2020-06-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Detta är nästan lika stort som Palme mordet. Är det verkligen ingen på FB som känner snubben, gått i skolan med honom eller haft med honom att göra på något sätt?

Läs mina tidigare inlägg
Citera
2020-06-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Nej tack vare DNA

DNA tack vare rätt ålder och rätt kön. Och hårstrån från mössan. Anna-Lenas sista ord kan vara det som gjorde att man bara letade efter 20-åriga män.
Citera
2020-06-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
OM han vetat om broderns brott är det nästan lika illa som mordet. Har aldrig sagt att det är så men läste något rykte att dom båda bröderna vägrat topsning (att Daniel gjort det är ju logiskt men brodern?) som 1500 andra och den listan var väl för tung för polisen att beta av.
DN-artikeln sa nog att runt 100 personer vägrat topsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Man hade väl blodspår från GM som analyserades och endast visade sig innehålla nikotin.
japp. Tydligen är folk för lata för att ens läsa det basala som vart känt i felra år och finns i sammanfattningar..
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Varför deltog ingen av släktingarna till Anna-Lena på nyheterna?

Hon hade en make som intervjuades för några år sedan men oklart om han är vid liv idag. Han var rätt gammal har jag för mig.
Citera
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinca75
Vad kan straffet landa på, över 21vid gärning är livstid, var han yngre än 21 så mildras det av pga kuksystemet med straffrabbat..... Sjukt system överhuvudtaget
Med tanke på att han var nyss fyllda 21 år och att han inte begått något brott sedan dess så tror jag domstolen nöjer sig med 18 år. Jag tror inte de kommer ge honom livstid.

Självklart garderar jag mig för att någon snäll rättspsykiatriker säger att han var tokig då men frisk nu - då får han skyddstillsyn och kan gå hem som en fri man. Det tror jag dock inte kommer hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ändå så lyckas allt som ofta mordvapnet vara en butterflykniv. Du menar att det finns något som tyder på att han bara spontant gick runt med en butterflykniv ute?

Folk använder nog dom knivar dom har, han ägde antagligen en butterflykniv och då bar han runt på den. Det är nog rätt få som faktiskt analyserar om deras kniv är den mest optimala att döda folk med.
Citera
2020-06-09, 22:26
Bannlyst
Undrar varför föräldrarna avlidit så pass unga? Skumt tror ni dom visste om dådet?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
DNA tack vare rätt ålder och rätt kön. Och hårstrån från mössan. Anna-Lenas sista ord kan vara det som gjorde att man bara letade efter 20-åriga män.
Det fanns ju än massa andra vittnen. Det var ju så de byggde fantombilden
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Eller en grandios självbild, både om skolresultat och popularitet bland tjejer...

Ja poppis bland tjejer verkar ju inte vara fallet ö.v.h. Läraren och en klasskamrat sa ju att han inte utmärkte sig något alls. Han hade ju snarare väldigt litet umgänge, så där var den där jordgubbsflickan helt fel ute. Vilken överraskning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Hur fan vet du det när det inte gjordes några tester på GM vid detta tillfälle?
De hade hans blod, där fann de nikotin och allergimedicin.
Citera
2020-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Hur fan vet du det när det inte gjordes några tester på GM vid detta tillfälle?
För att man hittade hår på GM's mössa och analyserade detta.
Citera
2020-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Folk använder nog dom knivar dom har, han ägde antagligen en butterflykniv och då bar han runt på den. Det är nog rätt få som faktiskt analyserar om deras kniv är den mest optimala att döda folk med.

Nej på Flashback har alla 30 cm dase och en machete i bakfickan, det vet du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in