2020-06-10, 10:12
Medlem
Jag tror helt klart också det var Skandiamannen men att hänga ut han så här utan riktiga bevis känns inget vidare.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
"Med tanke på vad som senare händer måste han haft ett vapen"

Alltså är det Engström och vi kan peka ut honom som mördare.

Japp! Han måste haft ett vapen. Klart som korvspad. Sedan såg ingen honom på mordplatsen så utifrån uteslutningsmetoden är han skyldig! Fint detta att man löst det. Nu kan alla vända blad och gå vidare.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tittar man jävligt noga så ser man nästan pistolen som är riktad mot Krister Pettersson. HAHA!

Utan tvekan, han presenterade lösningen till Regeringen men de hotade han och sa han ska presentera något annat. Därav en usel Powerpoint en 10 åring kan få fram på en kväll
Citera
2020-06-10, 10:13
Medlem
Erik Östs avatar
Herregud "han växlade några ord med väktaren"!

Är man en iskall mördare som just ska gå ut för att skjuta statsministern stannar man nog inte för att växla några ord utan man nickar ,hälsar , ler och skyndar vidare.

Nä inga nyheter här inte men lägg ner skiten nu för all del!
Citera
Medlem
Trofan de är nervösa när hela utredningen slutar i spekulationer utifrån gammalt material.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
#Inga klara uppgifter
#Alkoholprolematik
#Granne med vapenhandlare
#Anställd inom militären

#”Han måste haft ett vapen aktuellt kväll”

Ja jävlar, vilken slutledningsteknik..lärt ju hållit i domstol..not
Citera
Medlem
DoungAs avatar
Fantastiskt. Nu har de löst mordet med motiveringar som "kan inte gå runt honom" och "han ogillade Palme" och "kunde hantera vapen"(typ alla på den tiden kunde väl det pga värnplikten).
Nu kan Polisen och rättsväsendet återföra dessa resurser till att jaga haschrökare så att Nils Bejerots narkotikafria samhälle kan uppnås. (Ja ironi).

Svensk polis och rättsväsende är ett skämt. Med tanke på denna urdåliga högstadiepresentation och hur många indicier utan klara bevis som presenteras som fakta borde de i alla fall ifrågasättas en del. Mycket oklart.
Citera
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Det räcker nu... Alla vet att det var underrättelsetjänsten och polisen.
Citera
Medlem
Riksdalerns avatar
Snälla försök fälla en person med dessa "bevis" utan mordvapnet, utan DNA, utan fingeravtryck i en domstol, SNÄLLA FÖRSÖK, skulle garva ihjäl mig.

Visst det är säkerligen Skandiamannen, men man kan inte besudla en persons minne utan RIKTIGT bevis, stackars släkten till Stig Engström.
Hade han varit min släkting som en advokat ville besudla minnet på hade jag blivit bra jävla förbannad.
Citera
Medlem
Stones avatar
Släpp loss hela det digitaliserade akrivet direkt efter denna pressträff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag hoppas att ingen accepterar detta. Jag trodde på Skandiamannen men det här är ju för fan sånt man kommit fram till själv. Det här är inga bevis! Stensäker nu på att det är en konspiration och att man fått order om att nu peka ut en död och lägga ned.
Om du trodde på det tidigare så förändrar väl detta ingenting? De har tillgång till samma bevis du haft och inte hittat något nytt, vilket inte är speciellt konstigt så här långt i efterhand. Att de sedan använder det för att lägga ner skiten är väl vilket som, lär ju inte framkomma något annat vid det här laget. Även om vapnet framkommer har de inga sätt att knyta den till själva gärningen.
Citera
2020-06-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Det låter onekligen trovärdigt att det var Engström, oavsett om ni kräver tekniskt bevisning

Den enda slutsatsen är att Stig är mytoman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in