2020-06-09, 21:08
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinljus313
Fan va jobbigt för alla rasister nu. Va ska ni skylla på?????

Eller nej juste ... han måste ha en psykisk störning haha. Era horunga*

Haha, det tror du? Det fanns säkert nåt tattarblod, du får ta och kolla med släktforskaren.
Citera
2020-06-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Nae, hade aldrig kunnat tro det var han. Tills jag såg att det var det, då kändes det helt plötsligt ganska solklart och jag kände mig rätt blind.

Är övertygad om att detta har vart hans egna hemlighet, ingen i hans omgivning har vetat. Ingen!

Så vitt du vet:

Har det funnits något som tyder på droganvändning?
Någon misstänk funktionsnedsättning eller misstänk diagnos? Snälla berätta allt du vet.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Varför ska det vara en förmildring?
Det är så normalt sett. Men jag läste detta igen och hade glömt detaljen om hur omfattande utredning som krävts vägen in (detta fall är ju två efter Palme-mordet).

Dock nämner domarbloggen också att 4 år anses som lång tid (dock alltid i förhållande till hur allvarligt brottet varit).

Citat:
Om en i förhållande till brottets art ovanligt lång tid förflutit sedan brottet begicks. I vissa fall kan det dömas ut ett lindrigare straff om det förflutit en lång tid sedan tidpunkten för gärningen. För det första bör det vara fråga om ordentligt lång tid, dvs. att det gått flera år (kanske minst 3-4 år) sedan brottet begicks. Vad som är ovanligt lång tid – vilket är en förutsättning för att tillämpa denna punkt – beror på vilket brott det handlar om. Om det är ett brott som är lätt att utreda finns det större anledning att döma ut ett lindrigare straff än om det är ett brott som tvärtom är komplicerat och tidsödande att utreda. I de fall det beror på den tilltalade själv att det gått lång tid mellan brott och rättegång blir det inte någon strafflindring, t.ex. om den tilltalade hållit sig undan delgivning och rättegång.
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/billighetshansyn-ett-konstigt-ord-for-nagot-ganska-sjalvklart/
Citera
Medlem
[quote=soet-goete|71894215]Jordgubbsflickan var alltså bara ett troll.
🤣[/QUOTE

ja och mytoman. Hon skrev i en annan tråd om en mördad kvinna i Stockholm- och utgav sig för att vara hennes partner o bästa väninna.
Såna sjuka individer som hittar på -och ibland råkar de ha rätt i sina gissningar precis som spåtanter brukar ha.
Kritiskt tänkande behövs av svenskarna- tro inte på allt som sägs.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Nae, hade aldrig kunnat tro det var han. Tills jag såg att det var det, då kändes det helt plötsligt ganska solklart och jag kände mig rätt blind.

Är övertygad om att detta har vart hans egna hemlighet, ingen i hans omgivning har vetat. Ingen!

Ok. Borde ingen ha känt igen mössan? Hade han ett knivintresse? Hur lång var han? Kraftig? Jag tänker att pojken faktiskt skulle ha dött även om DÖN inte använt kniv, så pass svårt misshandlad blev han, förutom alla knivstick. Så han måste ha blivit helt skogstokig på pojken.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Ja

om du hela tiden vetat vem gm är så varför har du inte tipsat snuten din dumma hora
Citera
2020-06-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
steam användare?

Förmodligen. Specialarbetet i högstadiet var ju om Counter-Strike.
Citera
2020-06-09, 21:10
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det är inte vad "jf" skrivit i denna tråden som är beviset på att hon är en kvinna. Det är vad hon har skrivit i andra trådar. Obs: vad HON har skrivit i andra trådar. Det är solklart en kvinna med barn.

Egentligen så tror jag det är en "gammgubbe" som har grunnat på detta i många år och vill ge brottet publicitet för att det ska lösas. Det är egentligen inte intressant vem JF är. Det som är intressant är att hon kan ge en psykologisk profil på MGM.
Citera
2020-06-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det är inte vad "jf" skrivit i denna tråden som är beviset på att hon är en kvinna. Det är vad hon har skrivit i andra trådar. Obs: vad HON har skrivit i andra trådar. Det är solklart en kvinna med barn.
Vi får väl se om hon hör av sig igen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Njaa, det kan ju vara så att jf medvetet slirat på vissa detaljer. Orsaken kan var den att jf inte vill bli identifierad.
Jag är kanske godtrogen men det är min övertygelse att JF faktiskt trodde att h*n visste vem GM var.
Citera
Medlem
Citat:

Inkluderar du även familjen i "ingen"? Jag vet ju inget alls om honom, men det är ju inte alldeles ovanligt att någon vet eller i a f starkt anar/befarar saker om en nära anhörig, men att sedan blod är tjockare än vatten och allt det där. Det har spekulerats i tråden om orsakerna till det faktum att båda föräldrarna dog relativt unga. Sorg och annat elände kan ju bryta ned människor i förtid (tänk Breiviks mor som dog ungefär ett år efter hans brott) men ingen utomstående kan ju veta hur det förhåller sig.
Men vad tror du, kan t ex hans föräldrar ha vetat eller åtminstone anat hur det förhöll sig?
Citera
Medlem
[quote=jordgubbsflickan|69105142]
Citat:
Ursprungligen postat av Clemenziato1
Jordgubben!
Efter ett par vändor ner i dina inlägg m.m tror jag mig veta vem DU (inte jag) anser är GM. Dubbelkoll bara - jag tror att den du avser:

- är gift nej

- ej är att betrakta som speciellt lång och atletisk jo

- var över 30 år 2004 ja

Stämmer så länge va

[/QUOTE

Gift nej

Lång atletisk ja

Över 30 2004 ja

Nej dessvärre inte

Jordgubbsflickan hade grovt fel om åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in