2020-06-09, 21:44
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Instämmer om Hedberg, jag misstänker att det är sådant som händer om man lever ensam för länge, eller upplever stor meningslöshet i sitt liv.
Lite som Skandiamannen antar jag.

Just nu sitter jag och lyssnar på Thomas Pettersson och hans teori om SE.
Jag avskyr på något sätt hur han typ "säljer in" hela storyn
"Han ljuger där i teve" osv. utan att egentligen veta.
Så mycket sensationsjournalist.

Jag kan hålla med dig till viss del om TP. Även om jag tror att det står mellan SE och SA imorgon så känns det ju lite geggigt, men han lär väl stå för sin bok in i målsnöret, så att säga. Imorgon kanske hans bok är totalt ointressant och överkurs deluxe, vem vet. Men, jag tycker inte att han i boken gick över gränsen med SE och kladdade, en av de mer jordnära böckerna jag läst om Palmemordet och gärningsmän.
Citera
2020-06-09, 21:44
Medlem
Soterns avatar
Alla journalister i TV verkar vara inne på SE och ingen annan. Hur förklarar de att han kunde veta att Palme skulle komma just där och hur kunde han rent tekniskt skjuta Palme och sedan stanna kvar på mordplatsen?
Motivet verkar ingen heller reflektera över. Visst, han gillade inte Palme, men det gjorde inte halva Sverige heller.
Är det SE som kommer presenteras har KP en hel del att förklara.
Citera
2020-06-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Jag är säker på att Skandiamannen inte är mördaren till Olof Palme, det är en person i Skandia mannens umgängeskrets ett antal på fem till sex personer som hatade och ansåg Palme som en säkerhetsrisk, vapnet kom från skandia mannens kompis vapenhandlaren, mördaren är idag död men både Skandia mannen och vapenhandlaren visste vem mördaren var.
Så är det punkt.

Skandiamannen kan ha öppnat bakdörren för mördaren, och stängt den igen.
Men hur kom mördaren sen ut igen?
Men det kommer vi aldrig att få veta, eftersom SEs DNA kommer att vara på revolvern.
Den riktiga GM hade säkerligen handskar på sig.

MEn jag håller med om att det är en trolig teori, som sipprar igenom den troliga tekniska bevisningen imorgon som säger att Skandiamannen är GM.

Jag börjar få svårt att se annat.
Citera
2020-06-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Tror ni Krister Peterson sover gott nu dan före? Jag tror inte jag skulle fått en blund om jag vore i hans skor. Hade snarare somnat som en stock efter presskonferensen. Herregud, tänka att hålla i den presskonferensen. Där kan man snacka om "press".

Han vet att han har en del rejält intensiva veckor framför sig. Om han verkligen har bra på fötterna och kan lägga fram något som är mer eller mindre vattentätt så tror jag han mår rätt bra idag. Då går han ju till historieböckerna som den som presenterade slutpunkten för detta. Det blir sjukt spännande att se om så är fallet.
Citera
2020-06-09, 21:46
Medlem
hehehos avatar
lite mer om tricha och john adam (från "unfinished business"):
¨
https://ibb.co/VH7fh7p
Citera
2020-06-09, 21:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det går ett rykte om det. Enligt ex-frun hade dom varit på vinden med metalldetektorer men det funkade inte för den gav utslag för varenda spik. Mer vet vi nog inte annat än att PU ska ha meddelat henne att Jensen var för kort för att vara gm.

Jo, men att avskriva GM som "för kort" beroende på skottvinklar uppmätta av tyska tekniker? Jag menar han kan ju ha gått på styltor ... det var ju också tyskarnas "fantombildsmaskin", och hur bra var den?

Schlezvig-Holstein Jensen kan ju ha gett vapnet till en annan gärningsman, fått tillbaka det efter mordet och gömt det. Han kan ju ha fixat vapnet och inte behövt skjuta själv...
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Det är spännande att analysera Hans Ölvebro vs. Krister Petersson. Den förstnämnda beter sig som en fotbollsfarsa medan den sistnämnda är samlad och stabil.

Kan det vara så enkelt som att mordet är sjukt enkelt att lösa för den som har tillgång till polisens pusselbitar, men att man medvetet har satt en spinndoktor och en dåre bakom spakarna de senaste 34 åren? Först Holmér som medvetet styrde utredningen fel och därefter Ölvebro som förmodligen inledde sin nya tjänst med att skapa ett spelschema.
Citera
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
I morgpn får vi bekräftat att det var Christer Petterson.
Kom ihåg var ni läste det först..
Jo, det är nog så det kommer att bli. Väldigt många så kallade privatspanare som kommer att bli besvikna... Men, det är deras bekymmer.
Citera
2020-06-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla journalister i TV verkar vara inne på SE och ingen annan. Hur förklarar de att han kunde veta att Palme skulle komma just där och hur kunde han rent tekniskt skjuta Palme och sedan stanna kvar på mordplatsen?
Motivet verkar ingen heller reflektera över. Visst, han gillade inte Palme, men det gjorde inte halva Sverige heller.
Är det SE som kommer presenteras har KP en hel del att förklara.

Men varför haka upp sig på en liten detalj, som säkerligenn går att knäcka.
Säg konsperation på två, så är det i mål.
GM utanför grand /SEs poalre, ger kommando om att nu är det dags.

SE går ut, och ställer sig i dekorima hörnet (dekorimamannen) BOM.

det finns säkert något motbjudande motiv.
SE är född i INdien, iförsig svårt att tro att han hade starka band till Indien, men Boforsaffären med vapenhandel var väl till Indien? Det finns en ytterst liten minimal möjlighet att han varit agent åt Indien eller något.

vad vet jag... men det kommer ju att förklaras imorgon.
Senast redigerad av leading 2020-06-09 kl. 21:50.
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om det var Skandiamannen som mördade OP , så har han i varje fall lurat upp mig på läktaren .
Berätta en konstig historia som inte stämmer mot något annat vittne, stämpla ut strax före mordet uppge lite olika utstämplingstider.
Försökte komma med på en rekonstruktion av mordet men blev nobbad av Hans Holmer.
( Den rekonstruktionen hade varit skojig att se)
Kontakta tv , springa i rapport och avsluta med att säga att polisen inte är så bra på lägga pussel.
Kritisera Gösta Söderstöm och Anna Hage

Iskall kille i så fall.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/K3o8P7/okanda-utredningen-forhor-poliser-om-skandiamannen?fbclid=IwAR1TtKUEgItK5_Ph2KfsDJePJ_q UjSWFJhocnHgj Xs9ElJF9jp0u8b0QJjo

"I över 30 år avfärdades Skandiamannen i Palmeutredningen.

Nu är han högintressant – till och med pensionerade Palmespanare har förhörts om den döde grafikern.

– Jag har belagts med yppandeförbud, säger kriminalkommissarien Håkan Ström."

Det har flera gånger i pressen sagts att det inte skall vara skandiamannen.

Mot förmodan om det skulle varit honom så borde han drivits av narcissism och att dra till sig uppmärksamhet.

Klart att han vill hjälpa till med utredningen isf.

Påminner mig om Zodiac fallet.
Här ett klipp från en dokumentär om den huvudmisstänkte Arthur Leigh Allen.

Han skickade brev till Dave Tosci (huvudutredare i Zodiac fallet) från fängelset och ville hjälpa till att lösa Zodiac fallet när han satt inne för våldtäkt av barn.

https://www.youtube.com/watch?v=uY_tqjdnDVk&feature=youtu.be&t=405
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Kan någon förklara varför det riktas så mycket fokus på just skandiamannen som gm? Han känns ju som den minst troliga. CA som misstänkt känns ju som betydligt mycket troligare, precis allt stämmer in där. Men ändå pratas det nästan bara om skandiamannen, hur kommer det sig?

Började det inte med uppgifterna om att de hittat mordvapnet? Två av vapenhandlarens vapen har inte lämnats tillbaka sedan de lämnades in för provskjutning hösten 2017. Sen har det kommit fler uppgifter om att stugan i Idre Fjäll dit Skandiamannen åkte dagen efter mordet har undersökts och även villan där han bott. I min envetenhet tror jag att KP bluffar och lägger ut rökridåer. För samtidigt som han försökt gå till botten med Skandiamannen så har han åkt till Sydafrika osv. Kan det vara så att han inte lämnat tillbaka vapnen för att inte riskera att röja vem mordvapnet tillhör? Säg att 5 vapen togs in för provskjutning och att 4 sedan lämnades tillbaka, då hade någon kunnat köra uteslutningsmetoden och förstå att det femte vapnet är mordvapnet. Eller övertänker jag?
Citera
2020-06-09, 21:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Att Sydafrikanska underrättelsetjänsten skulle låta ett mordvapen finnas med risk för ett avslöjande finns inte på kartan. Den Självdestruktiviteten hade inte Bothas gossar.

Nej det slängdes i havet från Williamssons segelbåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in