2020-06-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han säger han tror det var Elefanten som visade riktningen för någon.

Han avser SE med Elefanten, självklart, det har jag inte sagt något om.

Det ska visst vara en "elefant"

Var får du tror ifrån?
Citera
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
I det oavsiktliga självmordet?
Du vet inte om det var oavsiktligt eller avsiktligt.
Citera
Bannlyst
Varför ställer inte Pops frågor till vittnena om GM och skandiamannen var lika?
Citera
2020-06-10, 21:02
Medlem
Offentliggörs något nytt material efter allt detta trams som varit idag?

Det skulle ju till exempel vara intressant att ta del av Anette Ks förhör i samband med Stig Engströms återkomst till Skandiahuset på kvällen 28 Februari.
Citera
2020-06-10, 21:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Ja säkert så. Men ingen vill väl gå bort utan att ha gjort klart för sig oavsett nersupen eller inte.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att »ha gjort klart för sig«, men väldigt många som begår självmord gör det utan att lämna någon förklaring eller några ord till eftervärlden. En nersupen person kan nog gå åt båda håll. Vissa blir maniskt fokuserade medan andra bara slätas ut.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Varför ställer inte Pops frågor till vittnena om GM och skandiamannen var lika?

Ja precis. Tycker det är genomgående när media varit inblandad och intervjuat vittnen att det saknas djupdyk i signalement. Borde ju vara högst intressant att försöka få GM beskriven och jämförd med andra misstänkta i högsta grad möjligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Offentliggörs något nytt material efter allt detta trams som varit idag?

Det skulle ju till exempel vara intressant att ta del av Anette Ks förhör i samband med Stig Engströms återkomst till Skandiahuset på kvällen 28 Februari.
Finns ingen förundersökningssekretess längre. Så folk kommer begära materialet som gamar.

Problemet blir om man ändå hemligstämplar vissa känsliga bitar med avseende på hot mot rikets säkerhet.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Eller den blåa jackan som HO säger att SE bar
Ja du, jag tror helvetet fryser innan de SE-troende lanserar SE med blå jacka. Rock skall det vara, de vill att YN skall stämma precis.

Men han kan såklart ha en blå jacka och stickad mössa när han talar med HO, rock när han är på MP, jacka och keps när han passerar LJ, och till sist fladdrande rock utan huvudbonad när han möter YN. En normal, klart tänkande individ borde inse att man inte kan binda någon GM till MP med dessa vittnesmål. Om man då skall peka ut SE så skall man fanimej ha något mer av substans! Skamligt dåligt är det.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-06-10 kl. 21:22.
Citera
2020-06-10, 21:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det ska visst vara en "elefant"

Var får du tror ifrån?

Tingsrätten
Citera
2020-06-10, 21:04
Bannlyst
Har familjen Palme någonsin tackat Anna Hage för hennes insats?
Citera
2020-06-10, 21:06
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att »ha gjort klart för sig«, men väldigt många som begår självmord gör det utan att lämna någon förklaring eller ord till eftervärlden. En nersupen person kan nog gå åt båda håll. Vissa blir maniskt fokuserade medan andra bara slätas ut.
Jo men just denna person var redan en person som ville synas i media och han satt på info som hela Sverige hade velat veta sanningen om, åt både håll så att säga. Det var jag eller det var inte jag som gjorde det. På så sätt skiljer han sig ifrån "vanliga" självmordskandidater. Men du tror på ditt, jag tror på mitt.
Citera
2020-06-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Jag lutar åt att följande har hänt. Palmegruppen har arbetat med uppslaget, och fått fram bevis för, att Sydafrika anstiftat mordet och att mordet planerats och genomförts tillsammans med en grupp svenskar (tänk "Stay behind") där några av bokstavspoliserna och även Engström figurerar.

Det är om detta Petersson vill berätta, men blir i sista stund stoppad av Säpo då det gäller relationen till främmande makt.

Att deras uppslag var känsligt kände givetvis Palmegruppen till, och därför valde man att läcka uppgifter om Sydafrika till Lars Borgnäs.

Ja, man kan ju önska detta. Men jag tror faktiskt inte detta.
Jag tror att det är detta är vad de har.
KP hade pushat på avslöjandet, för att invänta DNA bevis, som han innerligt hade hoppats på till 100%, för han trodde att dem var äkta. Men toknit.

Och hur han nervös råkar nämna tidningen Filter som en reklam, istället för att nämna den som "tidskrift". Det visar att han kände att han inte hade så bra försvar att parera ut detta.

Däremot är det ju inte helt avstyrt att Engström varit medskyldig, eller rakt av skyldig till mord.
MEN om vittnet säger att mördaren inte sprang som Engström - så blir Engström som mördare än mer otydlig. När dessutom andra hävdar att Engström var på plats, så blir man konfundersam.

Och KP, jag hade sänkt kraven, men KP kröp tyvärr under dessa också.
Fick en björntjänst av Media genom att de hävdade att mordvapen hittats, och Sydafrikaspår givit resultat. En mardröm för KP, som även uttryckt att han ska göra en "redogörelse om vad som har hänt", och "en förklaring".

Han gjorde ingen förklaring, redogörelse om vad som har hänt skedde inte heller. Han berättade bara att Engström ljugit, och varför han väljer att misstänkliggöra honom. Utan något som helst bevis.
Varför uttryckte sig KP så? Det är ju helt otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in