2020-06-09, 22:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du verkar inte ha hängt med i detta, under tjugoårstid har polisen och svenskafolket vetat att mördaren är nordisk yngling, en snusare- rökare och hade färgat sitt hår vitblont.
Nordisk bakgrund-norska- finska föräldrar kanske,
men mördaren var nog ingen skidåkare ändå
måhända var hans intresse mer åt knivkastning och knivanvändande.
Men nordisk-det har varit solklart alla dessa år.
Blev du besviken, jag kan berätta att många av oss nu är lättade att mördaren fastnat för gott.
Det var konstigt att polisen och svenska folket har känt till detta under tjugo års tid eftersom det skedde för knappt 16 år sedan.

Men håller med dig att det har varit känt länge att den de sökte var en ljus nordbo, så onödigt och dåligt av en del att komma med sådana dumheter som det du svarade på.
Citera
2020-06-09, 22:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inte om mördaren är under 21. Då är preskriptionstiden 15 år och det har passerats.
Hade han varit under 21 hade preskriptionstiden passerats och han hade inte blivit dömd alls.
Preskriptionstiden måste du också tänka på.

Det verkar som om han hade fyllt 21 och då finns det ingen preskriptionstid.
Han kan alltså dömas.

Där ser man! Det visste jag faktiskt inte. Således drar jag tillbaka mitt inlägg.
Citera
2020-06-09, 22:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Varför deltog ingen av släktingarna till Anna-Lena på nyheterna?

Dom kanske inte ville det.
Citera
2020-06-09, 22:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Med tanke på att han var nyss fyllda 21 år och att han inte begått något brott sedan dess så tror jag domstolen nöjer sig med 18 år. Jag tror inte de kommer ge honom livstid.

Självklart garderar jag mig för att någon snäll rättspsykiatriker säger att han var tokig då men frisk nu - då får han skyddstillsyn och kan gå hem som en fri man. Det tror jag dock inte kommer hända.
Beror på praxis vid tiden för mordet? Var 18 år verkligen det längsta tidsbestämda straffet vid tiden för mordet? Om nej kan det bli 10 års fängelse.
Gissar att sluten rättspsykiatriskvård inte är en högoddsare heller.
Citera
2020-06-09, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
mugshot Det är en fantombild. Trodde du på riktigt att det var en bild på honom?

Eftersom han är gripen så: ja. Jag är inte speciellt inläst på fallet (även om jag mycket väl minns när det hände). Och jag har träffat människor som sett ut ganska precis så som den där bilden, bortsett från håret, och som hade en rejäl beteendestörning.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-06-09 kl. 22:33.
Citera
2020-06-09, 22:30
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Undrar varför föräldrarna avlidit så pass unga? Skumt tror ni dom visste om dådet?

Om han bodde hemma och kom hem utan mössa med sår på händerna samma dag som mordet inträffade måste de väl ha misstänkt något.

Sen så är det nog så att man som förälder väljer att bortse ifrån "bevis" som andra tycker är uppenbara.

Kanske förresten dags att döpa om tråden då mordet inte längre är ouppklarat?
Citera
2020-06-09, 22:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Undrar varför föräldrarna avlidit så pass unga? Skumt tror ni dom visste om dådet?

Omöjligt att säga förstås i och med att de är döda, men jag kan tänka mig att tanken åtminstone kan ha slagit dem någon gång om nu deras son var aningen udda och introvert. Frågan är dock om man som förälder ens vill ställa den frågan rakt ut om man får fundering av det slaget om sitt eget barn.
Citera
2020-06-09, 22:34
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Hon hade en make som intervjuades för några år sedan men oklart om han är vid liv idag. Han var rätt gammal har jag för mig.
Ok, tack tänkte att det kunde vara något sådant.
Citera
2020-06-09, 22:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
I pappans dödsannons finns en sådan där tänk på cancerfonden text, så man kan väl anta att han var drabbad av sjukdomen
Citera
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom kanske inte ville det.
Förstår dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tänkte på dom personlighetsstörningarna och det kan stämma in på GM.
Så under radarn som han lyckats gå och han verkar inte haft vänner av det som kommit fram hittills.
Men om dessa störningar räknas in som allvarlig psykisk störning är frågan?
Tänker då på hur han kommer att bli dömd

man blir inte döms till vård för dom men kan vara förmildrande, har han allvarlig deppression med så kan det bli vård men vi får väl se
Citera
2020-06-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Eftersom han är gripen så: ja. Jag är inte speciellt inläst på fallet (även om jag mycket väl minns när det hände). Och jag har träffat människor som sett ut ganska precis så som den där bilden, bortsett från håret, och som hade en rejäl beteendestörning.

Sverige har inte ens "mugshot" på det sättet att det lämnas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in