2020-06-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad gör du om PU pekar ut till exempel SE eller CA?
Tror inte de kan vara så korkade. Men det finns alltid en plan B i sådant fall.
Citera
2020-06-09, 21:50
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Jag hittade uthyrningsannonsen för galleriet Allemans katt (egentligen var adressen en av sidogränderna) som fanns i december 1985.

Som jag har letat i det spåret. Utan resultat.

Milan Heidenreich var en person med goda kontakter med åtskilliga gallerister, inte minst östeuropéer . Skulle vara intressant om han också var hemtam i gamla stan.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det blir också fritt fram att publicera en massa hemliga handlingar som vi avhållit oss att publicera för att ge dem en chans att komma ur med heden i behåll.

Jag tror att alla förstår att tidigare PU har många lallarlik i garderoben. Havmesyr nu och många åker kana till helvetet. Så korkade är inte poliser. När de inte lyckades fabricera bevis använde de Hylin och DF att propagera via media. SORRY KILLAR. VI VANN. TA DET SOM MÄN.
Kan du kanske förtydliga vad det är i morgondagens PK som kommer att visa att du vann?
Gäller det även om SE pekas ut?
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jo det krävs något mer om det ska hålla i domstol. Om de har DNA som visar att person A har vid något tillfälle hållit i revolvern som vi provsköt så säger det bara att person A någon gång har rört vid vapnet. Det säger inte någon om person A gav den till person B eller om person A själv var på mordplatsen om inte vittnen kan intyga det eller tekniskt bevisning kan visa att A verkligen var där.

Så slutsatsen borde väl egentligen vara att man har någon mer än bara ett vapen när man nu så kaxigt gått ut med att man löst det hela. Jag kommer då sitta som gjuten framför datorn imorgon.
Citera
2020-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Jag är säker på att Skandiamannen inte är mördaren till Olof Palme, det är en person i Skandia mannens umgängeskrets ett antal på fem till sex personer som hatade och ansåg Palme som en säkerhetsrisk, vapnet kom från skandia mannens kompis vapenhandlaren, mördaren är idag död men både Skandia mannen och vapenhandlaren visste vem mördaren var.
Så är det punkt.

Det skulle kunna vara en förklaring. Och då har mordet att göra med en konspiration baserad i Skandiahuset tex? Det har ju spekulerats kring det tidigare. Snart får vi svaret.
Citera
2020-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla journalister i TV verkar vara inne på SE och ingen annan. Hur förklarar de att han kunde veta att Palme skulle komma just där och hur kunde han rent tekniskt skjuta Palme och sedan stanna kvar på mordplatsen?
Motivet verkar ingen heller reflektera över. Visst, han gillade inte Palme, men det gjorde inte halva Sverige heller.
Är det SE som kommer presenteras har KP en hel del att förklara.

Vad menar du med just där? Mordplatsen?

Mordplatsen blir ju kanske just mordplats för att GM och offer stöter på varandra just där.

Hade du haft samma fundering om Palme blivit skjuten vid Sari's skyltfönster?

Varifrån, bortsett ifrån SE själv, kommer info att han stannat kvar på mordplatsen efter skotten?

Vad är det för motiv du söker? Måste Palme ha mördats för att GM inte gillade honom?
Senast redigerad av Leonheart 2020-06-09 kl. 21:54.
Citera
2020-06-09, 21:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Att Sydafrikanska underrättelsetjänsten skulle låta ett mordvapen finnas med risk för ett avslöjande finns inte på kartan. Den Självdestruktiviteten hade inte Bothas gossar.

Nej, det talar emot den teorin. Fast vi vet ännu inte säkert det där med mordvapnet och att KP kommer att dingla med det i tv i morgon förmiddag.
Citera
2020-06-09, 21:53
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Milan Heidenreich var en person med goda kontakter med åtskilliga gallerister, inte minst östeuropéer . Skulle vara intressant om han också var hemtam i gamla stan.

Japp. Tyvärr hittade jag bara numret till uthyraren. Letat i gamla bloggar om ffa cafet som kom sen. OT: Lundell hade sin första publika spelning i lokalen.
Citera
2020-06-09, 21:53
Medlem
Det vi kan vara säkra på är att KP är bra på att lägga pussel
Citera
2020-06-09, 21:54
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Vad menar du med just där? Mordplatsen?

Mordplatsen blir ju kanske just mordplats för att GM och offer stöter på varandra just där.

Hade du haft samma fundering om Palme blivit skjuten vid Sari's skyltfönster?

Vad är det för motiv du söker? Måste Palme ha mördats för att GM inte gillade honom?

Hur som helst hade ju SE inte mycket tid på sig. Hade han kommit ut en minut senare hade han missat Palme.
Citera
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Japp. Tyvärr hittade jag bara numret till uthyraren. Letat i gamla bloggar om ffa cafet som kom sen. OT: Lundell hade sin första publika spelning i lokalen.

Vad var den exakta adressen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, men att avskriva GM som "för kort" beroende på skottvinklar uppmätta av tyska tekniker? Jag menar han kan ju ha gått på styltor ... det var ju också tyskarnas "fantombildsmaskin", och hur bra var den?

Schlezvig-Holstein Jensen kan ju ha gett vapnet till en annan gärningsman, fått tillbaka det efter mordet och gömt det. Han kan ju ha fixat vapnet och inte behövt skjuta själv...

Någon föreslog platåskor Beror väl lite på hur lång han var och det sa frun aldrig. Tycker han är intressant, om inte annat som nån slags medhjälpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in