2020-05-12, 11:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Finns Rebell-Robban kvar i tunnelbanan?
Citera
2020-05-12, 12:36
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Du menar antagligen Maria Johansson, dog 2002
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Johansson_(musiker))

Tror att det är Eva från Högdalen som det undras över. Någon hade i alla fall sett henne i början på April såg jag i tråden.
Citera
2020-05-12, 12:48
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Den tjocka kvinnan med 10-tals lager kläder på sig med nedbajsade byxor & mat-vagn fylld med diverse ting, har numera "bosatt" sig vid Östra Station.

Om du ser henne, håll andan & spring, lita på mig.
Citera
2020-05-12, 14:31
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudStraffarStaten
Och vad är det för konstigt med det här? Många tjejer jobbar som eskorttjejer/prostituerade nuförtiden. Hon gör inget som konstigt genom att klaga på sin inkomst och be om pengar.
Eh? Det lät såhär: "Antingen ger du mig pengar eller så prostituerar jag mig"

Klaga på sin inkomst?

Gud vad du fyller i tomluckorna.

Som om hon är den enda som har det kämpigt.

Hur skulle du själv känna om jag frågade efter pengar och hotade med att ta livet av mig om jag inte fick pengarna? Eller hota med att sälja mig själv. Eller råna någon?

Om man BER om hjälp HOTAR man inte. Hon kunde ju ha förklarat det du försöker säga om det nu var så.
Misstänker drog/nikotinberoende behövde en fix.
Du tror säkert att hemlösa köper mat för pengarna.
Jag har erbjudit hemlösa mat som dom tackat nej till men frågat om pengar till mat.
Ganska uppenbart att det inte handlar om pengar till mat.
Citera
2020-05-12, 16:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Några som kan bidra med lite updates om följande gatupersonligheter tro:

- Skäggiga mannen i shorts, förr om åren (ganska länge sen) gick det omkring en skäggig man med bar överkropp, oavsett om det var sommar eller vinter, vet vi nåt om honom?
Han minns jag. När man går i shorts och bar överkropp mitt i vintern så står man ut jämfört med gemene man. Hade han inte sandaler också? Stort brunt vildvuxet hår och skägg. Hårigt bröst och mage. En stor mage. Såg ut som ett troll. Såg han då och då på Slussen, 80/90-tal.

Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
- Hallå-hej-köpa cd-skiva/vykort - höll till på Fridhemsplan, håller han på fortfarande eller åkte han hem till nån av dom där barnbyarna i Afrika eller vad det var?
När du säger ”köpa vykort” tänker jag på han som på 80/90-talet satt i rullstol i gången mellan pendeltågen/centralstationen och T-centralen med vykort på en bricka (som satt ihop med rullstolen) och monotont upprepade ”köpa vykort?” om och om igen oförtröttligt. Han sade nog den frasen 10000 gånger per dag. Nån gång på 90-talet när Bingolotter kom bytte han från vykort till Bingolotter. Då blev det istället ”köpa Bingolotter?”. Första gången hajade jag till. För jag hade aldrig hört han säga annat än ”köpa vykort?”. Han sadlade om, affärsman som han var. Undrar vad han hade för handikapp? Blandning av utvecklingsstörning och svårt autism tillsammans med nåt kroppsligt. Ett riktigt original i många år. Han borde ha K-märkts.

När du säger barnbyar i Afrika var det en neger som i tunnelbanan samlade in pengar till nån skola i Afrika i minst 10 år. Samma bilder och snack i alla år. Man undrar hur det gick med det. Gissar att det aldrig blev nån skola. Pengarna gick säkert till hans ”omkostnader” medan han höll på med ”insamlandet”.
Citera
2020-05-12, 16:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Du menar antagligen Maria Johansson, dog 2002
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maria_Johansson_(musiker))
Henne saknar jag. Idag. På 80-talet gick jag dock i stor cirkel runt henne i Sergelarkaden för att slippa hennes darriga sång och orgel.
Citera
2020-05-12, 16:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Någon som minns en judisk äldre kvinna som gick med skyltar på bröst och rygg? Kommer inte ihåg vad det stod på dem eller om det var på svenska, engelska eller hebreiska. Med det var flera blåa judestjärnor som den på Israels flagga i alla fall. Såg henne flera gånger runt 2010 på perongen i Kungsträdgårdens station. Jag tänkte att hon levde farligt med judestjärnor runt blå linjen. Hon såg speciell ut, sannolikt ett psyko. Nån som minns henne? Vad hände med henne? Inlåst på hispan? Tagen av daga av en normal ”blå-linje-resenär"? En synagoga ligger nära stationen så hon kanske hängde där med sina skyltar.
Citera
2020-05-12, 18:15
Medlem
kofotskentas avatar
Någon gång på 80-talet skulle min farbror besöka Stockholm för första gången i sitt liv. Han kom ifrån en liten by i Norrland. Den första personen han fick någon form av interaktion med på Centralen frågade om min farbror kunde pissa i hans ficka för 50kr.
Min farbror åkte aldrig till Stockholm igen.
Citera
2020-05-12, 19:06
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
När du säger ”köpa vykort” tänker jag på han som på 80/90-talet satt i rullstol i gången mellan pendeltågen/centralstationen och T-centralen med vykort på en bricka (som satt ihop med rullstolen) och monotont upprepade ”köpa vykort?” om och om igen oförtröttligt. Han sade nog den frasen 10000 gånger per dag. Nån gång på 90-talet när Bingolotter kom bytte han från vykort till Bingolotter.
Han sitter nuförtiden utanför Clas Ohlson på Drottninggatan. Det förefaller som att han har inkluderat Sverigelotten i repertoaren på senare år.
Citera
2020-05-12, 19:43
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Han minns jag. När man går i shorts och bar överkropp mitt i vintern så står man ut jämfört med gemene man. Hade han inte sandaler också? Stort brunt vildvuxet hår och skägg. Hårigt bröst och mage. En stor mage. Såg ut som ett troll. Såg han då och då på Slussen, 80/90-tal.

När du säger ”köpa vykort” tänker jag på han som på 80/90-talet satt i rullstol i gången mellan pendeltågen/centralstationen och T-centralen med vykort på en bricka (som satt ihop med rullstolen) och monotont upprepade ”köpa vykort?” om och om igen oförtröttligt. Han sade nog den frasen 10000 gånger per dag. Nån gång på 90-talet när Bingolotter kom bytte han från vykort till Bingolotter. Då blev det istället ”köpa Bingolotter?”. Första gången hajade jag till. För jag hade aldrig hört han säga annat än ”köpa vykort?”. Han sadlade om, affärsman som han var. Undrar vad han hade för handikapp? Blandning av utvecklingsstörning och svårt autism tillsammans med nåt kroppsligt. Ett riktigt original i många år. Han borde ha K-märkts.

När du säger barnbyar i Afrika var det en neger som i tunnelbanan samlade in pengar till nån skola i Afrika i minst 10 år. Samma bilder och snack i alla år. Man undrar hur det gick med det. Gissar att det aldrig blev nån skola. Pengarna gick säkert till hans ”omkostnader” medan han höll på med ”insamlandet”.

Han som sålde bingolotter han sa det mer.. - B.b.b.bingolotter.
Kulturskatt vilketsom

Han med bar överkropp, shorts och bruna sandaler kommer jag också ihåg. Medans man höll på att förfrysa knalla han omkring i -25 som om det vore på playan.

OS killen då som gick i vitblå mantel och med en krans och samla burkar? Brukade ofta se han vid Rådmansgatan.
Senast redigerad av Reidji 2020-05-12 kl. 19:48.
Citera
2020-05-12, 21:50
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Den tjocka kvinnan med 10-tals lager kläder på sig med nedbajsade byxor & mat-vagn fylld med diverse ting, har numera "bosatt" sig vid Östra Station.

Om du ser henne, håll andan & spring, lita på mig.

Hon kan vara jättefin på insidan. Du kanske går miste om ditt livs kärlek genom att "tänka med näsan"?
Citera
2020-05-12, 22:01
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Hon kan vara jättefin på insidan. Du kanske går miste om ditt livs kärlek genom att "tänka med näsan"?

Du har helt rätt, kanske bör jag fråga ut henne på dejt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in