2020-06-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Fast själva händelsen har ju inte ens stått i media. För mkt skjutningar och annat trams för att det ska vara intressant att skriva om. Även om det rör sig om Gärdet/Östermalm.

Såklart det är något bråk som har med kriminella att göra. Som vanligt, man skjuter för att skrämma.

Då får man se om det händer något mer. Jag hade inte blivit förvånad om det hade hänt längre upp på Värtavägen, runt Rio och Gärdets tunnelbana. Känns som det kan bli nästa utsatta område. Väldigt mycket blattar där. Lite som nya Järva.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-06-10 kl. 10:11.
Citera
2020-06-10, 10:13
Medlem
Citat:
Fast själva händelsen har ju inte ens stått i media. För mkt skjutningar och annat trams för att det ska vara intressant att skriva om. Även om det rör sig om Gärdet/Östermalm.

Såklart det är något bråk som har med kriminella att göra. Som vanligt, man skjuter för att skrämma.

Bor en rätt känd polis några portar därifrån. Man brukar kunna se honom gåendes med sin cykel och har han ställt cykeln utanför fel port för att det varit fullt så kan även han kanske varit måltavla om de trott att han bor där. Han har lätt många ovänner. Tidigare stationsbefäl vid Norrmalmspolisen nu jobbar han med internationell brottslighet vid NOA. De som hängde vid Stureplan tidigare känner honom.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-06-10 kl. 10:18.
Citera
2020-06-10, 10:31
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bor en rätt känd polis några portar därifrån. Man brukar kunna se honom gåendes med sin cykel och har han ställt cykeln utanför fel port för att det varit fullt så kan även han kanske varit måltavla om de trott att han bor där. Han har lätt många ovänner. Tidigare stationsbefäl vid Norrmalmspolisen nu jobbar han med internationell brottslighet vid NOA. De som hängde vid Stureplan tidigare känner honom.

Njae tror inte det. Tror det är en mena kille i 30 års åldern som sysslar med droger. Bor antagligen inte i huset själv men känner någon nära som gör det.
Citera
2020-06-10, 10:38
Medlem
Citat:
Njae tror inte det. Tror det är en mena kille i 30 års åldern som sysslar med droger. Bor antagligen inte i huset själv men känner någon nära som gör det.

Varför skjuta när han inte bor där?
Citera
2020-06-10, 10:52
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Varför skjuta när han inte bor där?

För att han är där ofta kanske? Eller att skjuta mot flickvännens fönster kanske gör att budskapet går fram. Vad vet jag. Förstår inte riktigt hur de de där killarna tänker överhuvudtaget. Som sagt skjutvapen och sådan typer av hot brukar förekomma i vissa typer av länder som saknar snö.
Citera
2020-06-12, 16:46
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Då får man se om det händer något mer. Jag hade inte blivit förvånad om det hade hänt längre upp på Värtavägen, runt Rio och Gärdets tunnelbana. Känns som det kan bli nästa utsatta område. Väldigt mycket blattar där. Lite som nya Järva.

De bor inte där utan det är nåt skitgymnasium de smällt upp där. Hermod, Klara eller vad det nu heter. Fullt med import.
Citera
2020-06-22, 02:31
Medlem
Det har bara börjat... Civilsnutar i varje kvarter, de hyr lägenheter och kör span i månader, senaste veckan har varit overklig med gripanden, plocka folk på gatan mitt på dan för att pissa, dolda husrannsakan i vem som helsts källarförråd mm mm. Om ngn har pålitliga reg.nummer skulle det betyda mycket, så man i alla fall kan kolla innan man gå ut genom porten liksom... Stört spänt här nu. Vad tycker gruppen, vad gör man?
Citera
2020-06-22, 10:59
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillroven
Det har bara börjat... Civilsnutar i varje kvarter, de hyr lägenheter och kör span i månader, senaste veckan har varit overklig med gripanden, plocka folk på gatan mitt på dan för att pissa, dolda husrannsakan i vem som helsts källarförråd mm mm. Om ngn har pålitliga reg.nummer skulle det betyda mycket, så man i alla fall kan kolla innan man gå ut genom porten liksom... Stört spänt här nu. Vad tycker gruppen, vad gör man?
Låter sjukt, håll oss uppdaterade och vet om dina rättigheter.
Citera
2020-10-10, 08:38
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
De bor inte där utan det är nåt skitgymnasium de smällt upp där. Hermod, Klara eller vad det nu heter. Fullt med import.

Jag har noterat att området helt plötsligt blivit berikat av diverse araber och afrikaner. Jag har besiktat dem okulärt och tyckte de så ganska harmlösa ut. Detta gjorde jag vid deras avslutning. Men det är intressant att myndigheterna låter invandrare vara i närheten av områden där svenskar betalat extrema summor för att SLIPPA träffa på blatteriet. Man undrar var nånstans svensken skall kunna få hemfrid.
Citera
2021-09-16, 06:03
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillroven

Vad gör man? För att komma undan narkotikaspan?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in