2020-06-10, 21:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Svårt att ändra sitt sätt att springa.
Näe.När man flyr, så flyr man, då fejkar man inte.
Sedan rushar han i tv, jag tror inte han fejkar någon springstil.

Det var ju en vinternatt, så när det är halt så springer han annorlunda.

Om han joggade vid mordet och rushade i tv så fejkade han ju löpstilen, kan man säga.

Hur som helst ville jag bara säga att springstilen i tv-inslaget inte kan jämföras med springstilen på mordplatsen.
Citera
2020-06-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Om jag får fråga..hur gör man?
Det finns som sagt vissa centrala delar som jag och säkert många med mig är högst intresserade att ta del av.
Maila polisen.
Citera
2020-06-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tingsrätten

Då hör du fel. Fortsätt fäkta här. Lämnar denna dynga nu.
Citera
2020-06-10, 21:20
Medlem
Krakems avatar
Sonny Björk. Självklart tycker den gamle nazisnuten att SE är ett plausibelt spår.
Citera
2020-06-10, 21:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Och det förklarar varför han kommer ut någon minut EFTER mordet.

Helt galet att KP missat en sån grej.

KP har inte missat det. Det är inte fastslaget att HO och SE pratade 120 sekunder. HO förhörs 80 dagar efter mordet. Han har då sett SE på tv, han har dessutom pratat med SE några gånger till sen mordet. De pratade också efter mordet. HO:s uppgifter måste tas med en nypa salt.
Citera
2020-06-10, 21:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
"Alla som inte är dumma i huvudet förstår att PU avskrivit SE för länge sen". Så har det ekat i tråden i två år.

Oooops.
De som uttryckt sig så visste väl iofs inte att PU har druckit kaffe i tre år innan de började klipp och klistra ur Filter de senaste veckorna.

De trodde kanske i sin enfald att de skulle få se polisarbete. Det trodde jag nämligen.
Citera
2020-06-10, 21:26
Avslutad
Haha, såg ni när den reporten intervjuades på platsen och skulle säga något men ångra sig sen och fråga om det var live?
Citera
2020-06-10, 21:27
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kul teori, men det framgår av förhöret med HO 860612 att stämpelklockan låg (ej synlig) innanför receptionen och att SE lämnar Skandia efter samtalet. Han säger:
”om han har stämplat ut så har han gjort det innan han kom till receptionen”.

Så, jo det är otänkbart. Därför är det helt häpnadsväckande att KP blandar ihop sådana centrala detaljer.
Reagerade också starkt på det.
Vidrig dag detta. Ska man verkligen presentera en misstänkt statsministermördare man knappt hade kunnat anhålla skälig misstänkt, och sedan lägga ned?
Men det är synd att man inte redde ut honom ordentligt initialt för då är det min absolut bestämda mening att hans lögner är ett direkt resultat av att han kommer till brottsplatsen, observerar allt och skapar en roll som betydande vittne. Att folk inte uppmärksammar honom är inte konstigt. Många människor har strömmat till ett par minuter efter mordet, och han är där och observerar precis som alla andra.
Hoppas innerligt att Stig familj stämmer Krister Peterson för förtal. Hade han filters löjliga artikel under bordet på presskonferensen.
Ingen mer än mig som tänkte att om KP säger Jeppson och Keps i samma mening en gång till så hoppar jag in i TVn och lappar till honom! Varför förklarar han istället inte hur I.M kan se mördaren stå vid dekorima redan innan SE ens har stämplat ut!?
Citera
2020-06-10, 21:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
De som uttryckt sig så visste väl iofs inte att PU har druckit kaffe i tre år innan de började klipp och klistra ur Filter de senaste veckorna.

De trodde kanske i sin enfald att de skulle få se polisarbete. Det trodde jag nämligen.

Det skulle ju tydligen vara så uppenbart att SE var avskriven till och med av det offentliga materialet.

Oops.
Citera
2020-06-10, 21:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
KP har inte missat det. Det är inte fastslaget att HO och SE pratade 120 sekunder. HO förhörs 80 dagar efter mordet. Han har då sett SE på tv, han har dessutom pratat med SE några gånger till sen mordet. De pratade också efter mordet. HO:s uppgifter måste tas med en nypa salt.
Vad menar du? KP blandade uppenbart ihop utstämpling och samtal med HO. Det framgick av den ppt presentation de visade, en presentation som de rimligen har korrekturläst ett antal gånger!

När jag ser att man blandat ihop en sådan central sak (eftersom det påverkar hur mycket tid SE hade) så är min första tanke att kolla de andra detaljerna han kom med. Hur ser du på saken?
Citera
2020-06-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Och det förklarar varför han kommer ut någon minut EFTER mordet.

Helt galet att KP missat en sån grej.

En av flera direkta felaktigheter idag.
KP är en klåpare av sällan skådat mått.
Citera
2020-06-10, 21:30
Avslutad
Det vittnet som var i SVT precis som berättade att han såg hela händelseförloppet och en man vänta i hörnan och sedan gå upp och skjuta makarna.
Det betyder alltså att mördaren förmodligen väntade och den teorin att skandiamannen skulle komma ut och av slump se Palme håller ju inte då. Mördaren som väntade vid hörnan måste ju ha vetat att de skulle komma just den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in