2020-06-09, 21:04
Medlem
Missingno.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Ingen Lunarstorm, ingen Skunk. Ingenting sådant har intresserat han.
steam användare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelgurkan
http://www.bilddump.se/bilder/20200609172337-178.174.148.33.jpeg
Tack, ja du har rätt, då faller naturligtvis mina teorier som varande helt fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ja, hänsyn kan tas till relativt ung ålder, lite drygt 21 år. Men inget hinder, Lidingömordet gav en 23-åring livstid. Lycksele en 21-åring livstid osv.

Att mordet begåtts för 16 år sen kan ge en viss förmildring, men den förmildringen har nog inte helt prövats för mord. Men visst 16 år är en lång tid.

Som sagt, tror att domen blir 10 år.
Varför ska det vara en förmildring?
Citera
2020-06-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Grämer du dig över att du missade miljonen?

Nae, hade aldrig kunnat tro det var han. Tills jag såg att det var det, då kändes det helt plötsligt ganska solklart och jag kände mig rätt blind.

Är övertygad om att detta har vart hans egna hemlighet, ingen i hans omgivning har vetat. Ingen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ja, hänsyn kan tas till relativt ung ålder, lite drygt 21 år. Men inget hinder, Lidingömordet gav en 23-åring livstid. Lycksele en 21-åring livstid osv.

Att mordet begåtts för 16 år sen kan ge en viss förmildring, men den förmildringen har nog inte helt prövats för mord. Men visst 16 år är en lång tid.

Som sagt, tror att domen blir 10 år.

Om det kan styrkas att han väntade på lille Moahammad som inte kunde försvara sig så givetvis livstid, 10 år låter väldigt lite för två mord. Det skulle vara en skandal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Njaa, det kan ju vara så att jf medvetet slirat på vissa detaljer. Orsaken kan var den att jf inte vill bli identifierad.

Det är inte vad "jf" skrivit i denna tråden som är beviset på att hon är en kvinna. Det är vad hon har skrivit i andra trådar. Obs: vad HON har skrivit i andra trådar. Det är solklart en kvinna med barn.
Citera
2020-06-09, 21:06
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Är det säkert att han var särskilt tillbakadragen innan morden? Att han varit det efteråt kan väl vara en anpassning till situationen. En gammal lärare säger att han var trevlig men inte utmärkte sig särskilt (Expressen). De flesta utmärker sig inte särskilt.

Även klasskompisar tyckte detsamma, så jag har lite svårt att tro att han var social på ett normalt sätt innan mordet, för då skulle hans omgivning med eventuella kompisar ha reagerat.
En klasskompis yttrade sig om att Daniel inte var en kille man umgicks med efter skolan.
Människor som är tillbakadragna, blir ofta mer tillbakadragna efter skolan, förutsatt att de med stora ansträngningar tar tag i sitt liv och anstränger sig aktivt för en förändring.
Hans liv verkar rätt typisk från den typ av person som han tycks vara.
Han har liksom bara försvunnit efter skolans slut.
Genom mer förhör kommer en tydligare bild av honom att ges, möjligtvis även om han känt sig ensam under sin uppväxt.
Citera
2020-06-09, 21:07
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
steam användare?
Tänkte samma sak. Eller fragbite kanske? Han ska enligt uppgift i Aftonbladet gjort ett skolarbete om Counter-Strike, så då känns Steam och Fragbite som rätt ställe att leta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
steam användare?

Det kan nog mycket väl finnas, har dock inte det intresset själv och inget steam konto. Så kan inte bidra med något där. Men vet att han lira extremt mycket dataspel.
Citera
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
.

Jag har två grabbar på 33 och 28 år och den äldsta var 17 år då för 16 år sedan och hade konto på Lunarstorm iaf. Inte den yngre.

Men finns det kvar fortfarande? Var inte det en fluga då som försvann?

Den fanns relativt länge, var fortfarande ganska stor vid tiden för morden, där fanns ju endel forum man kunde posta i bla. För psykiska problem, där hängde endel knäppgökar som skrev att de fantiserade om att mörda osv.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast hur ska man göra det egentligen, det är väl ofta bland de sista man tror om sina syskon (om det nu är normala). Ibland kan det väl även vara svårare att se om man är nära, just för man vill tro det bästa om sina syskon.

Ingen aning. Min bror är ingen dubbelmördare i sveriges mest uppmärksammade rättsfall.
Citera
2020-06-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Har du inte varit med om fallet alls, hon kom ju där påväg till jobbet och såg Mohammad attackerad och ville hjälpa, hon hade egentligen inget med planen att göra. Han kunde ju inte ha ett vittne.
Det var 16 år sen herrejesus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in