2020-06-09, 23:19
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu har jag ingen aning alls om det är GM som skrivit från det kontot eller inte. Men man kan ju ana att han lider av någon form av psykisk störning, han kan själv tro att han är populär bland polare och tjejer även om det inte stämmer överens med verkligheten.

Känns alldeles för farfetched. Då kan lika gärna vem som helst som skrivit här varit GM.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Haha nej men fan man blir orolig tänk att ha en granne till dubbelmördare fyfan och usch

Ser 2 mördare rätt ofta i staden jag bor i. Utskrivna från rättpsyk efter mindre än 3 år efter de bestialiska gärningarna. Medicinen verkar fungera. Om du visste hur många mördare du möter dagligen skulle du förmodligen inte våga gå ut. Det man inte vet...
Citera
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Har du haft någon kontakt med honom på senare år?

Läser du innan du postar?
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Har du haft någon kontakt med honom på senare år?

snackat gamla minnen?
Citera
2020-06-09, 23:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Du verkar inte riktigt förstå vilken längd folk går till för att skydda sig själva, dom flesta människorna i dagens samhälle är väldigt egoistiska och tänker bara på deras eget liv.

Vilken längd? Du menar kanske hur långt folk är beredda att gå för att skydda sig själva. Det stämmer att folk är beredda att gå långt, men jag skulle nog inte påstå att det är egoism som driver. det är självbevarelsedriften. Egoism handlar mer om att få/ta medan självbevarelsedrift handlar om att överleva.

Hur som helst är ju hela denna historia mycket märklig på alla tänkbara sätt. Själva händelsen är märklig och det är märkligt att han sedan lyckats hålla sig undan i så många år utan ett enda övertramp. Om inte utredningen arbetat på det sätt de gjort och anlitat expertis inom släktforskning så hade han ju fortsatt leva som han gjorde. Tror inte att han erkänt självmant.
Citera
2020-06-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Alltså att jag tror att det kommer landa på 18 år gäller ju förutsatt att inte målet blir politiskt (dvs ett nazistmål) för då kastas ju alla rättsprinciper och rättssäkerhet åt skogen och där lär det blir, precis som du skriver, livstid. Annars tror jag faktiskt inte på att det blir livstid. Ytterst få 21-åringar har dömts till livstid i Sverige. Jag kan bara komma på en. Här har dessutom gärningsmannen inte begått brott i nära 16 års tid efter morden. Inte för att det ska spela roll men det lär göra det.

Tommy Zethraeus var 25. Flinken fick livstid. Han var 24. Jag kommer inte på någon 21-åring som fått livstid.

Finns det några ouppklarade mord i Östergötland så kommer man nog att checka den här pajsarn noga. Jag är inte säker på att han inte begått några fler våldsbrott.
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
Fast tänk på hur många liknande skumma/tillbakadragna personer du ser i din närhet. Jag har en granne som är dryga 40 år, bor själv i en etta på 25 kvadrat, hälsar aldrig, söker aldrig ögonkontakt, gör inget väsen av sig någonsin - ska jag rapportera honom som potentiell mördare för något kallt fall? Knappast.
Nej, men kanske du borde flytta!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Läser du innan du postar?

Är för trött ägnat hela dagen åt tråden skulle sprungit mina 8 km idag men Flashback tog över fritiden h
Citera
2020-06-09, 23:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du verkar inte ha hängt med i detta, under tjugoårstid har polisen och svenskafolket vetat att mördaren är nordisk yngling, en snusare- rökare och hade färgat sitt hår vitblont.
Nordisk bakgrund-norska- finska föräldrar kanske,
men mördaren var nog ingen skidåkare ändå
måhända var hans intresse mer åt knivkastning och knivanvändande.
Men nordisk-det har varit solklart alla dessa år.
Blev du besviken, jag kan berätta att många av oss nu är lättade att mördaren fastnat för gott.
Det var konstigt att polisen och svenska folket har känt till detta under tjugo års tid eftersom det skedde för knappt 16 år sedan.

Men håller med dig att det har varit känt länge att den de sökte var en ljus nordbo, så onödigt och dåligt av en del att komma med sådana dumheter som det du svarade på.
Citera
2020-06-09, 23:22
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Känns alldeles för farfetched. Då kan lika gärna vem som helst som skrivit här varit GM.
Absolut kan det vara så! Men det är inte ovanligt att personer med psykisk problematik har en förvrängd verklighetsuppfattning. Vore helt galet om det är han som skrivit, ifall polisen missat det och inte kollat upp den användaren.
Citera
2020-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammam83
Jag gick i Daniels klass. Är i chock!

I de lugnaste vatten simmar många gäddor.

Vet du ifall han hade någon koppling till så kallad "extremhöger" som det har spekulerats kring?

Och finner du det möjligt att han kan ha agerat i samförstånd med någon annan. Måhända efter att ha blivit blåst av Ammourifamiljens halvseriösa affärer?
Senast redigerad av Dumnorix 2020-06-09 kl. 23:25. Anledning: Bokstavsslarv
Citera
2020-06-09, 23:26
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Inte många som sett han på mer än någon halvsuddig bild. Ansiktet är alldeles för runt, käkbenen ej synliga. Ögonen kanske det går att se lite, men nja.

Menar du att han är kraftigt överviktig nu för tiden eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in