2020-05-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suun925
Folk påstår att Jesus tanten är död någon som sett henne?

Om du menar hon som sprang efter småtjejer kring Drottningatan? Hon lever i allra högsta grad. Jag såg henne för två dagar sedan på Hötorget.
Citera
2020-05-13, 19:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Han sitter nuförtiden utanför Clas Ohlson på Drottninggatan. Det förefaller som att han har inkluderat Sverigelotten i repertoaren på senare år.
Skönt att höra att han lever. En stad behöver lite annorlunda (oförargliga) typer för att kännas levande. Hoppas det går bra för honom!
Citera
2020-05-13, 20:14
Medlem
1) En herre i 50-60 års åldern som jag brukade se kring Sergels Torg på slutet av 80-talet, var bara iklädd badbyxor typ Speedo, Portfölj och glasögon.

2) En kvinna som brukar sitta Kungsträdgården södra uppgången och tigga, ibland har hon färgat håret i någon skum färg, väldigt tystlåten.

3) inte så trevligt egentligen men jag brukar träffa en missbrukare på gröna linjen inne i stan, har nog sett honom i många år nu, numera är han väldigt nergången och brukar ibland vara så påtänd att han kryper genom vagnen när han tigger pengar, han kör ramsan med bostadslös men det blir bara ett osammanhängande bladder när han är påtänd.
Citera
2020-05-14, 12:27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Den tjocka kvinnan med 10-tals lager kläder på sig med nedbajsade byxor & mat-vagn fylld med diverse ting, har numera "bosatt" sig vid Östra Station.

Om du ser henne, håll andan & spring, lita på mig.
Usch hon ja

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Någon som minns en judisk äldre kvinna som gick med skyltar på bröst och rygg? Kommer inte ihåg vad det stod på dem eller om det var på svenska, engelska eller hebreiska. Med det var flera blåa judestjärnor som den på Israels flagga i alla fall. Såg henne flera gånger runt 2010 på perongen i Kungsträdgårdens station. Jag tänkte att hon levde farligt med judestjärnor runt blå linjen. Hon såg speciell ut, sannolikt ett psyko. Nån som minns henne? Vad hände med henne? Inlåst på hispan? Tagen av daga av en normal ”blå-linje-resenär"? En synagoga ligger nära stationen så hon kanske hängde där med sina skyltar.

Har nog sett henne, varför är blå linjen farlig, massa muslimer?
Kungsträdgården, synagogan ligger i de kvarteren
Citera
2020-05-14, 12:35
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Han som sålde bingolotter han sa det mer.. - B.b.b.bingolotter.
Kulturskatt vilketsom

Han med bar överkropp, shorts och bruna sandaler kommer jag också ihåg. Medans man höll på att förfrysa knalla han omkring i -25 som om det vore på playan.

OS killen då som gick i vitblå mantel och med en krans och samla burkar? Brukade ofta se han vid Rådmansgatan.

Fittja-Tarzan kallades han, han bor nu i S-Vall (?)

Kom tänka på han för bara några dagar sedan
Googlade han och vekar vara så
Han var ju med i FFs program om Udda typer, och han verkar vara normal, även om han kanske hade något
fel på kroppen i anpassning till klimat
Citera
2020-05-14, 16:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har nog sett henne, varför är blå linjen farlig, massa muslimer?
Kungsträdgården, synagogan ligger i de kvarteren
Du ”nog” har sett henne säger du. Väldigt givande. Och om du hade läst mitt inlägg med båda ögonen så hade sett att jag skrev att synagogan ligger nära Kungsträdgårdens station.
Citera
2020-05-26, 00:00
Medlem
Är det någon som vet vad som hänt med bagladyn vid Solna centrums tunnelbana med tio lager kläder, kundvagn och en otrolig stank? Har inte sett henne på två-tre år. Hon stämmer in på beskrivning av på damen vid östra station. Kan det vara samma dam som bytt plats?
Citera
2020-06-07, 21:14
Medlem
En man, såg lite väck ut, kanske runt 30, kom fram till mig och sa att jag ser ut som en hemlig agent och frågar mig om jag är en.. (klädd i gubbkeps, loafers, solglasögon, ullbyxor, slips, skjorta och regnrock). Äter nötter medans han babblar ur sig att jag inte får en, utan två tummar upp för outfiten och börjar gå igenom den plagg för plagg och hur de interagerar med varandra Sedan så säger han att min mustasch påminde honom om sin döde far, och säger hela hans namn . Vid det här laget lyssnade jag inte så värst utan nickade och gjorde instämmande ljud.. sedan snackar snubben om Gud och självkänsla, och hur man måste bygga upp sin självkänsla för att få ro i livet.. konstig filur, någon som stött på honom? Var på Slussens tunnelbanestation.
Senast redigerad av Vogly 2020-06-07 kl. 21:19.
Citera
2020-06-07, 21:45
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vart tog "Hey man" negern med keps vägen som krängde cd-skivor lite överallt Stockholm-centralstation samt på stora torget i Uppsala. Såg han på båda ställena. Gick alltid med bestämda steg fram till sina "offer" med ett högt "Hey Man" för att visa upp sina sunkiga cd-skivor och hoppas på ett sälj.
Citera
2020-06-10, 13:38
Medlem
Apollinaires avatar
Är det någon som har sett OS-mannen på länge? Han brukar springa runt med en lagerkrans/toga på huvudet och en stor OS-flagga som mantel. Brukade se honom hela tiden på Östermalm fram till för några år sedan. Så här ser han ut:

https://www.flickr.com/photos/schmilblick/244464117
Citera
2020-06-17, 21:31
Medlem
Såg under mitt besök i Sthlm i denna vecka en äldre herre med rullator vid T-centralen med en stor fjärrkontroll som såg ut att vara till typ en radiostyrd bil i näven, nära ingången till tunnelbanan. Såg väldigt nergången ut, någon som vet vem detta är?
Citera
2020-06-27, 16:46
Medlem
Ondquists avatar
Jesustanten still going strong, sommaren till ära utstyrd i tiara:

https://i.imgur.com/3j0iwbu.mp4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem