2020-06-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Förklara hellre varför man la locket på Engström innan han var ordentligt utredd! Där har du en märklig sak.
Japp🤔 efter feb 87 försvann han efter ”promemorian”
Citera
2020-06-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, att SE skulle agera ensam är så fruktansvärt befängt. Totalt uteslutet. SE är med största sannolikhet inte inblandad i mordet. Tror mer på dessa WT-män och möjligtvis CA som skytt i samarbete med dessa. Men beställningen av mordet kommer från högre ort.
Min teori med. Tror du SE var inblandad på nåt sätt? Jag tror.. finns ingen motsättning i USA spår och SE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Norges tidigare statsminister Gro Harlem Brundtland reste tillsammans med Olof Palme bara några veckor före mordet och säger i en intervju med SvD att han då fruktade för sitt liv.

– Ombord på planet sa Palme att han var orolig. Han hade märkt att vissa personer verkade följa efter honom i landet, säger hon till tidningen.

https://omni.se/harlem-brundtland-flog-med-palme-veckor-fore-mordet-han-var-orolig/a/8mn9yx
OM de inte raderat arkiven finns en hel dossier kring det som Näss upprättade.
Citera
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Palmeutredningen är inte en polisutredning som alla andra. Det är ett spektakel drivet av sossarna för att leda bort uppmärksamheten från "spår" som är till skada för de konspiratörer som var inblandade i mordet. Holmér körde PKK som villospår. Sen kom CP in, för då hade man slagit fast att det skulle vara en ensam GM. Varför Holmér sket i "Skandiamannen" beror nog på att han uppfattades som inte ha med saken att göra. Han är ett vittne som kom till platsen efter händelsen. Palme ligger redan på marken när "Skandiamannen" kom till platsen.

Nu tror jag att Petersson trodde att han kunde redovisa Sydafrika. Men, se, det gick inte för det SKA JÄVLAR I MIG vara en ensam galning till GM.

En annan sak som storligen förbryllar kring Skandiamannen:

Hur kommer det sig att det inte finns några artiklar kring intervjuer med vänner eller arbetskamrater till SE angående Palmemordet, i likhet med en massa artiklar och reportage genom åren med såna som kände CP, vilka påstod ditten och datten?

Visst är det underligt?

Pekar ju solklart på att det inte funnits någonting att hämta kring SE och mordet...
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-06-11 kl. 13:16.
Citera
2020-06-11, 13:13
Medlem
I ljuset av detta förstår man bättre Filtergängets kaxighet.
De har hela tiden vetat, då de haft full insyn i utredningen.
Om detta ska föreställa den obehagliga slutknorren på den ytterst obehagliga palmeutredningen så är den representativ.
Vi får inte låta dom komma undan, sanningen måste fram.

VI MÅSTE GE ENGSTRÖM UPPRÄTTELSE!
Citera
2020-06-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En annan sak som förbryllar kring Skandiamannen:

Hur kommer det sig att det inte finns några artiklar kring intervjuer med vänner eller arbetskamrater till SE angående Palmemordet, i likhet med en massa artiklar genom åren med såna som kände CP, vilka påstod ditten och datten?

Visst är det underligt?
.

Obeservant! En intervju med nån bekant såg jag igår. Umgänget? Helt tyst. Frun?
Citera
2020-06-11, 13:14
Medlem
Citat:
Petersson säger dock att man inte kan utesluta att Engström ingick i en konspiration.

Så där får åklagare inte agera. Öppna grundlösa spekulationer utan faktabakgrund. Det är dock bra att de agerade så. Nu fattar alla vad det här handlar om.

Citera
2020-06-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En annan sak som storligen förbryllar kring Skandiamannen:

Hur kommer det sig att det inte finns några artiklar kring intervjuer med vänner eller arbetskamrater till SE angående Palmemordet, i likhet med en massa artiklar och reportage genom åren med såna som kände CP, vilka påstod ditten och datten?

Visst är det underligt?

Pekar ju solklart på att det inte funnits någonting att hämta kring SE och mordet...
.

Välkommen tillbaks i matchen. Det var ett tag sedan.

Jag tror att många privatspanare kommer att hamna tillsammans trots tidigare motsättningar tack vare det här. Fjällen faller från ögonen.

Kolla vad de som blivit "förhörda" säger om att de överösts med påståenden om SE:s skuld. Ändå sprack det åt helvete.

Beginning of the End!

Expressen, Kalla Fakta, UG, Aftonbladet mfl. Var är ni?
Senast redigerad av boboslacke 2020-06-11 kl. 13:20.
Citera
2020-06-11, 13:19
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Petersson säger dock att man inte kan utesluta att Engström ingick i en konspiration.

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Så där får åklagare inte agera. Öppna grundlösa spekulationer utan faktabakgrund. Det är dock bra att de agerade så. Nu fattar alla vad det här handlar om.

Jag tycker ju att KP borde varit mycket offensivare under presskonferensen gällande både bekännelsebreven och teorin att SE och Stay Behind samarbetade. Min tanke är att breven skrev av person med SB-koppling, och jag hoppas DNA-analyserna fortsätter.

Om KP lagt fram detta spår under presskonferensen hade vi i alla fall fått en realistisk teori till skillnad från det haveri vi fick se inklusive tramset om att SE skulle varit helt själv.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-11 kl. 13:23.
Citera
2020-06-11, 13:20
Medlem
Citat:

Visst är det så.
Ett totalhaveri på denna nivå är betydligt bättre än en halvmesyr om exempelvis Sydafrika som folk nästan kunnat köpa.
Nu ligger mörkläggningen i öppen dager.
Citera
2020-06-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag tycker ju att KP borde varit mycket offensivare under presskonferensen gällande både bekännelsebreven och teorin att SE och Stay Behind samarbetade. Min tanke är att breven skrev av person med SB-koppling.

Då hade vi i alla fall fått en realistisk teori till skillnad från tramset om att SE skulle varit helt själv.

Hurdå offensiv? De var ju en tavelmiss!
Citera
2020-06-11, 13:23
Medlem
Analysers avatar
Citat:
Det visar sig att jag förmodligen har 1000ggr mer kunskaper. Han gör banala förbiseenden och inget du säger kan ändra det.

Sorry. Idag är jag glad. Undrar när herrarna från presskonferensen inser att de fastnat med foten i skithinken.

Till de yngre gardet som inte kan dra sig tillbaka tryggt. När det här är över. Om ni inte talar med journalister anonymt redan nu. Hur kommer karriären att se ut framöver?

Firar med en glad sång: "Han hade foooten i en poottta och kunde inte komma loss" ra ra ra ra.

Du kan per definition inte ha 1000 gånger mer kunskap om fallet än PU. På grund utav det enkla faktum att du inte har tillgång till hela materialet.

Sen kan du hävda att dina egna antaganden är bättre än deras. Det är en annan sak. Men det blir fånigt när s.k "Privatspanare" vilka har tillgång till typ 2-3% av materialet ska torgföra sina egna teorier som absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in