2020-06-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Och det skulle väl vara möjligt att han trots allt ångrade dådet och sen dämpat sin ångest med ett accelererande alkoholmissbruk. Att GM inte är fullblodspsykopat men ändå valde att inte anmäla sig själv.

Exakt det är precis vad jag tror är som hänt i detta fallet men jag kan ha fel.
Citera
2020-06-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Är övertygad om att Jgf har en koppling till gärningsmannen.

Att haka upp sig på hennes svar: 30 år 2004 kan vara en ren felläsning från hennes sida.

Hennes formuleringar i andra trådar binder ihop även denna händelse, eller Daniels historia. Som folk har bekräftat i tråden.

Att hon sen slinter eller att det liknar medial fakta må så vara. Hon vet säkert inte händelseförloppet i detalj.

Eller tror ni, som avfärdar det helt att båda har gått igenom morden detaljerat tillsammans? Att hon ska veta ALLT för att klassas som trovärdig. Är Daniel ens kapabel till att återberätta hela händelseförloppet?
Det som är felaktigt är ju det hon sagt om HONOM inte om dådet. Finns ju direkta felaktigheter för någon som påstår veta så mycket om denna person...
Citera
2020-06-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Är det inte lite sent att ta studenten när man är 21?
Om det är så att han drack mycket är det sannolikt så att han berättat om dådet för folk.
Är det verkligen sant att man inte minns något när man haft en psykos?

Jag kan inte tala för alla andra men man minns delar utav det som man sedan hela tiden försöker förtränga och slå bort, det är oerthört påfrestande och energikrävande och du måste hela tiden sysselsätta dig med något för att inte börja fundera för mycket.
Citera
2020-06-09, 23:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vad är det för ny DNA metod?
Hur åkte han fast för detta nu? Om han sedan tidigare var ostraffad, hur har de bundit hans DNA med DNA från brottsplatsen?

Så himla ny är väl inte metoden, men via släktforskningssidor på nätet har man fått träffar mot släktingar till GM och sedan lägger man pussel utifrån det.
Citera
2020-06-09, 23:52
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vad är det för ny DNA metod?
Hur åkte han fast för detta nu? Om han sedan tidigare var ostraffad, hur har de bundit hans DNA med DNA från brottsplatsen?

Kolla SVTplay Aktuellt kl 21 så förklarar de som var med och grävde fram det hur de gjorde.
Citera
2020-06-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så himla ny är väl inte metoden, men via släktforskningssidor på nätet har man fått träffar mot släktingar till GM och sedan lägger man pussel utifrån det.

Det var media som påstod att det var en ny DNA metod. Ok då var det som jag misstänkte att det har blivit träff genom släktforskning.
Citera
Medlem
Oj, vad många är opålästa i den här tråden. Gör en enkel googling så får många av er svar på det ni söker!

Exempelvis: ja, DÖN tog studenten med 84orna eftersom han hoppade av Folkungaskolan och sen började på Ljunkan där han tog studenten.
Citera
Medlem
Hon påstår sig inte vara bästa vän. Vägarna har korsats. En relation, förtroende mellan dom finns förmodligen.

Hon verkar ha en erfarenhet av psykosocial ohälsa, läs hennes tidigare inlägg i andra trådar.

Deras relation kan vara yrkesmässig likaväl. Där han är brukare/kund hos henne.
Citera
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Finner det högst osannolikt att han varit på fest, han var inte direkt den festande typen.

Ok och vilken typ var han då? En antisocial inom autism spektrat och som gillade att spela Counterstrike?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Så 100% fullt fungerande familj och uppväxt, men lite sjuk i huvudet, leder till ett dubblemord?

I beg to differ.

Du får begga hur mycket du vill men så tråkigt är tyvärr psykossjukdomar, dom kan bli extremt obehagliga även om det är väldigt ovanligt att någon mördas.
Citera
2020-06-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Exakt det är precis vad jag tror är som hänt i detta fallet men jag kan ha fel.

Ok. Inte så troligt då heller att GM har figurerad här i tråden då eftersom borde vara en dålig strategi om man försöker förtränga gärningen?
Citera
2020-06-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Jag kan nu avslöja att den misstänkte mördaren kommer begäras häktad. Jag kan också avslöja att han kommer sitta frihetsberövad fram till och med rättegången.

Kom ihåg var ni läste det först!

Hahaha
Och du ansåg inte att detta är en självklarhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in