2020-06-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektrolyt
Både Expressen och Aftonbladet har gått ut med bilder av GM.

Jag tycker inte att de visar samma person.

Expressen:

https://f.cdn-expressen.se/images/f0/d7/f0d7acb75680481aaef5fa7452d692d4/16x6/1280@40.jpg

Aftonbladet:

(Se https://www.aftonbladet.se/ - det verkar inte funka att länka direkt till deras bilder.)
Aftonbladets bild är från ettan i gymnasiet (Folkungaskolan). Expressens är från trean tror jag, då hade han väl bytt skola till Anders Ljungstedts?
Citera
2020-06-09, 20:40
Medlem
Missingno.s avatar
Någon som är bekant med honom och vet om han har något internet användarnamn "nick" som han använde sig av?

Hade varit intressant att snoka om han var aktiv inom något forum eller community.

Och inte "jordgubbsflickan" (inte för att jag påstår att det är han) utan något officiellt namn.
Citera
2020-06-09, 20:41
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Killen tjänade 100.000 om året enligt medier. Inte så lätt då....

Oj, ok. Stämmer bilden så ser han ju nästan lite lätt efterbliven ut. Känner iof folk som nolltaxerat i många år, men har miljoner i tillgångar både svart och vitt. Men gissar att det inte är fallet här. Han kunde ju gått till sjös iaf?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Han har vad jag vet inte lämnat stan överhuvudtaget. Inga resor, ingenting. Hans sociala umgänge sträcker sig till några ”vänner” online. Annars är det nog inte många som ens lägger märke till han. Jag träffa han för ett par år sedan, det var sista gången jag hörde något.

Han lär ju definitivt ha följt denna flashbacktråden, om inte även skrivit i den så definitivt läst.
Ruskigt sjukt ...tror du personligen detta är hans egna hemlis ? hans familj superchockad ?
Citera
Medlem
codemeds avatar
Hur vet man att han var osocial, enstöring etc? För att han inte haft ett Facebookkonto? Känner många enstöringar då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Jordgubbsflickan var ute och cyklade. Inte en chans att GM var populär bland tjejerna.
Vet inte vad som är sorgligare, jorgubbsflickan som medvetet trollade för att få uppmärksamhet eller de som trodde på hennes bullshit. Lutar åt det senare. Hon påstod felaktigt att GM var äldre än polisens initiala uppgifter medan han i själva verket bara var 21 år. Uppenbart troll.
Senast redigerad av kingofping 2020-06-09 kl. 20:44.
Citera
2020-06-09, 20:42
Medlem
hejabjorns avatar
Hur är det möjligt att ingen lyckats vaska fram bild på DÖN från efter 2004? Har han varit inlåst i lägenheten sen dess?
Citera
2020-06-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Som jag skrev innan man gör en noggrann bakrundsundersökning. Man plockar in alla journaler från vården, kontrollerar med socialtjänsten, vänner bekanta arbetskamrater med flera. Man gör även djuplodande intervjuer detta tar 2 månader. Man kommer vända varje sten. Var han psykiskt sjuk då och är det även nu då blir det en sammanvägning av alla uppgifter som ligger till grund för utlåtandet.

Familjen lär ju bekräfta hur hälsotillståndet var även om det finns journaluppgifter för tiden så vägs dessa in och man dissekerar varje kommatecken i texten.

Var han störd så blir det RPV med särskild utskrivningsprövning då kan han sitta hela livet ut. Läkare kan inte släppa ut personen ens för ledsagad permission.

Har han en diagnos låt oss säga schizofreni 2004 så har han blivit sämre utan medicinering. Då har han papper på sin sjukdom och kanske papper på att han haft en psykos. Men i min bok verkar han inte lida av något sådant som att tala med utomjordingar och höra röster. Vi får se.
Citera
2020-06-09, 20:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Är det framkommit något om motivet? Jag har alltid fått för mig att det var en konflikt mellan GM och grabbens familj (eller deras firma) som spårade ur. Kvinnan kom helt enkelt i vägen när GM skulle hämnas något.

Inget med substans än.

Snubben verkar ju att ha helt levt under radarn även..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Hur är det möjligt att ingen lyckats vaska fram bild på DÖN från efter 2004? Har han varit inlåst i lägenheten sen dess?

Jag undrar samma sak. Men med tanke på att han enligt mina källor har varit deprimerad, sjukskriven/arbetslös så kan han mycket väl främst hållit sig hemma
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1391
Nej de va en som hette mohamad. Nu vet alla att om de fortsätter våldta så mördas deras barn

Linköpingsmördaren har gjort mer för etniskt svenska kvinnor å att skydda dem än snuten nånsin gjort som suttit å kollat på när 10000 etniskt svenska kvinnor våldtas varje år av typer som heter mohamad

De va säkert en hämnd av Linköpingsmördaren för att mohamads farsa hade våldtagit nån etniskt svensk eller nån liknande, att Linköpingsmördaren syster våldtagits av muslim.

En sann Svensk hjälte i min bok - de är min åsikt
Är benägen att hålla med dig, även om jag misstänker att GM är bög.

Hämnd handlar det om, det är jag övertygad om.
Citera
2020-06-09, 20:44
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Är det framkommit något om motivet? Jag har alltid fått för mig att det var en konflikt mellan GM och grabbens familj (eller deras firma) som spårade ur. Kvinnan kom helt enkelt i vägen när GM skulle hämnas något.
Ja det var ju tidigt en teori om mordet. Farsan hade ju nån databutik som hade fått dåligt rykte. Mördaren kanske hade en konflikt med gubben och skulle hämnas genom att skada grabben...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in