2020-06-10, 11:28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Vilket fullständigt magplask. KP har visat stort självförtroende och signalerat med säkerhet att de har lösningen och sedan presenteras gammal skåpmat och verkligen 0 nyheter inför hela världen.

Otroligt pinsamt.

Lite större ödmjukhet hade ju inte skadat istället för att skapa kanske århundradets hype vad gäller utredningar.

Ja man tror inte att det är sant ! Hur kan han bygga upp denna hype och sedan leverera NOLL
Är han störd på riktigt ?

Har han noll att leverera i utredningen så borde han väl ha tystat ner allt och stilla lagt ner utredningen
Ett mysterium
Citera
2020-06-10, 11:29
Medlem
ZadMan32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
de borde väl också gett någon form av motivering till varför jeppson inte kunde vara mördaren.

Motiveringen var:
-Fanns ingen anledning för LJ att ljuga.
-Längden, LJ var 164cm lång och därför för kort för att vara GM enligt vittnesuppgifter.

Väldigt tafatt motivering enligt min mening.
Senast redigerad av ZadMan32 2020-06-10 kl. 11:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Experten på svt sågar presentationen och att ingen bevisning presenteras alls
Nej precis, vad är det för bevis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jag tyckte mig höra att de har DNA från "vissa föremål".

Har de i så fall använt tekniken (släkforskningsregister) från det nyss lösta Linköpingsmordet även här?

Alltså inte bara försökt matcha Skandiamannens släktingar, utan sökt mer brett i trädet.

(Förlåt om frågan redan varit uppe.)

Vad skulle det vara för föremål 34 år efteråt, som kan knytas till mordet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Jag tror nog att det skulle kunna va Engström med tanke på hans korkade agerande efteråt, där han vill på nåt sätt, ren två sig själv och visa hur oskyldig han va, men ändå så viktig som vittne.
Lite psykbeteende att återvända till brottsplatsen för att få uppmärksamhet. Han verkar även ha blivit kränkt när polisen inte va intresserad av att prata med honom. Som att han inte fick bekräftelse på den roll som vittne han ville spela för att rentvå sig. Psykologiskt intressant beteende och verkar verkligen misstänkt. Han trodde att han va smart, men egentligen gör han sig själv en otjänst genom detta beteende att återvända till mordplatsen, men nu som "viktigt vittne".

Visst, jag tror också att det kan vara han. Men jag tycker inte att åklagaren har tillräckliga bevis för att peka ut honom.

Det hade varit bättre att säga att "vi har 3-4 uppslag, men vi kommer inte längre nu, så vi lägger ner". Det hade varit mer ärligt och anständigt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Jag tror nog att det skulle kunna va Engström med tanke på hans korkade agerande efteråt, där han vill på nåt sätt, ren två sig själv och visa hur oskyldig han va, men ändå så viktig som vittne.
Lite psykbeteende att återvända till brottsplatsen för att få uppmärksamhet. Han verkar även ha blivit kränkt när polisen inte va intresserad av att prata med honom. Som att han inte fick bekräftelse på den roll som vittne han ville spela för att rentvå sig. Psykologiskt intressant beteende och verkar verkligen misstänkt. Han trodde att han va smart, men egentligen gör han sig själv en otjänst genom detta beteende att återvända till mordplatsen, men nu som "viktigt vittne".
Det fanns garanterat en baktanke med det, OM det nu var han som gjorde't. Rätt smart ibland att göra precis tvärtom mot förväntat om man vill lura medelmåttor. De allra flesta anser nog att det är mest misstänkt att hålla sig undan.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hovsjöhooligans
Nej dom skulle inte haft presskonferensen 1990 och lagt ner då, dom skulle utrett denna Stig och gått vidare med honom, för att åtala eller avfärda honom ordentligt.

Ja gå inte att skylla allt på KP. Misstagen gjordes ju i början. Speciellt av Holmér som snöade in sig på PKK-spåret. Var nu SE mördaren så hade man förmodligen kunnat sätta dit honom genom förhör. Få honom att försäga sig. På samma sätt missade man ju att utreda CA och flera andra. SE verkar ju varit en ganska försynt person som en erfaren förhörsledare förmodligen hade knäckt ganska enkelt.

Men nu blev det inte så. Han lades till handlingarna.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Hoppas det. Det är ju om något en ännu större rättsskandal än när CP blev åtalad. Han kunde ju försvara sig i alla fall. Den här cirkusen måste ogiltigförklaras, en ursäkt ges till Stigs anhöriga och sedan måste utredningen öppnas igen. Hoppas även en anmälan om förtal inkommer. (Säger inte till 100% att Stig inte gjorde det men går lika bra att peka ut någon annan på lika starka grunder)
Idiot-åklagare, han borde varit mycket mer svepande och försiktig i sitt utpekande och inte lägga ner FU. Avsätt en person på heltid som kan omplaceras för syftet...
Citera
Medlem
Enorms avatar
Vad hände med den s.k tekniska bevisningen? Hade man inte funnit mordvapnet?

Sammanfattningsvis lämnas fler frågetecken än svar...
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Hade varit mer sannolikt med en konspiration om utredningen inte hade varit så blatant misskött. Att så många personer varit inblandade med så många olika tankesätt tyder väl mer på brist på kompetens än konspiration imo.

Kan vara så, jag säger inte emot.

Men det finns många fakta och ganska väl grundade påståenden om man har läst lite litteratur kring detta som visar på en riktning att det är kanske inte är enbart inkompetens inblandad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Ger alla mina mynt på att Skandiamannen är den misstänkta gärningsmannen.

Ja att han är den som misstänks har nu officiellt framgått.
Citera
2020-06-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han käkade nog Distalgesic (numera förbjudet) som tillsammans med alkohol, även i små mängder, var riktigt andningsdeprimerande.

Alla barbiturater var direkt dödliga om man var lätt alkoholiserad. Så man tar 2 små whiskey - och en tablett - och så vaknar man död

I hans hem - som var ostädat fann man en tom flaska whiskey - och tabletter.

Men datorn var påslagen och det fanns inget självmordsbrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in