
OK. Då finns med andra ord anledning att misstänka att han blev mördad eller tvingades ta sitt liv. Mystiken tätnar...
Citera
Medlem
matsqqs avatar
En sak jag tänkte på var att de nu sa att SE talade med väktarna och SEDAN stämplade ut....

Det är ju logiskt egentligen för att få mer arbetstid på sitt konto !

Då kan han ju ha pratat med väktarna, stämplat ut och haft mer tid ...
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Exakt min tanke. Om man är tillräckligt samlad som person är detta inget korkat drag.

En civil som aldrig varit i kriminalitet varken före eller efter kan inge vara så kall efter ett mord.

Och varför skulle han ha vapen på sig en vanlig arbetsdag utan att veta palme skulle på bio?

Dessutom metal penetrerande kulor för säkerställa palme inge har skyddsväst
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Intressant med tanke på att han offentligt gått ut och sagt att han tror att Krister Pettersson verkligen är mördaren eftersom han "litar på Lisbeth Palme". Otroligt idiotiskt uttalande, och nu måste han ju antingen pudla det totalt eller såga CP. Jag tar fram popcornen...

Tror du han kommer kännas vid det uttalandet öht?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in