2020-06-11, 07:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Well, mot CP blev det rättegång i både TR och HR, vad hade man på honom som var så mycket tyngre då? Båda var på platsen, båda var lite skumma, båda hade nån svag koppling till Palmehat (i CP:s fall indirekt via Tingström), the end.

Dom hade vittnesmål från LP i cps fall
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja förrut tyckte de att det var Skandal att Chrille P frikändes nu har de hittat ett nytt offer

Inte vackert

Palmes fru som var närvarande vid mordet, var övertygad till sin död att GM var lik CP och han är ju totalt olik Scandiamannen.
Fantombilden: https://images.app.goo.gl/YXZq5wUVuusgBNgU7
Senast redigerad av pe11e 2020-06-11 kl. 08:16. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Inte alls. Visar bara att det narcissistiska behovet är större än självbevarelsedriften. Inget uppseendeväckande direkt.
Nja, det håller jag verkligen inte med om, han kunde ha myst gott när han begick det perfekta brottet i sådana fall.
Ingenting av hans agerande eller uppgifter från omgivningen visar på en man med våldsamma tendenser.
Citera
2020-06-11, 07:42
Medlem
Finns själva presentationen tillgänglig någonstans?
Citera
2020-06-11, 07:46
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Frågan är om i långa loppet är det de yngre än runt 40 år kommer att minnas av denna presskonferens att någon i TV4 studio fick blodtrycksfall och svimmade.
Den var tråkigt sövande och det som presenterades som jag tyckte var bäst att de med avancerad metallanalys av kulorna mot metallsplitter från obduktionen kunde åtminstone vara säkra på att de var äkta vara och inte inslängd på brottsplatsen i allmänhet.

Angående utpekandet så är kritiken snabbt ökande på bl a P1 morgonprogram.

Före de blivande svenskarna/nordborna blev kristnade och mer förlåtande ??
visste vi vad anklagelser mot en avliden kunde innebära:

”Fä dör, fränder dör,
även själv skiljes du hädan,
men ett vet jag som aldrig dör,
domen över död man.”

/Havamal, poetiska Eddan.
Citera
2020-06-11, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är absolut inte plausibelt att SE sköt Palme. Tvärtom är det mest byggt på spekulation och påståenden, inget går att bevisa.
Ett västgötaklimax av sällan skådat slag.

Jo, det är det!
Citera
2020-06-11, 07:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, det är det!
Nej, en teori ibland andra, noll substans och enbart spekulationer, inget går att bevisa. Det hade inte ens räckt till ett åtal, precis som Thomas Olsson sade på tv igår.

Att Mårten Palme pekar ut sin egen mor som lögnare är det mest uppseendeväckande med det hela.
Citera
2020-06-11, 08:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, en teori ibland andra, noll substans och enbart spekulationer, inget går att bevisa. Det hade inte ens räckt till ett åtal, precis som Thomas Olsson sade på tv igår.

Att Mårten Palme pekar ut sin egen mor som lögnare är det mest uppseendeväckande med det hela.

Tycker det är starkt av Mårten att erkänna sin morsas misstag efter alla år. Det som varit uppenbart för alla andra har han fått leva med i alla år. Klart han hela tiden visste innerst inne att hans morsa hade fel.
Citera
2020-06-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Det tar ungefär 15 sekunder från det att han hör skottet till att han är framme hos makarna Palme. Han säger att han efter att försökt ge Olof första hjälpen, så talar han med Lisbeth, som säger att de också ska ha skjutit henne. De ska ha varit en del folk lite här och där, som han säger att det brukar vara efter biobesök.

Han ska ha frågat Lisbeth hur gärningsmannen var klädd, och hon ska ha svarat att han hade en mörkblå täckjacka.
https://www.youtube.com/watch?v=qtH_VRbGS4w

SE kan ju ha ljugit men Lisbeth Palme sa också under rättegången att mördaren hade en mörkblå täckjacka. Dessutom sa vittnet Lars J som var den som var närmast mördaren också att mördaren hade en mörkblå täckjacka i rättegången mot CP (3:30 in i förhöret):

https://www.youtube.com/watch?v=rsDLuKlJXwc

Det enda "bevis" som KP lägger fram mot SE under pressträffen är att han hade keps och halvlång rock och att han därför skulle vara mördaren.

Det finns också andra vittnen, Leif L, som säger att SE absolut inte kan vara mördaren:

https://www.youtube.com/watch?v=5NEmqBBF1D0

Pressträffen var en ren skandal!
Citera
2020-06-11, 08:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Måste bara skriva detta:

Angående att SE ljuger. SE såg förmodligen Palme ligga skadad. Men blev skiträdd och sprang och gömde sig.

När han sedan ser andra människor komma dit så står han väl och tittar på dem.

När han förstår att det är självaste PALME som är mördad så grämer han såklart ihjäl sig! Han hade kunnat vara först på plats! Han hade kunnat bli en hjälte!

Därför hittar han på att han rusat fram och försökt hjälpa till. För det är det han ÖNSKAR att han gjort. Och han gjorde ju NÄSTAN det, eller hade i alla fall kunnat gjort.

Att reagera så är inget ovanligt och det borde utredarna veta (det visste antagligen de första utredarna och därför brydde de sig inte om SE).

Anekdot: när jag var en ung dum tonåring såg jag ett barn falla illa från ett berg. Jag blev så chockad så jag sprang (!) men jag hann se att barnets lärare och lite annat folk gick dit. Efteråt fattade jag inte varför jag inte ringt ambulans och hjälpt till. Skämdes så sjukt mycket så när jag berättade om händelsen för mina kompisar så sa jag att jag ringt ambulans och hjälpt barnet. Jag ljög och hittade på att jag gjort det rätta. Trots att jag egentligen fått panik och sprungit iväg.

SE var uppmärksamhetstörstande och grämde nog ihjäl sig för att han sumpade chansen att bli en hjälte och få vara med i tidningarna som den som försökte rädda Palme.
Citera
2020-06-11, 08:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Måste bara skriva detta:

Angående att SE ljuger. SE såg förmodligen Palme ligga skadad. Men blev skiträdd och sprang och gömde sig.

När han sedan ser andra människor komma dit så står han väl och tittar på dem.

När han förstår att det är självaste PALME som är mördad så grämer han såklart ihjäl sig! Han hade kunnat vara först på plats! Han hade kunnat bli en hjälte!

Därför hittar han på att han rusat fram och försökt hjälpa till. För det är det han ÖNSKAR att han gjort. Och han gjorde ju NÄSTAN det, eller hade i alla fall kunnat gjort.

Att reagera så är inget ovanligt och det borde utredarna veta (det visste antagligen de första utredarna och därför brydde de sig inte om SE).

Anekdot: när jag var en ung dum tonåring såg jag ett barn falla illa från ett berg. Jag blev så chockad så jag sprang (!) men jag hann se att barnets lärare och lite annat folk gick dit. Efteråt fattade jag inte varför jag inte ringt ambulans och hjälpt till. Skämdes så sjukt mycket så när jag berättade om händelsen för mina kompisar så sa jag att jag ringt ambulans och hjälpt barnet. Jag ljög och hittade på att jag gjort det rätta. Trots att jag egentligen fått panik och sprungit iväg.

SE var uppmärksamhetstörstande och grämde nog ihjäl sig för att han sumpade chansen att bli en hjälte och få vara med i tidningarna som den som försökte rädda Palme.

Precis så tror jag det gått till. Han stod nog längs husväggen, vilket är naturligt när han ser en människa skjutas och inte vet vilken vettvilling som står bakom husknuten och kanske skjuter på allt som rör sig. Först när han ser folk strömma till från andra sidan vågar han sig fram.
Citera
2020-06-11, 08:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Precis så tror jag det gått till. Han stod nog längs husväggen, vilket är naturligt när han ser en människa skjutas och inte vet vilken vettvilling som står bakom husknuten och kanske skjuter på allt som rör sig. Först när han ser folk strömma till från andra sidan vågar han sig fram.

Precis. Ett sånt beteende stämmer även överens med hans karaktär och personlighet. Och det förklarar varför inte så många såg honom på platsen. Kanske såg han mördaren i den blå jackan. Kanske hörde han de andra på plats prata om det. Han var där, men han var inte så aktiv som han påstod. Han bara önskade att han varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in