2020-06-09, 20:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Vet inte men tror inte att det debuterar först då men tror att diagnos först kan ställas i vuxen ålder.

Helt rätt av dig, bara jag som formulera mig klumpigt.
Citera
2020-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelgurkan
Det stod inte Teutonic knights på hans tröja, det stod "??tonic Light - Professionell ljusteknik", så det är förmodligen en tröja från nåt tidigt jobb han haft.
Snälla, posta bilden. Jag hittade inte den igen. Kanske läste jag fel!
Citera
2020-06-09, 20:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vilka soviala medier/forum var populära innan mordet? Tänker att gm måste ha haft några konton där. Han spelade tydligen CS, kanske ett konto på fragbite?

Lunarstorm var väl populärt då? Om personen är 37 år nu borde det väl kunna varit aktuellt för en 21-åring som han var då?
Citera
2020-06-09, 20:53
Medlem
Jag tror GM ville hitta ett enkelt offer och det blev en pojke.
Citera
2020-06-09, 20:54
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm....

Är det inte som så, att schizofreni brukar debutera vid ca. 20 årsåldern..?

Ja, men polisen har haft kontakt med psykiatrin och så vidare. Dvs ingen av de som sökt psykvård i anslutning till brottet stämmer in på MGM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
"Igår, 05:44
Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Postat av jordgubbsflickan
Svar: 24 541
Visningar: 3 363 434
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Nå jordgubben lever GM?

Ja"

Sjukt att detta postas så kort innan Polisen slår till. Kan de ha spårat varifrån inläggen skrevs, och slagit till mot den adressen?

Nej, polisen hade fått fram hans identitet via DNA-matchning. De slog till mot hans och hans brors bostäder samtidigt. På DN står det:
” Solen går upp klockan 03.53 i Linköping den 9 juni 2020. Lite senare tar polisen de båda bröderna i en samordnad insats på två olika adresser. De förs till polisstationen, där de topsas.”
Tidsuppgiften är visserligen lite vag om man nu ska koppla det till postandet av inlägget du refererar till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Jordgubbsflickan skrev sitt senaste inlägg 05.44 igår (d v s natten mellan 7-8 juni. Vid det laget borde väl GM ha gripits?

Eller kan media ha snappat upp nyheten så snabbt från det att gripande skedde?

Oavsett vad så är jag övertygad om att GM finns på Flashback, precis som alla andra svaga individer.

Att han hållt sig undan radarn även på internet är inte så konstigt egentligen. Han har antagligen aspberger, autism och hela spektrat och har inget behov av att umgås socialt varken irl eller över internet.
Hon kommer inte att logga in mer för att i ett patetiskt försök skapa ännu mer hype kring sig själv samtidigt som hon njuter av uppmärksamheten offline. Loggar hon in har hon inget försvar för sina lögner så lika bra att skapa ett nytt konto och börja om från början. DN har givetvis följt tråden men antagligen inte skrivit något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Snälla, posta bilden. Jag hittade inte den igen. Kanske läste jag fel!

http://www.bilddump.se/bilder/20200609172337-178.174.148.33.jpeg
Citera
2020-06-09, 20:55
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det jag funderar är varför ej heller brodern har blivit/velat bli topsad.
Då hade man förmodligen löst detta mord då syskon har liknande dna.
Var det här brottet något hela familjen visste om och skyddade mördaren.. Många frågor.
~Familjehemlighet~
Så går mina tankar också. Tycker det är märkligt om de inte vetat när han bodde i föräldrarhemmet och detta varit ett så uppmärksammat brott. Hela Lindköping borde befunnit sig i skräck när en dubbelmördare gick lös
Mamman dog blott 58 år gammal och pappan året efter endast 62 år gammal. Sorg och stress kan slita sönder en människa
Senast redigerad av kungenslillapiga 2020-06-09 kl. 21:03.
Citera
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Preskriptionstiden är avskaffad för dessa mord.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/avskaffande-av-preskription-for-vissa-allvarliga_GX01JuU10

DN var vid dådet 21 år och 7 månader. Han har därför heller ingen straffrabatt.

Dock döms han efter lagen/straffsatsen som gällde 2004, den ändrades även den 2009. Det innebär att om inte livstid döms ut så är maxstraffer 10 år.

Vid tiden för dådet var inte livstid den normala påföljden, utan endast vid särskilt brutala mord. Vet inte om detta når upp där, men mord på barn med nedsatt försvarsförmåga (kanske även gäller kvinnan) ska göra att livstid ska kunna utdömas.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/_GW01JuU17

Sen är nästa pilsner den om tillfällig sinnesförvirring som en psykos gett (så som jordgubbsflickan beskrivit det) ses som förmildrande omständighet.

Jag tror att det landar i 10 års fängelse, men hoppas på livstid.

Livstid är nog tämligen uteslutet pga hans relativt unga ålder vid tiden för brotten. Dessutom har det gått 16 år, vilket även kan ha betydelse för strafflängden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Jordgubbsflickan skrev sitt senaste inlägg 05.44 igår (d v s natten mellan 7-8 juni. Vid det laget borde väl GM ha gripits?

Eller kan media ha snappat upp nyheten så snabbt från det att gripande skedde?

Oavsett vad så är jag övertygad om att GM finns på Flashback, precis som alla andra svaga individer.

Att han hållt sig undan radarn även på internet är inte så konstigt egentligen. Han har antagligen aspberger, autism och hela spektrat och har inget behov av att umgås socialt varken irl eller över internet.

Helvete va trötta i huvudet ni är! Titta när `hon` skrev sitt sista inlägg och när han greps. Är man över 8 år så ska man kunna lista ut det.
Citera
2020-06-09, 20:56
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Lunarstorm var väl populärt då? Om personen är 37 år nu borde det väl kunna varit aktuellt för en 21-åring som han var då?
Absolut, är själv 82:a och i princip alla hade Lunarstorm i vår ålder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in