2020-06-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Fra nettavisen:
"Kilder forteller også om hittil ukjente opplysninger fra da Tom Hagen hastet hjem fra jobb midt på dagen. Han er antatt å ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lørenskog klokken 13.30."

"Hittil ukjente opplysninger" henviser ikke til klokkeslettet men til teksten som er nevnt under i artikkelen

"Da han kom hjem merket han at inngangsdøren var åpen.. osv"

I VG står det at han drar hjem i 13.30 tiden fra jobben sin. Nettavisen har bare forvekslet "når han drar fra jobben" med "når han kommer hjem fra jobben".

Tidspunktet 13:30 er nevnt også i videoen øverst i Nettavisens artikkel.

Det går da ikke an å bare anta at Nettavisens journalist har slurvet med én så ekstremt viktig detalj.

At TH kom hjem 13:30 i stedet for 13:38 stemmer også med politiets opplysninger om at TH har hatt problemer med å forklare hva han gjorde etter at han kom hjem.

Og, denne tidsforskjellen blir avslørende når vi vet at et familiemedlem ringte på fasttelefonen 13:40, og at TH under den korte samtalen ikke nevnte noe som helst om de unormale observasjonene han hadde gjort i huset etter at han kom hjem.
Citera
2020-06-11, 00:14
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Du ser et mønster definitivt. Jeg er mer kristisk enn dere. Dere er jo sau. Følg flere hypoteser please - ikke konkluder.

man er helt klart sau når man ikke følger strømmen og tror på mainsteam median sin forklaring

gtfo troll
Citera
2020-06-11, 00:17
Medlem
Det er vel ikke så rart - om han kom hjem ti minutter før det som opprinnelig ble sagt - at han ikke sa noe til familiemedlemmet han snakket med 13.40, hvis han hadde funnet brevet hvor det sto at han måtte holde kjeft og ikke involvere noen. Han kan jo ha vært livredd? Tenkt at han måtte få oversikt over situasjonen selv først? eller han kan til og med ha tenkt at nå har hun forlatt meg, og at stoltheten hindra han i å si noe om det, enda.

Men: er det ikke veldig merkelig at han legger igjen telefonen på jobb samtidig som han sier han var bekymra for kona? At hun kunne ha blitt syk og kanskje til og med dødd. Jeg hadde hatt telefonen i hånda hele veien hjem i tilfelle hun ringte tilbake, eller i tilfelle jeg måtte ringe ambulanse kjapt når jeg kom hjem. Upraktisk å måtte løpe til fasttelefonen samtidig som man gjør hjertekompresjoner for eks. Eller glemte han den i hastverket?

Jeg husker på min gamle telefon at den bare lagret ti anrop eller noe sånt, og samme med meldinger. Man måtte slette underveis. Kan det være forklaringen på at anropene mangla?
Citera
2020-06-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Er det en sammenheng med at man kategorisk påstår at TH er uskyldig og at Wiborg tok livet sitt her? Og gjerne at man registrerte seg på forumet veldig nylig. Syns jeg begynner å se et mønster.

Nei! At to hendelser oppstår i samme tidsrom, betyr ikke at det må være en sammeng mellom disse to hendelsene. Jeg er skeptisk til påstandene om at Wiborg ble drept. Når det gjelder Hagen-saken, så har jeg blitt stadig mer skeptisk til at TH er skyldig. Gjentatte beskyldninger om narcissisme og psykopati, er sladder og rykter som har blitt en trådsannhet. Hvis det skulle vise seg at TH er skyldig, så er det ikke et nederlag for meg. Men skulle det vise seg at TH er uskyldig, så vil det kanskje være sårt for noen. Skråsikkerheten har skapt stor fallhøyde.
Det siste var ikke rettet spesielt mot deg.
Citera
2020-06-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nei! At to hendelser oppstår i samme tidsrom, betyr ikke at det må være en sammeng mellom disse to hendelsene. Jeg er skeptisk til påstandene om at Wiborg ble drept. Når det gjelder Hagen-saken, så har jeg blitt stadig mer skeptisk til at TH er skyldig. Gjentatte beskyldninger om narcissisme og psykopati, er sladder og rykter som har blitt en trådsannhet. Hvis det skulle vise seg at TH er skyldig, så er det ikke et nederlag for meg. Men skulle det vise seg at TH er uskyldig, så vil det kanskje være sårt for noen. Skråsikkerheten har skapt stor fallhøyde.
Det siste var ikke rettet spesielt mot deg.
Jeg snakker ikke om deg, har ikke inntrykk av at du har noen agenda.
Citera
2020-06-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det er vel ikke så rart - om han kom hjem ti minutter før det som opprinnelig ble sagt - at han ikke sa noe til familiemedlemmet han snakket med 13.40, hvis han hadde funnet brevet hvor det sto at han måtte holde kjeft og ikke involvere noen. Han kan jo ha vært livredd? Tenkt at han måtte få oversikt over situasjonen selv først? eller han kan til og med ha tenkt at nå har hun forlatt meg, og at stoltheten hindra han i å si noe om det, enda.

Men: er det ikke veldig merkelig at han legger igjen telefonen på jobb samtidig som han sier han var bekymra for kona? At hun kunne ha blitt syk og kanskje til og med dødd. Jeg hadde hatt telefonen i hånda hele veien hjem i tilfelle hun ringte tilbake, eller i tilfelle jeg måtte ringe ambulanse kjapt når jeg kom hjem. Upraktisk å måtte løpe til fasttelefonen samtidig som man gjør hjertekompresjoner for eks. Eller glemte han den i hastverket?

Jeg husker på min gamle telefon at den bare lagret ti anrop eller noe sånt, og samme med meldinger. Man måtte slette underveis. Kan det være forklaringen på at anropene mangla?

TH har forklart seg for politiet mange ganger. Han har gjentatt sin versjon av virkeligheten, og holdt fast på den.

Men så blir han tatt i løgn på detaljer, at han kom hjem 13:38 og ikke hadde rukket å lete igjennom huset da familiemedlemmet ringte 13:40, og at han ikke visste ennå om sporene på badet osv.

Det er løgnene som avslører han. Men politiet har ikke fått konfrontere TH med uoverensstemmelser og løgner i forklaringen han har avgitt.

Du sporer av diskusjonen med å dikte opp alle mulige forklaringer om hva TH kan ha gjort og tenkt og sagt etter at han kom hjem.
Citera
2020-06-11, 00:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser at det kan være en forklaring på de såkalte "slettede anropene". At disse to anropene ble foretatt fra en annen digital enhet.

Politiet mener at akkurat disse to anropene er indisier mot TH.

Edit:

La oss si at du har rett. Politiet har avslørt at anropene 10:06 og 10:07 kom fra en annen digital enhet.

Men TH har ikke vært i konfronterende avhør ennå. Politiet sitter med informasjonen, og hadde tenkt å konfrontere TH med disse detaljene, men har ikke fått anledning ennå.

Da må jo politiet holde tilbake informasjonen av hensyn til etterforskningen.

Om det virkelig skulle være slik, er det litt dumt å sitte og skrive om dette her og nå.
Jeg var litt rask med å påstå at politiet la stor vekt på de slettede anropene, men leser i Nettavisen nå at de fortsatt venter på svar fra spesialister på om dette kan ha en naturlig forklaring, og at det derfor ikke ble brukt under fengslingen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html
Citera
2020-06-11, 00:29
Medlem
Citat:
TH har forklart seg for politiet mange ganger. Han har gjentatt sin versjon av virkeligheten, og holdt fast på den.

Men så blir han tatt i løgn på detaljer, at han kom hjem 13:38 og ikke hadde rukket å lete igjennom huset da familiemedlemmet ringte 13:40, og at han ikke visste ennå om sporene på badet osv.

Det er løgnene som avslører han. Men politiet har ikke fått konfrontere TH med uoverensstemmelser og løgner i forklaringen han har avgitt.

Du sporer av diskusjonen med å dikte opp alle mulige forklaringer om hva TH kan ha gjort og tenkt og sagt etter at han kom hjem.

Nå må du slappe av litt her, sporer av med å dikte opp? Haha, er det ikke det folk gjør her? Drar paraleller til helt søkte saker og til og med filmmanus. Drt jeg skrev var helt legitim spekulasjon. Jeg må vel få lov til å tenke høyt som alle andre her, eller er det kanskje ditt private forum? Dust.
Citera
2020-06-11, 00:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tidspunktet 13:30 er nevnt også i videoen øverst i Nettavisens artikkel.

Det går da ikke an å bare anta at Nettavisens journalist har slurvet med én så ekstremt viktig detalj.

At TH kom hjem 13:30 i stedet for 13:38 stemmer også med politiets opplysninger om at TH har hatt problemer med å forklare hva han gjorde etter at han kom hjem.

Og, denne tidsforskjellen blir avslørende når vi vet at et familiemedlem ringte på fasttelefonen 13:40, og at TH under den korte samtalen ikke nevnte noe som helst om de unormale observasjonene han hadde gjort i huset etter at han kom hjem.
Har lest hele artikkelen i nettavisen. Artikkelen handler ikke om at de har funnet ut at tidspunktet for når han kommer hjem har endret seg. Tyder på at de har forvekslet tidspunktet med når han dro fra jobben med når han kom hjem fra jobb.

Hvis han dro fra jobben i 13.30 tiden kunne han akkurat ha gått inn døra da fastelefonen ringte. Han var bekymret for om det hadde hendt noe med AEH, om hun hadde illebefinnende. Mulig han løp inn.

Virker som TH har forklart seg om hva som skjedde da han kom hjem til politiet helt greit. Man må huske på at det nok var en sjokkerende opplevelse for en 70 åring.
Citera
2020-06-11, 00:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det som kanskje kan slås fast er at noen sannsynligvis må ha flyttet AE sin mobil. Siden TH tidlig mente at den ikke lå der den pleide.
Det tror jeg ikke han selv ville sagt dersom han stod bak dette og at det inngikk i planen å ringe fra hennes mobil osv. Da hadde han isåfall sagt at den lå der den pleier å ligge vil jeg anta.

Og hvis TH stod bak, hvorfor skulle hans hjelpere isåfall flytte hennes mobil?

Er det ikke mer sannsynlig at GM er en som faktisk var avhengig av å bruke AE sin mobil for å skaffe seg et alibi? Og dermed la den fra seg på et sted som kanskje ikke var det stedet hun pleide legge den.
Høres veldig logisk ut.
Hvor AEH pleide å legge igjen telefonen sin var det mest sannsynlig bare TH som viste.
En av de få detaljene en GM i nær relasjon ikke viste om.
Citera
2020-06-11, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken

Citat:
Men: er det ikke veldig merkelig at han legger igjen telefonen på jobb samtidig som han sier han var bekymra for kona?
TH hadde veldig kort vei hjem fra arbeidsplassen, og i tillegg så står det i artikkelen fra Nettavisen, at TH pleide å ha sin telefon på sin side av (det omtalte) bordet.
Jeg tolker det som at TH hadde én mobil for privat bruk og én mobil for jobbsammenheng.
(Edit:
Jeg mener at det har blitt nevnt i media at TH pleide å legge nokiaen igjen på jobben.)

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/3423980107.html
Citat:
Videre forklarte Tom Hagen etterforskeren at han og Anne-Elisabeth hadde en deling av bordet.Han brukte høyresiden hvor han pleide å legge penger, telefonen og nøkler. Anne-Elisabeth pleide å legge telefonen sin på venstre side av bordet.
Senast redigerad av Havhest 2020-06-11 kl. 00:55.
Citera
2020-06-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har lest hele artikkelen i nettavisen. Artikkelen handler ikke om at de har funnet ut at tidspunktet for når han kommer hjem har endret seg. Tyder på at de har forvekslet tidspunktet med når han dro fra jobben med når han kom hjem fra jobb.

Hvis han dro fra jobben i 13.30 tiden kunne han akkurat ha gått inn døra da fastelefonen ringte. Han var bekymret for om det hadde hendt noe med AEH, om hun hadde illebefinnende. Mulig han løp inn.

Virker som TH har forklart seg om hva som skjedde da han kom hjem til politiet helt greit. Man må huske på at det nok var en sjokkerende opplevelse for en 70 åring.

Jeg og synes det er fryktelig tynt å mistenke han hvis han kom inn 1338, rett før hun ringte 1340. For meg handler det ikke om å være partisk for noen foran andre. Dersom han kom hjem 1330 er det annerledes. Isåfall er det grunn til å sette spørsmål ved TH i den situasjonen. Men hvis 1338, så mener jeg det er helt naturlig at han gikk raskt inn i huset for rope/se etter henne og rakk ikke se seg om etter konvolutt som lå i entreen osv. Mannen er 70 år, og såpass rettferdighet må tilskrives han at det er ikke så sikkert at han er så utrolig rask i bevegelsene
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in