2020-06-10, 12:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Antiklimax

Nu hör man ”vad skönt med ett avslut”..

Man kunde lagt ner utredningen redan 1986 om man ser till vad som kommit fram efter det.

Jag såg inget avslut. Ingen tror att han kan dömas, då är han ingen GM enligt lag.
Citera
2020-06-10, 12:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Någon annan som la märke till hur stressad KP var? Ungefär som att han under presskonferensen upptäckte vilken jävla skit han satt med och trodde inte ens själv på det.
Verkligen. Hans sätt att vifta bort Borgnäs fråga om LPs utpekande var ju helt häpnadsväckande. Tillbaka till MP men strunta i huvudvittnet. Jösses.
Citera
2020-06-10, 12:11
Medlem
Soterns avatar
Man såg på han den skäggige i Veckans Brott hur han försökte tygla ilskan inom sig. GW var också besviken men höll väl igen av hälsoskäl.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Regeringen informerades tydligen om vad man kommit fram till igår. Kan det ha varit så att lösningen på fallet bedömdes av sossarna som politiskt "omöjlig", och att CP beordrades att inte avslöja vad de kommit fram till?

Det skulle kunna förklara varför presskonferensen de körde nu på förmiddagen var så intetsägande och liksom dåligt förberedd.

De hade kanske, med andra ord, förberett att presentera något annat och betydligt mera intressant.

CP är död så det är KP som det gäller.

På ett sätt önskar man att det skulle vara som du skriver, men jag tror inte det.
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Och Mårten Palme som självsäkert pekade ut CP och nu säger att det var SE. De är ju lika stor skillnad på SE och CP som det är mellan Helan och Halvan.

Faktiskt. Det är två helt olika typer av personer.

Hade utredarna hittat mordvapnet och kunnat koppla det till någon i Stig Engströms bekantskapskrets hade jag nog kunnat köpa Engström som trolig mördare, även om mycket fortfaraned är oklart. Det som framkom idag gör mig inte det minsta övertygad om att det är Engström. Christer Pettersson är en mer trolig mördare och jag har aldrig trott att det var han som sköt Palme. Total besvikelse.
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Älskar fan hur spänningen byggdes upp och alla ni idioter som trodde att det skulle komma något vettigt ur det här!!! Alltså Krister Petersson TROLLENS TROLLKUNG och att han har det namnet bara det är ju som att hela utredningen skötts av ett flashbacktroll!!!! 5 stjärnor i trollning!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_Tiger
Vilken besvikelse! Inget mordvapen, inga tekniska bevis!
Ja, men mordvapnet ligger ju på havets botten eller är söndersågat på soptippen.
Palmes mördare har ju liksom inte lagt tillbaka det i skåpet
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Det var så långt ifrån perfekt det kunde vara. Målet sköts med bara ett skott och ett vittne lämnades levande. Fallet hade kunnat lösas om inte en massa S-märkta klåpare som Hans Holmér tvunget skulle ta ledningen. Dom kunde absolut inte acceptera att något annat än en massiv konspiration låg bakom mordet på deras älskade Palme.
Själva utförandet är taffligt och lämnar som sagt en hel del övrigt att önska. Jag syftade dock på tillfället, med paret Palme på hemväg mitt i stan utan livvakter. Vet inte om det framgick.

Håller annars med dig om utredningens inkompetens. Helgalet att HH fick ta den. Det är ännu ett tecken på att det finns en hund begraven.
Citera
2020-06-10, 12:12
Medlem
MrSokratess avatar
Mårten Palmes frisyr skojar man fan inte bort.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Hur lång tid har gått sedan presskonferensen avslutades? Har någon framträdande inom media, individ, journalist eller intervjuad yttrat orden: "ingen ny bevisning" ännu?

Ja allihopa! Faktiskt är förvånansvärt många journalister som öppet säger de är besvikna och att ingen ny bevisning har presenterats
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Jenny Kuttum lämnar TP/Filter-bubblan och tar fram lite av Quick-takterna. Lite sent, men ändå.

Eller vänta, hon sitter kanske fast ändå...
Citera
2020-06-10, 12:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Att KP var nervös tror jag inte. Jag tror snarare att han har en begynnande Parkinson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in