Citat:
Ursprungligen postat av
katastrofetanken
Det er vel ikke så rart - om han kom hjem ti minutter før det som opprinnelig ble sagt - at han ikke sa noe til familiemedlemmet han snakket med 13.40, hvis han hadde funnet brevet hvor det sto at han måtte holde kjeft og ikke involvere noen. Han kan jo ha vært livredd? Tenkt at han måtte få oversikt over situasjonen selv først? eller han kan til og med ha tenkt at nå har hun forlatt meg, og at stoltheten hindra han i å si noe om det, enda.
Men: er det ikke veldig merkelig at han legger igjen telefonen på jobb samtidig som han sier han var bekymra for kona? At hun kunne ha blitt syk og kanskje til og med dødd. Jeg hadde hatt telefonen i hånda hele veien hjem i tilfelle hun ringte tilbake, eller i tilfelle jeg måtte ringe ambulanse kjapt når jeg kom hjem. Upraktisk å måtte løpe til fasttelefonen samtidig som man gjør hjertekompresjoner for eks. Eller glemte han den i hastverket?
Jeg husker på min gamle telefon at den bare lagret ti anrop eller noe sånt, og samme med meldinger. Man måtte slette underveis. Kan det være forklaringen på at anropene mangla?
TH har forklart seg for politiet mange ganger. Han har gjentatt sin versjon av virkeligheten, og holdt fast på den.
Men så blir han tatt i løgn på detaljer, at han kom hjem 13:38 og ikke hadde rukket å lete igjennom huset da familiemedlemmet ringte 13:40, og at han ikke visste ennå om sporene på badet osv.
Det er løgnene som avslører han. Men politiet har ikke fått konfrontere TH med uoverensstemmelser og løgner i forklaringen han har avgitt.
Du sporer av diskusjonen med å dikte opp alle mulige forklaringer om hva TH kan ha gjort og tenkt og sagt etter at han kom hjem.