2020-06-09, 21:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Leif Zeilich Jensen

Hittade dom mordvapnet på vinden i Spånga-huset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Med vilka bevis tror du att KP binder CA till Sveavägen vid tiden för mordet tror du? Om det nu är CA som presenteras.

Mordvapnet behöver du inte nämna för det binder inte nödvändigtvis personen fysiskt till brottsplatsen.

Klart att en GM inte behöver bindas till mordplatsen.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Ja möjligtvis om endast CA's DNA finns på revolvern. I annat fall kan en försvarsadvokat hävda att någon annan använt revolvern.

CA själv låg ju hemma och sov vid mordtillfället. Enligt honom själv.
Precis. Men han bodde inte alls långt från brottsplatsen som jag förstått det.
Citera
2020-06-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som vill gå under radarn bör väl utstråla just det du nämner, eller?

En agent bör väl vara alldeles tråkigt vardaglig, en person som ingen tar notis om just eftersom att han är så vanlig, grå och har ett obetydligt jobb som tjänsteman på ett försäkringsbolag?

Hur var det nu, FRA, eller var tjänstgjorde han inom det militära?
Förvisso.
Nu handlade mitt ursprungliga inlägg mer om det faktum att jag tolkar KPs besök hos regeringen som att de kommer presentera något ”känsligare” än SE. Kan mycket väl vara som ni föreslår, en riktig Politisk krutdurk med SE-ingrediens.

Under alla omständigheter håller jag alla mina tre tummar för en stabil beviskedja.
Citera
2020-06-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Jag håller med dig om CP.

Att ni fick bort pratet om polisiär uppklarande var en stor insats.

Ska jag tolka dig att du menar om vi blir besvikna i morgon, om vi får CP ver 2,
så får vi i alla fall loss fler handlingar o hemligheter så att vi lyckas 3:e gången gillt...
Det blir också fritt fram att publicera en massa hemliga handlingar som vi avhållit oss att publicera för att ge dem en chans att komma ur med heden i behåll.

Jag tror att alla förstår att tidigare PU har många lallarlik i garderoben. Havmesyr nu och många åker kana till helvetet. Så korkade är inte poliser. När de inte lyckades fabricera bevis använde de Hylin och DF att propagera via media. SORRY KILLAR. VI VANN. TA DET SOM MÄN.
Citera
2020-06-09, 21:08
Bannlyst
Kammakargatan var inte mera upplyst. Inte många människor där, ingen T-baneuppgång som vid Tunnelgatan.
Jag bodde i kvarteren 1986.

Jag hade skjutit vid Kammakargatan, sprungit österut och sedan haft förmånen att välja antigen Luntmakargatan norrut mot Tegnergatan/Rosengatan eller fortsätta Kammakargatan upp mot Döbelnsgatan/Johannes.

Eller varför inte bara västerut på Kammakargatan och vidare in mot Drottninggatan?

Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Garanterat fler ögonvittnen i den väl upplysta korsningen. Och garanterat i alla fall några i rörelse längst Kammargatan om han springer iväg den vägen. Tunnelgatan är ju mörk och folktom den tiden.

Jag skulle ta Tunnelgatan om jag var mördaren och kunde välja.
Citera
2020-06-09, 21:10
Medlem
kyrkstockens avatar
Är så lite tid kvar nu att det blir bara dumt att spekulera.

Ser dock Qvartofts samtal igen där säger Petersson att vi är nere på "ett par spår nu". Jag tolkar inte det som att man vet.
Försiktigt optimistisk kanske, men luttrad. Men ni får gärna överraska imorgon.
Citera
2020-06-09, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasMountain
Förvisso.
Nu handlade mitt ursprungliga inlägg mer om det faktum att jag tolkar KPs besök hos regeringen som att de kommer presentera något ”känsligare” än SE. Kan mycket väl vara som ni föreslår, en riktig Politisk krutdurk med SE-ingrediens.

Under alla omständigheter håller jag alla mina tre tummar för en stabil beviskedja.

Jag föreslår inte något facit, vill mest visa att ingenting kan uteslutas vad gäller SE, allra helst med argument som att SE var vanlig, ingenting antyder att han var agent, han kunde knappast bära 1,2 kilo på grund av reumatism etc.

Mig veterligen är de allra flesta operatörerna inom hemligtjänster anonyma, man vet inte vilka de är, det finns inga bevis eller tecken på att de arbetar i det fördolda, ligger i sakens natur.
Citera
2020-06-09, 21:15
Medlem
Om det var Skandiamannen som mördade OP , så har han i varje fall lurat upp mig på läktaren .
Berätta en konstig historia som inte stämmer mot något annat vittne, stämpla ut strax före mordet uppge lite olika utstämplingstider.
Försökte komma med på en rekonstruktion av mordet men blev nobbad av Hans Holmer.
( Den rekonstruktionen hade varit skojig att se)
Kontakta tv , springa i rapport och avsluta med att säga att polisen inte är så bra på lägga pussel.
Kritisera Gösta Söderstöm och Anna Hage

Iskall kille i så fall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/K3o8P7/okanda-utredningen-forhor-poliser-om-skandiamannen?fbclid=IwAR1TtKUEgItK5_Ph2KfsDJePJ_q UjSWFJhocnHgj Xs9ElJF9jp0u8b0QJjo

"I över 30 år avfärdades Skandiamannen i Palmeutredningen.

Nu är han högintressant – till och med pensionerade Palmespanare har förhörts om den döde grafikern.

– Jag har belagts med yppandeförbud, säger kriminalkommissarien Håkan Ström."
Citera
2020-06-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
SE utesluter varken Sydafrika, SÄPO, SB, MUST eller annan ljusskygg organisation, kan knappast uteslutas att SE var agent/operatör i någon av de nämnda, eller?

En annan sak, hur vet man att SE begick ett medvetet självmord?

Det vet man inte. Det fanns saker i hans lägenhet som tyder på att det var oavsiktligt självmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Kammakargatan var inte mera upplyst. Inte många människor där, ingen T-baneuppgång som vid Tunnelgatan.
Jag bodde i kvarteren 1986.

Jag hade skjutit vid Kammakargatan, sprungit österut och sedan haft förmånen att välja antigen Luntmakargatan norrut mot Tegnergatan/Rosengatan eller fortsätta Kammakargatan upp mot Döbelnsgatan/Johannes.

Eller varför inte bara västerut på Kammakargatan och vidare in mot Drottninggatan?
Har du koll på vårt OP befann sig och GM befann sig. Fanns inga val och ingen tid. GM var redan på Tunnelgatan och hurtiga kollegor på väg. Frågan är visste alla vad som var i görningen. Att skotten skulle komma eller om dt blev hets att lämna.
Citera
Medlem
HarryScheinens avatar
Personligen hoppas jag mest på att Petersson och Melander imorgon kommer att lägga fram en trovärdig, hållbar och öppen lösning på mordet, så att sönerna Palme kan få ett riktigt och värdigt bokslut på den här mardrömmen som de tvingats leva med i 34 år. Även om såret alltid kommer att finnas. Tur att de haft varandra i alla år. Synd att inte Lisbeth fick uppleva denna dag.

Någonstans hoppas jag att man kommer att presentera en lösning som pekar mot Sydafrika eller Sovjet, eller udda svensk gruppering där polis/säpo/militären ingår, och inte mot en ensam gärningsman/galning som exempelvis SE, CA, CP, AE eller LJZ, mord känns alltid "meningslösare" och mer trasiga om det ligger en ensam personlighetsstörd gärningsman bakom.

Jag hoppas även att sönerna Palme tar krafttag mot clowner som Hedberg, och drar dem in för domstol. Det är aldrig okej att inför öppen ridå stena en redan död man som Hedberg (och nu även Tuvhed) gjort, och pissa på dennes efterlevande och kletat skit på dem som Hedberg gjort med teatermord och aids. Han borde sättas i bur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in