2020-06-09, 23:45
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vet inte om du fått svar, men dödsannonsen länkades till i eftermiddags, när misstankar i tråden började riktas mot rätt person. Har skrivits hundratals sidor i tråden bara idag.

Aha, tack. Inte lätt att hänga med.
Citera
2020-06-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Har väldigt svårt att tro att de hade missat honom om han var folkbokförd inne i Linköping med tanke på alla de topsade.

Ja, Sturefors ligger ju inte inne i Linköping men tillhör kommunen. Men det ska bli intressant att veta framöver hur han (Eller den äldre brodern) kunnat missats!
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej så fungerar det inte, har processen börjat så går den inte att stoppa. Personen blir inte funktionell igen. Som med alzheimers, du kan inte stanna den processen genom att vara snäll mot personen. Sjukdomen bryter ner hjärnan helt enkelt.

Så 100% fullt fungerande familj och uppväxt, men lite sjuk i huvudet, leder till ett dubblemord?

I beg to differ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Är det inte lite sent att ta studenten när man är 21?
Om det är så att han drack mycket är det sannolikt så att han berättat om dådet för folk.
Är det verkligen sant att man inte minns något när man haft en psykos?
Han har nog lyckats hålla en låg profil och inte öppnat sin käft för någon. Det är min känsla. Han känns inte som den frispråkige personen.
Citera
2020-06-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Eller inte.

https://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/737309-mordade-sin-mamma-och-syster-inspirerades-av-skrackfilm

Om det är en psykos så är allt möjligt. Då kan det räcka med att man blivit inspirerad av något tv-spel.

Jodu, en nyheter24-artikel bevisar minsann. Fortfarande så är det en så pass komplex händelsekedja att det bara är att glömma att det finns en enda källa till brottet.
Citera
Medlem
Omni.se: "När morden begicks hade Nyqvist nyligen tagit studenten och bodde hemma hos sina föräldrar."

Skulle kunna ha varit Sturefors då. Förklarar i så fall varför han missades. Utanför geografiska området.
Men då borde föräldrarna verkligen förstått vad som hänt. De måste sett skärskadan om den är i handen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Varför känner jag sympati för denna man? Helt sjukt vad han gjorde men känns sååå trasig av vad jag läst. Hela skiten är bara tragisk.

Det är väl inte så konstigt det är ju tragiskt. Han verkar ha gått från helt normal och frisk som barn till att ha blivit helt trasig och inte kunnat fugera alls med andra människor. Extremt otäck sjukdom.
Citera
2020-06-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Är det inte lite sent att ta studenten när man är 21?
Om det är så att han drack mycket är det sannolikt så att han berättat om dådet för folk.
Är det verkligen sant att man inte minns något när man haft en psykos?
Någon skrev tidigare att han gick ut med andra 84r av någon anledning.
Citera
Medlem
Är övertygad om att Jgf har en koppling till gärningsmannen.

Att haka upp sig på hennes svar: 30 år 2004 kan vara en ren felläsning från hennes sida.

Hennes formuleringar i andra trådar binder ihop även denna händelse, eller Daniels historia. Som folk har bekräftat i tråden.

Att hon sen slinter eller att det liknar medial fakta må så vara. Hon vet säkert inte händelseförloppet i detalj.

Eller tror ni, som avfärdar det helt att båda har gått igenom morden detaljerat tillsammans? Att hon ska veta ALLT för att klassas som trovärdig. Är Daniel ens kapabel till att återberätta hela händelseförloppet?
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Nej, jag vet vad hat kan göra, men att antyda att ett bråk med farsan att det skulle leda till ett överlagt hatmord på ett barn som inte har något med saken att göra är inte sannolikt. Alls.
Det behöver inte bara vara ett bråk. Det kan hända att han blivit blåst på sina besparingar.

I övrigt tycker jag du ska läsa om Arbogamorden eller andra mord på oskyldiga barn.
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Varför känner jag sympati för denna man? Helt sjukt vad han gjorde men känns sååå trasig av vad jag läst. Hela skiten är bara tragisk.
Du känner sympati? ...Och annars mår du bra?
Citera
2020-06-09, 23:49
Medlem
Vad är det för ny DNA metod?
Hur åkte han fast för detta nu? Om han sedan tidigare var ostraffad, hur har de bundit hans DNA med DNA från brottsplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in