2020-12-28, 18:37
Medlem
skruvad-typs avatar
Jag har använt mig av revolut det senaste året och har inte stött på några större problem ännu.

Det är ett simpelt bankkort dit man skickar sin överföring till och kan växla till € och SEK.

Om man vill skicka pengar till andra genom revolut så måste man först lägga till dessa i sin kontaktlinsta på mobilen eller droppa betalningen till personer som finns i närheten då man kan se deras förnamn annars måste man skicka en osmidig banköverföringsförfrågan.

Jag har varit med om bekanta som fått sina konton spärrade eftersom att revoult vill ha uppgifter vart pengarna man överfört kommer ifrån (speciellt om de är från utländska konton/företagskonton).

Deras kundservice är även kass då man får vänta timmar i en kö via mobilen, finns endast SMS-chatt.
Citera
2020-12-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Accepterar inte revolut körkort som id handling?

Nej, det gör de inte. Pass eller NID.
Citera
2020-12-29, 22:31
Medlem
Hur kan svenska myndigheter inte ha insyn i detta? Kan man betala som vanligt på zalando och så eller hur funkar det?
Citera
2020-12-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roosh
Hur kan svenska myndigheter inte ha insyn i detta? Kan man betala som vanligt på zalando och så eller hur funkar det?

Nog har dom koll på att Revolut finns. Men insyn har dom bara i hur mycket ränta banken rapporterar inför din skattedeklaration, någon ränta får du inte på Revolut och därmed ingen information till SKV.

Ja du handlar som vanligt var som helst med platskort, virtuella kort eller Apple Pay.
Citera
2020-12-30, 15:21
Medlem
Jag har några funderingar angående Revolut.
Jag får in ungefär 500 EURO varje månad på mitt konto som jag sedan brukar växla och föra över till Swedbank för att betala räkningar osv.
Är det här riskabelt?
Finns det någon chans att jag kan "åka fast" för det? Eller är det för låga summor? Finns det något bättre alternativ än Revolut, där man kan betala svenska räkningar direkt utan att behöva föra över pengarna till sitt svenska konto?
Citera
2021-01-08, 11:52
Medlem
Så, kan någon bekräfta att iban/bank överföring från Swedbank till revolut funkar?

För nu fungerar inte Länsförsäkringars kort längre heller.
Citera
2021-01-08, 15:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkompisundrar
Så, kan någon bekräfta att iban/bank överföring från Swedbank till revolut funkar?

Har du testat Länsförsäkringar via Google Pay? Jag satte nyss in med Google Pay men använde Lunar som jag tog upp vilket är att föredra än bökig utlandsöverföring från usla Swedbank.
Citera
2021-01-08, 16:20
Medlem
ninjutsus avatar
Länsförsäkringar funkar för mig iaf, än så länge.
Citera
2021-01-08, 16:22
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:

De flaggar antagligen folk helt slumpmässigt så det lär inte spela någon roll vad folk bekräftar. Annars kan ju jag bekräfta att länsförsäkringar fungerar
Citera
2021-01-08, 16:53
Awaiting Email Confirmation
För mig har det alltid funkat att lägga till pengar med Allkortet från Handelsbanken.
Citera
2021-01-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du testat Länsförsäkringar via Google Pay? Jag satte nyss in med Google Pay men använde Lunar som jag tog upp vilket är att föredra än bökig utlandsöverföring från usla Swedbank.

Hur använder man Google pay för att lägga till?

Måste kolla detta
Citera
2021-01-08, 17:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hur använder man Google pay för att lägga till?

Måste kolla detta
När du är inne för att lägga till pengar så klickar du på ändra där ditt kort är valt och väljer Google Pay istället ...Har du lagt till dina kort hos Google Pay i förväg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in