2020-06-11, 08:30
Medlem
Pilla74s avatar
Märkbart idag att tidningarna lagt sorti eller fått order om det. Inga nya rubriker förutom de som köper anklagelserna. Kritikerna bakom betalvägg. Mörkläggningen när den är som bäst. Uppenbar skandal.
Utredningen har fått klara order om att avsluta, man hittar den teori som är enklaste möjliga vägen ut. Uppenbart för alla tänkande människor.
Flera saker som retar mig förutom den totala katastrof som en KP som var så nervös och i koma i inslaget är bland annat hon i veclans brott som satt med Mårten Palme tycker att det är personligen skönt att detta får ett avslut. Hpn som gjorde upplivningsförsök till Palme är mer intresserad av att avsluta ärendet än att hitta den verkliga mördaren av personliga själ. Troligt ingen som bryr sig, men får mer eller mindre avsluta sändningen.
Citera
2020-06-11, 08:36
Medlem
Var det inte så att mördaren flydde och att Engström stannade kvar på platsen? Hur kom de fram till att Engström var mördaren då?
Citera
2020-06-11, 08:38
Medlem
Blueheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Var det inte så att mördaren flydde och att Engström stannade kvar på platsen? Hur kom de fram till att Engström var mördaren då?

https://www.svtplay.se/video/27102837/nyheter-direkt/presskonferens-palmemordet-10-juni-09-08-1
Citera
2020-06-11, 08:41
Medlem
Det är märkligt hur man säger att Lisbeth Palme bara såg Christer Pettersson när hon vände sig om men att det inte betyder att han höll i vapnet, men i fallet Engström så räcker det med att Palme blev skjuten och då måste det betyda att han hade med sig ett vapen ut från kontoret. Snacka om motsägelsefulla antaganden.
Citera
2020-06-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehead
https://www.svtplay.se/video/27102837/nyheter-direkt/presskonferens-palmemordet-10-juni-09-08-1
Jag tänker inte titta i 4 timmar för att få ett svar. Jag vet att mördaren flydde, det finns videor som visar flyktvägen på bara några minuter.
Citera
2020-06-11, 08:44
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Precis så tror jag det gått till. Han stod nog längs husväggen, vilket är naturligt när han ser en människa skjutas och inte vet vilken vettvilling som står bakom husknuten och kanske skjuter på allt som rör sig. Först när han ser folk strömma till från andra sidan vågar han sig fram.

Problemet är att Skandiamannen har sett Lars Jeppsson stå och gömma sig mot några baracker långt inne på tunnelgatan. Detta uppger han för polisen dagen efter mordet, det har inte stått något om detta i tidningarna. Lars Jepsson har bara sett en person på tunnelgatan och det är en springande man.

Det här är väldigt svårt att förklara.
Citera
2020-06-11, 08:45
Medlem
Blueheads avatar
Citat:
Jag tänker inte titta i 4 timmar för att få ett svar. Jag vet att mördaren flydde, det finns videor som visar flyktvägen på bara några minuter.

Han stod inte kvar på platsen. Han ringde tidningen dagen efter.
Citera
2020-06-11, 08:48
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Problemet är att Skandiamannen har sett Lars Jeppsson stå och gömma sig mot några baracker långt inne på tunnelgatan. Detta uppger han för polisen dagen efter mordet, det har inte stått något om detta i tidningarna. Lars Jepsson har bara sett en person på tunnelgatan och det är en springande man.

Det här är väldigt svårt att förklara.

Jag tror att han hört folk snacka i klungan som samlats där. Detta har han transformerat till sina egna iakttagelser.
Citera
2020-06-11, 08:48
Medlem
NereMedOlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Sickan stämplar ut och mördar statsministern, Sickan går sedan tillbaka till jobbet och tar en kopp kaffe.

Dagen efter visar Sickan upp sig i TV klädd som när han utförde mordet.

34 år senare när han varit död och begraven i 20år åker han fast.

Manus till Jönssonligan 11?

Nej lösningen på Palmemordet!
Det fetade gör Sickan fullt medveten om att Lisbeth Palme har överlevt och sett honom på någon meters avstånd. Kallt, Sickan.
Citera
2020-06-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehead
Han stod inte kvar på platsen. Han ringde tidningen dagen efter.
Men han sågs inte springa från platsen.
Citera
2020-06-11, 08:54
Medlem
Blueheads avatar
Citat:
Men han sågs inte springa från platsen.

Läs lite om Skandiamannen. Nej, han påträffades inte på plats.
Citera
2020-06-11, 08:55
Medlem
kan någon hjälpa mig att förstå vad som är resultatet av KP:s utredande och utpekande av SE som MGM.

Var presskonferensen allt vi kommer att få berättat om hur det har resonerat och varför SE är att betrakta som huvudspåret eller kommer de att lämna en fördjupad och detaljerad rapport eller något för var och en som vill att ta del av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in