2020-05-28, 18:46
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Eller finns det smidigare och billigare allternativ?
Körde ett tag med bara Revolut för några år sedan men har man inget mer kort att sätta in pengar med så är nackdelen att du behöver vänta flera dagar på en utlandsöverföring för att få in pengar så man får planera hela tiden så inte pengarna tar slut.
Till vardags så kör jag med (FB) P.F.C. app och debit kort som också är utan avgift samt går insättningar smidigare direkt via Swish.
Vill du gärna ha VISA som tidigare så kör (FB) Bynk - mer än bara lån med samma upplägg för sitt kort Rocker.
Citera
2020-05-28, 23:03
Medlem
Jag kör revoluts MetalPlan.

Svart tungt kort i metall. Ger en väldigt skön känsla för en låg kostnad.

Sen gillar jag att ha saker som inte ngn annan har. Jag kör Alfa Romeo istället för BMW. 😂
Citera
2020-06-03, 22:00
Medlem
Airwave92s avatar
Är revolut lite samma som paypal? Blev tipsad av några utländska vänner att Revolut är riktigt bra osv
Var i australien för ett halvår sedan och såg då hur många betalade och använde Revolut istället för annat samtidigt som jag märkte att i Sverige är detta knappast populärt?

Hur likt är detta med paypal?
Citera
2020-06-03, 22:08
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Är revolut lite samma som paypal? Blev tipsad av några utländska vänner att Revolut är riktigt bra osv
Var i australien för ett halvår sedan och såg då hur många betalade och använde Revolut istället för annat samtidigt som jag märkte att i Sverige är detta knappast populärt?

Hur likt är detta med paypal?

Jag skulle snarare jämföra det med ett internationellt swish som fungerar mellan olika valutor, där man samtidigt kan ha ett Mastercard kopplat till samma konto. Funktioner som aktier med mera finns inbyggt för den som vill nörda ytterligare.

Använder det själv, riktigt bra. Men om man bara rör sig inom Sveriges gränser finns det bättre alternativ.
Citera
2020-06-05, 00:05
Medlem
Vet någon här om revolut rapporterar inkomster till skatteverket nu för tiden? Om vi säger att jag har en hemsida där jag säljer vissa tjänster och produkter, och får in låt oss säga 20 000:- per månad. Får skatteverket reda på detta? Om jag endast använder revolut kortet för att handla, jag för alltså inte över pengarna till mitt bankkonto.
Citera
2020-06-05, 12:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Vet någon här om revolut rapporterar inkomster till skatteverket nu för tiden? Om vi säger att jag har en hemsida där jag säljer vissa tjänster och produkter, och får in låt oss säga 20 000:- per månad. Får skatteverket reda på detta? Om jag endast använder revolut kortet för att handla, jag för alltså inte över pengarna till mitt bankkonto.
Jag har haft Revolut i några år och det har inte stått med något i deklarationen men jag har inte haft större regelbundna insättningar som du planerar.
Har hört att utländska kort kan rapporteras om de används frekvent så mitt tips är att dela upp köpen till olika utländska kort samt växla det du inte behöver till diverse valutor hos Revolut, några exempel på liknande alternativ:
Ferratum Bank
Lunar
TransferWise
Wirex
Crypto
Citera
2020-06-05, 12:36
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har haft Revolut i några år och det har inte stått med något i deklarationen men jag har inte haft större regelbundna insättningar som du planerar.
Har hört att utländska kort kan rapporteras om de används frekvent så mitt tips är att dela upp köpen till olika utländska kort samt växla det du inte behöver till diverse valutor hos Revolut, några exempel på liknande alternativ:
Ferratum Bank
Lunar
TransferWise
Wirex
Crypto

Antalet revolutanvändare har varit ganska lågt länge i sverige, i takt med att det nu ökar lär skatteverket få upp ögonen. Man kan säga att det blir lite självuppfyllande att ens ställa frågan på ett öppet forum såhär - Klart att någon på skattemyndigheten ser detta...
Citera
2020-06-09, 22:10
Medlem
R4hu7s avatar
Går det att betala räkningar via sitt Revolut-kort? Kan man ange OCR-nummer i appen så att säga?
Citera
2020-06-10, 06:46
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Går det att betala räkningar via sitt Revolut-kort? Kan man ange OCR-nummer i appen så att säga?

Vissa fakturor går att betala med Revolut. Det sker som en utlandstransaktion, så om det står IBAN och BIC/swift på fakturan så fungerar det utmärkt. Jag har märkt själv att hälften av fakturorna brukar det bra på med, på ett ungefär.
Citera
2020-06-10, 06:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Nyheter från Rebillla:

I juni ersätts varumärket Rebilla med Northmill Bank

Hej *namn*,

Namnbytet innebär att vi samlar alla våra produkter under ett varumärke, och i samband med det så kommer även Rebilla-kortet att försvinna. Vi säger härmed upp ditt avtal om Rebilla-kortet, som upphör att gälla den 31 oktober 2020. Fram till dess använder du ditt Rebilla-kort precis som vanligt och du kan slutjustera din kredit fram till årsskiftet 2020/2021.

I vårt Hjälpcenter kan du läsa mer om vårt namnbyte. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via chatt, mejl eller telefon.

Hälsningar,
Rebilla, en del av Northmill Bank
Citera
2020-06-10, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ferratum Bank
Lunar
TransferWise
Wirex
Crypto

Vad är det egentligen som rapporteras kring utländska kort? Kortnummret? Namnet som är präglat på kortet? Några personnummer kan det ju inte vara tal om i utlandet
Citera
2020-06-10, 09:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad är det egentligen som rapporteras kring utländska kort? Kortnummret? Namnet som är präglat på kortet? Några personnummer kan det ju inte vara tal om i utlandet

Användandet matchas om kortet används i Sverige frekvent med svenska namn och har gjort så i väldigt många år.

Rapportering ifrån banken själva sker under avtal som faller under AEOI som du kan Googla fram vad det betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in