2020-06-10, 03:31
Medlem
TOGEVICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Tack och lov att han inte bjöd hem honom på någon öl!
Vad skulle ha hänt, menar du? Ett mord till? Osannolikt.
Nyqvist har nog varit from som det frommaste av lamm under de 16 åren efter dubbelmordet. Han hade eventuellt levt lugnt och ickekriminellt livet ut om han inte gripits nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Kolla på Anders Breivik, han hade ingen psykos och kände ingen ånger. De har nog mycket gemensamt.
Finns inget direkt gemensamt. Daniel Nyqvist och Anders Behring Breivik ser ut att vara totalt väsensskilda personligheter, och brotten är olika.
Citera
2020-06-10, 03:38
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Återigen, jag är inte mycket för konspirationsideer, men JF är inte speciellt trovärdig.

Apropå kniven så skriver JF gång på gång att han har köpt den

Så skulle lille Daniel typ fem år, köpa en butterfly kniv på en marknad..inte trovärdigt

Påstår att GM inte dricker
Påstår att de har gemensamma bekanta samt att vi hörts över sociala medier....

Bra grävt, jag kommer hädan efter ändra min uppfattning. Just det där med kniven gör faktiskt JF otrovärdig nu. Jag hade inte läst det sista citatet om att JF uttalat säger att GM köpte kniven.

Case closed. JF lutar åt trollhållet.
Citera
2020-06-10, 03:49
Medlem
HGs avatar
Den stora frågan är om de numera upptäckta gärningsmannen kunde hålla sig från att döda under alla de år man har sökt honom?

Kanske finns det fler offer där han har varit mera försiktig med sitt dödande?
Citera
2020-06-10, 03:53
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Den stora frågan är om de numera upptäckta gärningsmannen kunde hålla sig från att döda under alla de år man har sökt honom?

Kanske finns det fler offer där han har varit mera försiktig med sitt dödande?

Tycker verkligen inte det är den stora frågan. Skall bli intressant att läsa Fup när den kommer. Men att han skulle ha dödat flera låter ytterst märkligt.
Citera
2020-06-10, 04:00
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Tycker verkligen inte det är den stora frågan. Skall bli intressant att läsa Fup när den kommer. Men att han skulle ha dödat flera låter ytterst märkligt.

Vet inte om det skulle vara så märkligt. Efter ett dubbelmord som var en ingivelse, skulle man kunna tänka sig att han gav sig på ensamma ungdomar....
Citera
2020-06-10, 04:02
Medlem
megapixels avatar
Citat:
Vet inte om det skulle vara så märkligt. Efter ett dubbelmord som var en ingivelse, skulle man kunna tänka sig att han gav sig på ensamma ungdomar....

Ja, och var finns dessa "ensamma ungdommar". Vilka mord tänker du på menar jag?
Citera
2020-06-10, 04:08
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Ja, och var finns dessa "ensamma ungdommar". Vilka mord tänker du på menar jag?

Vi kan väl se vad polisen rycker fram de kommande dagarna.

Ingen annan som tycker att det verkar konstigt med en dubbelmördare som sedan aldrig gör något mer i sitt liv avseende mördande?
Citera
2020-06-10, 04:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vi kan väl se vad polisen rycker fram de kommande dagarna.

Ingen annan som tycker att det verkar konstigt med en dubbelmördare som sedan aldrig gör något mer i sitt liv avseende mördande?

Behöver det inte vara. Han kan ju ha drivits av någon fix idé att han skulle känna hur det är att bestämma över liv och död. Det är ofta sådana fantasier det handlar om, när människor (och speciellt unga män) plötsligt dödar någon främmande utan ett urskiljbart motiv. Han kan ju ha ångrat det väldigt mycket sedan dess, och varit livrädd för att åka fast.

Hade jag varit han, så hade jag flyttat utomlands och suddat ut spåren efter mig. Men han kanske inte hade resurser till det - att kunna börja ett nytt liv utomlands, försörja sig, byta namn o.s.v.? Han kanske var beroende av de svenska bidragsgrytorna?
Citera
2020-06-10, 04:19
Medlem
Merwinnas avatar
Det här bevisar för övrigt, att jag gjort rätt som inte skickat mitt DNA till en släktforskningssajt där jag är med - som jag varit frestad att göra, för att jag har väldigt få släktingar och gärna skulle vilja hitta några okända sådana, om det finns. Men jag skulle inte vilja att det beslutet, skulle kunna användas emot en släkting till mig ifall han eller hon skulle göra något dumt. Jag menar inte att det inte var bra att den här killen åkte fast - men JAG vill ändå inte hjälpa till så att en släkting till MIG ska åka fast.

Jag tycker att det var fel att polisen fick lov att använda det registret, för de som har skickat sitt DNA dit har ju inte fått frågan, om de tillåter att det senare kan användas i det syftet. Jag förstår faktiskt inte ens hur det är möjligt..?
Citera
2020-06-10, 04:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterboras
JGF påstår den 3/3 i år att GM inte är bosatt i Linköping eller Norrköping. Det tyder på att JGF svamlar. Däremot så har hon haft rätt i ålder men det är ju även polisen haft.
Rätt i ålder? Hon skrev ju att han var närmare 30 år!
Varför skriva något utan att läsa JG inlägg, finns en sökfunktion.
Citera
2020-06-10, 04:24
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Behöver det inte vara. Han kan ju ha drivits av någon fix idé att han skulle känna hur det är att bestämma över liv och död. Det är ofta sådana fantasier det handlar om, när människor (och speciellt unga män) plötsligt dödar någon främmande utan ett urskiljbart motiv. Han kan ju ha ångrat det väldigt mycket sedan dess, och varit livrädd för att åka fast.

Hade jag varit han, så hade jag flyttat utomlands och suddat ut spåren efter mig. Men han kanske inte hade resurser till det - att kunna börja ett nytt liv utomlands, försörja sig, byta namn o.s.v.? Han kanske var beroende av de svenska bidragsgrytorna?

Tror att han psykiskt har varit förankrad till Linköping.
Citera
2020-06-10, 04:33
Medlem
geek12s avatar
Pulver-Henke, här på Flashback är GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in