2020-06-10, 14:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Han fick kallelse för topsning i Januari men han avvek... varför gav han sig inte till känna redan då? Utan fortsatte leva som vanligt, märklig typ tror han njuter av uppmärksamhet

Jag tror tvärtom, en inbiten introvert med social fobi. Han blev säkert oroad, men det stod ju att det var ett frivilligt förhör, och då behövde han ju inte infinna sig.
Citera
2020-06-10, 14:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Inget som är bevisat att han skulle gå på socialen, men jag vågar nästa säga att det är så till 100%. Sen tror jag vidare att han har haft en psykisksjukdom och därför haft en kontakt med vården och därför inte velat bryta upp med Linköping.

Han hade ju ingen kontakt med psykiatrin i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Ursäkta om detta redan debatterats eller retts ut i annan tråd.

MEN.

Hur kommer det sig att pressen går ut med namn och bild på den misstänkte samma dag han grips i detta fall? När man häktade mannen som våldtagit och nästan slagit ihjäl en liten flicka i Billdal (som hittades på motsvarande sätt via DNA), så gjorde man inte det.

Är det upp till ansvarig utgivare eller finns det lagar som möjliggör eller begränsar att man går ut med namn och bild på personer som inte dömts?

Skillanden är att GM har erkänt och då har pressen lättare att överväga att publicera namn. Sen kan de alltid publicera namn om de vill tex pga allmänintresse.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Länk?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/280787-sekvencia-pc-superstore
Citera
2020-06-10, 14:12
Medlem
Kan det vara den här tråden?

https://m.sweclockers.com/forum/trad/264260-sekvencia-pc-superstore
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tror tvärtom, en inbiten introvert med social fobi. Han blev säkert oroad, men det stod ju att det var ett frivilligt förhör, och då behövde han ju inte infinna sig.

Så om jag typ är ”misstänkt” för något och får kallelse från polisen via post så behöver jag inte gå? Märkligt trodde sånt var obligatoriskt
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Han hade ju ingen kontakt med psykiatrin i alla fall.

Och det vet du för att??
Citera
2020-06-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ge mig en enda baksida med metoden? De som har rent mjöl i påsen kommer aldrig riskera någonting.
Precis. Det sades på Presskonferensen att det finns kriterier för att använda denna metod och en av dom var grova våldsbrott t.ex.

Tycker folk helt seriöst att förövare av grova våldsbrott ska gå fria bara pga släktband? Helt sjukt.
Citera
2020-06-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain-Dew
Kan det vara den här tråden?

https://m.sweclockers.com/forum/trad/264260-sekvencia-pc-superstore

Fel tråd men även där nämns den mördade pojkens familj och databutik.

Känns som att det är motivet
Citera
2020-06-10, 14:14
Medlem
Varför har D bott kvar i stan. Brodern har sannolikt hjälpt honom ekonomiskt och med dagliga sysslor. Har han därmed hjälpt honom att undgå upptäckt kanske åtal väntar. Åklagaren har begärt fulla restriktioner för D.
Han misstänker nog att brodern kan tänkas agera på utsidan enligt instruktioner från D.
Jag köper inte att brodern inte vetat och inte förstått. Han har lyckats etablera sig i samhället. Då måste han vara normalintelligent.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Och det vet du för att??

Därför att det nämndes någonstans igår. Tyvärr minns jag inte var.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Inget som är bevisat att han skulle gå på socialen, men jag vågar nästa säga att det är så till 100%. Sen tror jag vidare att han har haft en psykisksjukdom och därför haft en kontakt med vården och därför inte velat bryta upp med Linköping.

Det lär ju framkomma så småningom. Som lekmän av det man läst skulle man ju gissa på en Aspergers diagnos med antisocial personlighet. Just för sådana med Aspergers är det ju viktigt med fasta rutiner och de gillar inte nya miljöer. Därav kanske detta med att han stannade kvar.

Just det kommer ju dock inte innebära att han får vård istället för finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in