2020-06-09, 07:55
Medlem
Det har varit mycket narkotika i husen runt Tessinparken. För bara 2 månader sedan så stormade ett gäng poliser in i ett hus vid Tessinparken vid midnatt för att det fanns pågående knarkförsäljning på en vind mitt i natten. Då skrämde polisen upp hela kvarteret.
Polisen gjorde husrannsakan och tog med sig en 17 årig blatte som drivit försäljning på Östermalm och Lidingö åt Kistanätverket. Tveksamt om det kan vara han som är i farten. Han blev ju nyss åtalad.

Vet inte om jag ska lägga upp domar och åtal om denne eftersom vi inte vet om detta beror på honom. Hans enda brott är väl att han säljer till ungdomar på Östermalm och Lidingö och snor bilar.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-06-09 kl. 08:05.
Citera
2020-06-09, 08:06
Medlem
Ollenisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Storskärsgatan/Värtavägen. Två piké på Värtavägen och runt hörnet på Storskärsgatan står 4 piké.

Piké är alltså en typ av textil.
Om du menar poliser, inte myströjor, så kallas den speciella insatsstyrkan för piketen. Stavas så också.
Citera
2020-06-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Piké är alltså en typ av textil.
Om du menar poliser, inte myströjor, så kallas den speciella insatsstyrkan för piketen. Stavas så också.
Vet det men blev fel med ordkorrigeringen. Trodde ni fattade det.
Citera
2020-06-09, 08:42
Medlem
Fick veta nyss att de hade letat efter någon. Någon som vet vem de letade efter?
Citera
2020-06-09, 11:31
Medlem
lisagommans avatar
Gick också förbi och möttes av spektaklet. När jag gick där ca 14.00 stod dom och pratade med en kille i typ 25års åldern men det kändes som om han var någon form av vittne. Fortfarande ingen som vet vad som hänt?
Citera
2020-06-09, 14:51
Medlem
Gick förbi där precis och nu stod det en tekniker van utanför
TGN132

Så något har ju uppenbarligen hänt där
Citera
2020-06-09, 16:04
Medlem
Otrivs avatar
Om det nu är på Värtavägen 29 så är det lite lustigt med två personer med annorlunda namn som man känner igen.

Angelina Jolin och Craig David, inte för att de har något med händelsen att göra, men notera det efter att ha tittat igenom vilka som bor där via Mr.Koll.
Citera
2020-06-09, 16:12
Medlem
Misantrop1891s avatar
Funnits lite Åkersberga folk där förr när jag bodde där. Kanske nån av dom? Tror dock alla dom sitter inne.
Citera
2020-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eluminium
Gick förbi där precis och nu stod det en tekniker van utanför
TGN132

Så något har ju uppenbarligen hänt där

Så om vi lägger ihop ett och ett så

Stor insats igår med flera polisbilar med ca 15 poliser under en eftermiddag.
Hör några vittnen
Kommer tillbaka idag med tekniker
Jag fick höra att de letade efter någon

Summa: jag tror någon har försvunnit/kidnappats.

Det kan förklara varför media och polisen är tysta.
Citera
2020-06-10, 00:17
Medlem
nikithas avatar
Någon har skjutit mot en lägenhet i fastigheten.
Citera
2020-06-10, 00:21
Medlem
nikithas avatar
Det som är så skrämmande är att skjutningar blivit så vanligt så folk reagerar knappt längre
Citera
2020-06-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
En 53-årig svensk man, av namnet att döma, som bor tillsammans med en 18-årig man med MÖ-namn. Som sagt, möjligen att jag är gammalmodig men tankarna far iväg på många sätt när jag ser den kombinationen.
Den kombon hyrde ut 2 rum till mig och sambo på -70talet och vi tyckte också det var lite skumt. Nåt år senare blev en kille mördad i ett trapphus på samma gata och man tänkte ju kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in