Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
En journalist som länge trott att SE var gärningsmannen (glömt författarens namn)har skrivit en bok om fallet. Han intervjuades i TV 1 idag. Han har skrivit om kontakter med arbetskamrater till SE, med frun och andra. SE var besatt av att bli känd, har frun sagt. För övrigt misslyckades SE med det mesta i livet, utebliven karriär, inga barn, alkoholism. Ljög om att det var han som skapat Skandias paraply-logotyp.
Väktare på Skandia ska ha sagt att SE luktade alkohol den kvällen.
Han ska ha avlidit efter en stor dos tabletter och alkohol.
Känns bra att läsa det här.
Jag arbetar med att bedöma människor och jag har observerat SE i intervjuer.
Min bedömning av honom är att det är en vek man med dålig självkänsla.
Att han är besatt över att bli känd gör ingen till mördare men tyvärr hamnade han i händelsernas centrum den aktuella fredagskvällen.
Han ville bli ett kronvittne men förbisågs av HH och hans gäng.Synd att de inte utredde mannen ordentligt och ifrågasatte om inte HAN var GM.
Då hade det blivit svettigt för SE.
Det vilar något tragiskt över honom.
Naturligtvis kan man ge en mer rättvis bild av honom om man hade mött honom i riktiga livet .
Hans fd fru uttalade sig om att det kan inte vara han .SE var för feg.
En förutsättning att kunna skjuta en statsminister är mod,hur iskall du än må vara som mördare.
Hans bekräftelsebehov skvallrar om att hade haft ett behov av att delge andra att han var GM trots straff och total utfrysning.
SE är inte OP mördare.
Han är inte av rätta virket!