2020-06-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg lurer på om han kan ha vært hjemme 10:06 og 10:07. At mobiloppringingene ble gjort fra minside hos teleoperatøren, og at disse to oppringingene ikke vises i anropsloggen på telefonen.

Jeg har veldig lite tro på hypoteser som involverer anrop via Minside, app eller tvilling-SIM. Alle disse tingene ville blitt avdekket ved en kriminalteknisk undersøkelse, enten man har den mobile enheten tilgjengelig eller ei. Med tanke på de opplysningene vi har, hadde i tillegg politiet både TH og AEHs mobiltelefoner tilgjengelig i etterkant.
Citera
2020-06-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det ene utelukker ikke det andre, snarere tvert imot. Jeg kjenner ikke til saken, men skal man fake et selvmord er det selvsagt en fordel at personen er i ubalanse fra før.

Wiborg var helt utslitt, både fysisk og psykisk. Han hevdet at det hadde blitt jukset med måleutstyr på det som skulle bli den nye flyplassen på Hurum. Dårlige resultater fra Hurum, ville falle gunstig ut for de som ville ha den nye hovedflyplassen lokalisert til Gardermoen. Det ble vel aldri dokumentert at målingene på Hurum var manipulerte, det var uansett en tapt sak. Men Wiborg ga seg ikke, til tross for at det var stadig færre som støttet ham. Han ble rådet til å avslutte dette prosjektet, også fra sine støttespillere og familie. Wiborg var på slutten helt utslitt, både fysisk og psykisk. Jeg tror dette kan ha utløst en psykose/suicidalitet. Tanker om å avslutte livet, kan ha kommet som lyn fra klar himmel. Politiet kunne ha etterforsket dette langt grundigere. Jeg heller mot selvmord/ulykke. Det er mye man ikke ha fått svar på. For eks: Hvorfor fant man avføring i vinduskarmen? Kan Wiborg ha vært svært beruset på hotellrommet?
Citera
2020-06-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det vet jeg ikke:-) det må du nesten spørre TH om:-) Tror ikke vi har fått vite så mye om det.
Hvis jeg kunne det, så skulle jeg gjerne stilt han det spørsmålet og flere til.

Citat:
Han kan ha gått ut av bygget og kjørt hjem igjen med en annen bil. Ikke sin egen.

Det er vel snakk om en leiebil som skulle brukes dagen etter, den 1. november. Kanskje han lånte denne, på en svipptur hjemom.

Ja, de har jo sagt at det er et par timer (?) de ikke kan helt sikkert redegjøre for TH.
Det vil jo si at ingen kan si med sikkerhet at han faktisk sitter på kontoret.

Jeg tenker jo det er risikabelt dersom han blir oppdaget på vei ut, eller at noen har prøvd å banke på/ringe han på kontoret og at han ikke svarer. Da hadde han blitt avslørt med en gang.
Hvis teorien om at han har forlatt kontoret skal fungere, så må han jo eksempelvis ha i kalenderen at han er i møte så ingen banker på, eller at han sitter på et sted langt unna andre osv.
Igjen, tvilsomt og risikabelt.
Citera
2020-06-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Og jorden er flat. Wiborg var alkoholisert og syk. Han tok livet sitt.

En løgn blir ikke sannhet fordi om du gjentar den. Selv om JW skulle ha vært både alkoholisert og syk, så betyr ikke det at han ikke kunne ha blitt drept.

Ugyldig argument.
Citera
2020-06-10, 23:43
Medlem
Citat:
TH er helt uskyldig. Stakkars mann som blir dratt inn i dette. Dette er for innviklet og komplisert for at han kunne diktere denne historien. Dere kan prøve å få det til å fungere i deres hypoteser men dere skjønner vel selv at dere roter dere inn i teori som er fjern.
Citat:
Og jorden er flat. Wiborg var alkoholisert og syk. Han tok livet sitt.
Er det en sammenheng med at man kategorisk påstår at TH er uskyldig og at Wiborg tok livet sitt her? Og gjerne at man registrerte seg på forumet veldig nylig. Syns jeg begynner å se et mønster.
Citera
2020-06-10, 23:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
En løgn blir ikke sannhet fordi om du gjentar den. Selv om JW skulle ha vært både alkoholisert og syk, så betyr ikke det at han ikke kunne ha blitt drept.

Ugyldig argument.
Nettopp derfor passer det bra med selvmordshistorie, den kjøper nesten alle.
Citera
2020-06-10, 23:45
Medlem
Citat:

Ugyldig argument.

Men at han skulle vært drept er den siste og minst sannsynlige hypotesen. Ingen fulgte den. Bortsett fra en konspiratorisk amatør-dokumentarfilmskaper.
Citera
2020-06-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg har veldig lite tro på hypoteser som involverer anrop via Minside, app eller tvilling-SIM. Alle disse tingene ville blitt avdekket ved en kriminalteknisk undersøkelse, enten man har den mobile enheten tilgjengelig eller ei. Med tanke på de opplysningene vi har, hadde i tillegg politiet både TH og AEHs mobiltelefoner tilgjengelig i etterkant.

Jeg ser at det kan være en forklaring på de såkalte "slettede anropene". At disse to anropene ble foretatt fra en annen digital enhet.

Politiet mener at akkurat disse to anropene er indisier mot TH.

Edit:

La oss si at du har rett. Politiet har avslørt at anropene 10:06 og 10:07 kom fra en annen digital enhet.

Men TH har ikke vært i konfronterende avhør ennå. Politiet sitter med informasjonen, og hadde tenkt å konfrontere TH med disse detaljene, men har ikke fått anledning ennå.

Da må jo politiet holde tilbake informasjonen av hensyn til etterforskningen.

Om det virkelig skulle være slik, er det litt dumt å sitte og skrive om dette her og nå.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-10 kl. 23:58. Anledning: Edit
Citera
2020-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Er det en sammenheng med at man kategorisk påstår at TH er uskyldig og at Wiborg tok livet sitt her? Og gjerne at man registrerte seg på forumet veldig nylig. Syns jeg begynner å se et mønster.

Du ser et mønster definitivt. Jeg er mer kristisk enn dere. Dere er jo sau. Følg flere hypoteser please - ikke konkluder.
Citera
2020-06-10, 23:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nettavisen nå i kveld
Tom Hagen reagerte da han så Anne-Elisabeths mobiltelefon i huset
"Kilder forteller også om hittil ukjente opplysninger fra da Tom Hagen hastet hjem fra jobb midt på dagen. Han er antatt å ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lørenskog klokken 13.30."
Da var TH hjemme i Sloraveien en 8-10 minutter tidligere.

Fra nettavisen:
"Kilder forteller også om hittil ukjente opplysninger fra da Tom Hagen hastet hjem fra jobb midt på dagen. Han er antatt å ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lørenskog klokken 13.30."

"Hittil ukjente opplysninger" henviser ikke til klokkeslettet men til teksten som er nevnt under i artikkelen

"Da han kom hjem merket han at inngangsdøren var åpen.. osv"

I VG står det at han drar hjem i 13.30 tiden fra jobben sin. Nettavisen har bare forvekslet "når han drar fra jobben" med "når han kommer hjem fra jobben".
Citera
2020-06-10, 23:57
Medlem
Den sterkeste indisien mot TH er to slettete anrop (utgående) fra telefonen. På en slik telefon kan man holde inne *-tegnet mer enn noen sekunder så forsvinner det. Når det er sagt, det er mistenkelig
1. At han ikke hadde "smarttelefon" i denne perioden
2. At han har kjøpt en "smartere" bil siden den gang.
Han er digitalt sporbar nå....han var ikke det i 2018
Citera
2020-06-11, 00:05
Medlem
Det som kanskje kan slås fast er at noen sannsynligvis må ha flyttet AE sin mobil. Siden TH tidlig mente at den ikke lå der den pleide.
Det tror jeg ikke han selv ville sagt dersom han stod bak dette og at det inngikk i planen å ringe fra hennes mobil osv. Da hadde han isåfall sagt at den lå der den pleier å ligge vil jeg anta.

Og hvis TH stod bak, hvorfor skulle hans hjelpere isåfall flytte hennes mobil?

Er det ikke mer sannsynlig at GM er en som faktisk var avhengig av å bruke AE sin mobil for å skaffe seg et alibi? Og dermed la den fra seg på et sted som kanskje ikke var det stedet hun pleide legge den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in