2020-06-10, 00:26
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisagomman
Gick också förbi och möttes av spektaklet. När jag gick där ca 14.00 stod dom och pratade med en kille i typ 25års åldern men det kändes som om han var någon form av vittne. Fortfarande ingen som vet vad som hänt?

Någon sköt mot ett fönster/boende . Ingen kom till skada.

Kan du beskriva honom mer?
Senast redigerad av nikitha 2020-06-10 kl. 00:30.
Citera
2020-06-10, 00:32
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det har varit mycket narkotika i husen runt Tessinparken. För bara 2 månader sedan så stormade ett gäng poliser in i ett hus vid Tessinparken vid midnatt för att det fanns pågående knarkförsäljning på en vind mitt i natten. Då skrämde polisen upp hela kvarteret.
Polisen gjorde husrannsakan och tog med sig en 17 årig blatte som drivit försäljning på Östermalm och Lidingö åt Kistanätverket. Tveksamt om det kan vara han som är i farten. Han blev ju nyss åtalad.

Vet inte om jag ska lägga upp domar och åtal om denne eftersom vi inte vet om detta beror på honom. Hans enda brott är väl att han säljer till ungdomar på Östermalm och Lidingö och snor bilar.

Vart skulle det varit ?
Citera
2020-06-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Vart skulle det varit ?

Strindbergsgatan 51
Citera
2020-06-10, 08:19
Medlem
Citat:
Allt kan kopplas till utländska namn!!
Svenskar blir fällda för bokföring, rattfylleri och kanske en och annan misshandel.

Är det skjutning inblandat så är det garanterat inte Anders och Johan som skjuter på varandra.

Sedan är det ju så att polisen känner till 17 åringen på Strindbergsgatan 51, dömd och ökänd på Östermalm för sina knarkaffärer och bilstölder. Men det daltas. Jag tycker synd om de som bor i fastigheterna runt honom.
Citera
2020-06-10, 08:35
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Sedan är det ju så att polisen känner till 17 åringen på Strindbergsgatan 51, dömd och ökänd på Östermalm för sina knarkaffärer och bilstölder. Men det daltas. Jag tycker synd om de som bor i fastigheterna runt honom.

Men han blir ju straffmyndig snart då kanske det inte daltas med honom. Var är föräldrarna kan man undra.
Citera
2020-06-10, 08:55
Medlem
Citat:
Fick veta nyss att de hade letat efter någon. Någon som vet vem de letade efter?

Hur fick du veta det
Citera
2020-06-10, 09:00
Medlem
Citat:
Men han blir ju straffmyndig snart då kanske det inte daltas med honom. Var är föräldrarna kan man undra.

Adopterad av lesbisk morsa säger ryktet. Men alla ensamma morsor med utländskt barn behöver inte vara lesbiska. Tror han är från Kina/Korea. Morsan är lärare i Sollentuna enligt Google. Enligt folkbokföringen har de bara bott på Strindbergsgatan 3 år.
Citera
2020-06-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hur fick du veta det

PM. Fick inte veta att det var någon som skjutit. Bara att de frågat och letat efter någon.
Citera
2020-06-10, 09:03
Medlem
Fick det tag på den som skjutit?
Citera
2020-06-10, 09:29
Medlem
nikithas avatar
Citat:

Inte vad jag vet. Men måltavlan vet nog vem/vilka som är ute efter honom gissar jag.
Citera
2020-06-10, 09:30
Avslutad
Citat:

Om det rör sig om ngn sorts bråk i den " undre världen" så lär väl ingen gola.
Hade ngn gripits borde det väl stått i media?
Senast redigerad av pe11e 2020-06-10 kl. 09:36. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-10, 09:51
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Om det rör sig om ngn sorts bråk i den " undre världen" så lär väl ingen gola.
Hade ngn gripits borde det väl stått i media?

Fast själva händelsen har ju inte ens stått i media. För mkt skjutningar och annat trams för att det ska vara intressant att skriva om. Även om det rör sig om Gärdet/Östermalm.

Såklart det är något bråk som har med kriminella att göra. Som vanligt, man skjuter för att skrämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in