2020-06-09, 20:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Han kommer ändå att hittas ifall han byter namn, om han inte flyttar till thailand eller liknande o får skyddat. Där blir det nog svårare.

Tycker bara det är så fruktansvärt jävla skönt att han äntligen är fast.

Men så där sägs det alltid. Mördaren av Lisa Holm skulle ju bli slaktad i fängelset. Blev inte det. Han skyllde dock ju på att han blev mobbad.

Sedan lär han ju inte kunna flytta utomlands till säg Thailand. För det behövs visum och det lär han ju inte få som dömd mördare. Men om vi antar han får 8 år i finkan, sedan byter namn. Fallet lär ju även då vara så uppmärksammat så att det kommer skvallras om att att den där dubbelmördaren bor i vårt grannskap!
Citera
2020-06-09, 20:32
Medlem
Både Expressen och Aftonbladet har gått ut med bilder av GM.

Jag tycker inte att de visar samma person.

Expressen:

https://f.cdn-expressen.se/images/f0/d7/f0d7acb75680481aaef5fa7452d692d4/16x6/1280@40.jpg

Aftonbladet:

(Se https://www.aftonbladet.se/ - det verkar inte funka att länka direkt till deras bilder.)
Citera
2020-06-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Mamman av cancer tror jag (cancerfonden nämdes i dödsannonsen).

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
I pappans dödsannons, som är länkad något hundratal sidor bakåt i tråden, hänvisas till cancerfonden.
Det behöver inte betyda att deras dödsorsak är cancer. Har släktingar som avlidit naturligt och haft cancerfonden med ändå. Skapat en viss förundran hos övriga släkt, men så har det varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Tycker du det är tråkigt att Daniel Nyqvist har åkt fast?

Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Vet du om han har ngt som helst socialt umgänge? Ngn/några polare nu? Och tillbaka genom åren?
Har han varit kvar hela tiden i stan, eller stack han iväg efter morden under jorden en stund?

Han har vad jag vet inte lämnat stan överhuvudtaget. Inga resor, ingenting. Hans sociala umgänge sträcker sig till några ”vänner” online. Annars är det nog inte många som ens lägger märke till han. Jag träffa han för ett par år sedan, det var sista gången jag hörde något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Det var dubvwlbild i båfot inlägg på GM. Jag såg att hans tröja hade trycket "teutonic knight". Tyska orden. GM var nog som Breivik, eller killen i Trollhättan, ute för att döda en utlänning. Kvinnan försökte nog rädda pojken, hon måste väl dö, hon var ju vittne till mordet. Så blev det två mord?
Stavningen blev fel. Det var två bilder i något inlägg här. GM hade en tröja med tryck "teutonic knights." Jag tror på rasistdåd. Familjen hade tydligen blivit hotad.
Citera
2020-06-09, 20:34
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Han kommer ändå att hittas ifall han byter namn, om han inte flyttar till thailand eller liknande o får skyddat. Där blir det nog svårare.

Tycker bara det är så fruktansvärt jävla skönt att han äntligen är fast.

Mycket skönt att detta kanske kan klaras upp. Funderar på en sak bara, om man gått och vetat om att man är jagad för en sån handling i 16 år, varför inte försöka flytta utomlands INNAN man åker fast? Speciellt när de första nyheterna om släktskaps-dna dök upp för ngt år sedan, både Golden State-killer i USA och våldtäktsmannen som nästan dödade ett barn utanför GBG. Han borde sparat pengar och flyttat till Filippinerna eller nått liknande land, men kanske inte skarpaste killen?
Citera
2020-06-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Vet du om han har ngt som helst socialt umgänge? Ngn/några polare nu? Och tillbaka genom åren?
Har han varit kvar hela tiden i stan, eller stack han iväg efter morden under jorden en stund?
En ny Anders Eklund. Lätt förståndshandikappad som begick morden bara för att?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektrolyt
Både Expressen och Aftonbladet har gått ut med bilder av GM.

Jag tycker inte att de visar samma person.

Expressen:

https://f.cdn-expressen.se/images/f0/d7/f0d7acb75680481aaef5fa7452d692d4/16x6/1280@40.jpg

Aftonbladet:

(Se https://www.aftonbladet.se/ - det verkar inte funka att länka direkt till deras bilder.)
Tror det är samma person men både perspektiv och färggivningarna gör att de ser väldigt olika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Han har vad jag vet inte lämnat stan överhuvudtaget. Inga resor, ingenting. Hans sociala umgänge sträcker sig till några ”vänner” online. Annars är det nog inte många som ens lägger märke till han. Jag träffa han för ett par år sedan, det var sista gången jag hörde något.

Är han super osocial eller är det medvetet? Dvs "för att bli onsynlig" ?
Citera
Medlem
genelecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardyman
Intressant tanke! När är hennes sista ilägg?

Runt 05 idag
Citera
2020-06-09, 20:36
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Mycket skönt att detta kanske kan klaras upp. Funderar på en sak bara, om man gått och vetat om att man är jagad för en sån handling i 16 år, varför inte försöka flytta utomlands INNAN man åker fast? Speciellt när de första nyheterna om släktskaps-dna dök upp för ngt år sedan, både Golden State-killer i USA och våldtäktsmannen som nästan dödade ett barn utanför GBG. Han borde sparat pengar och flyttat till Filippinerna eller nått liknande land, men kanske inte skarpaste killen?

Killen tjänade 100.000 om året enligt medier. Inte så lätt då....
Citera
2020-06-09, 20:36
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Spelar det för roll, daniel är inte dömd än

Pressetiskt gör det nog det.
Man bedömer väl från fall till fall.
Daniels mord har ju haft ett stort
intresse under många år, därför har man väl bedömt då det inte finns tveksamheter längre att namnge honom.
Man har ju också bevis i form av DNA.
Så erkännande plus DNA, är nog för att media ska öppet identifiera mördaren.
I Wilmafallet har som sagt killen inte erkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in