2020-06-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Varför känner jag sympati för denna man? Helt sjukt vad han gjorde men känns sååå trasig av vad jag läst. Hela skiten är bara tragisk.

Ja, jag undrar också varför du känner sympati för honom...
Citera
2020-06-09, 23:41
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Varför känner jag sympati för denna man? Helt sjukt vad han gjorde men känns sååå trasig av vad jag läst. Hela skiten är bara tragisk.

Det är inte så att det är själva upplösningen som ger ett tomrum och att du egentligen inte känner sympati för honom?
Citera
2020-06-09, 23:41
Medlem
Kommer få några år som vanligt. Förtjänar livstid
Citera
2020-06-09, 23:42
Medlem
Citat:

känner samma på ngt vis. Handlingen fördömer man ju. Men personen bakom...håller med. säkerligen varken ondskefull eller sadistisk....pyskos av allt o döma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Och du tror att dessa personer menar allvar? De driver ju bara.

Tror faktiskt inte det. Vissa är tappade. Säger självklara daker konstant och vill få bekräftelse att dom har rätt.
Citera
Medlem
meas19s avatar
20-25år har dom jobbet med. Hur många sådana finns runt Linköping med Europa ansikte?

MQUOTE=Lugnochfinnutack|71896312]Ja vad har poliserna sysslat med??
Det bor ju inte oändligt med 20 åringar i området.[/quote]
Citera
Medlem
Citat:

Tragiskt för de som dog bara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Ja du omformulerade istortsett mina ord och förstod mycket väl vad jag menade.

Men ja jag håller med om att detta är ett mycket märkligt fall, Jag själv som tidigare i livet har levt på bidrag och haft psykoser av diverse slag tror personligen att detta är något som hänt under en psykos som han sedan förträngt till en viss del med hjälp av alkohol och andra substanser. Det är inte speciellt svårt att leva under radarn när du går på bidrag och mår dåligt, det enda du gör är istortsett att underhålla dig själv med filmer, alkohol och tv/dataspel, sedan går du till affären två gånger i veckan.

Nu har inte jag personligen mördat någon kallblodigt så jag har nog svårt att sätta mig in i att kunna leva med det men att gå obemärkt bland alla andra människor är inte helt omöjligt.

Och det skulle väl vara möjligt att han trots allt ångrade dådet och sen dämpat sin ångest med ett accelererande alkoholmissbruk. Att GM inte är fullblodspsykopat men ändå valde att inte anmäla sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Nja, det är inte fastställt att GM bodde i centralorten Linköping vid mordtillfället.

Tidigare idag har orten "Sturefors" nämnts som ligger cirka 12km söder om Linköping.
Om GM bodde kvar i sitt föräldrahem vid tidpunkt 2004 så är det inte alls osannolikt att man missat det.

Nu är 12km inget gigantiskt avstånd men det ligger knappast i centralorten.
Har väldigt svårt att tro att de hade missat honom om han var folkbokförd inne i Linköping med tanke på alla de topsade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Fast på ett sätt är det ju faktiskt tragiskt.

Det finns förmodligen tiotusentals tickande bomber av unga finniga tonåringar/tjugoåringar som inte ser någon framtid.

Tänk att leva med ett omtalat dubbelmord på sitt samvete samtidigt som man lever ett eremitliv i en sunkig etta utan pengar, vänner, tjejer, socialt liv. Herregud! Dessa människor behöver verkligen hjälp.
Citera
2020-06-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
MGM pappa? Har det alltså skrivits om killen innan han åkte fast, dvs folk här har haft misstankar mot honom?

Vet inte om du fått svar, men dödsannonsen länkades till i eftermiddags, när misstankar i tråden började riktas mot rätt person. Har skrivits hundratals sidor i tråden bara idag.
Citera
2020-06-09, 23:45
Medlem
Är det inte lite sent att ta studenten när man är 21?
Om det är så att han drack mycket är det sannolikt så att han berättat om dådet för folk.
Är det verkligen sant att man inte minns något när man haft en psykos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in