2020-06-09, 20:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Någon som vet varför 8åringens anhöriga valde att begrava sin son i LIBANON?
Samtidigt döpa deras dotter till Anna Lena? Trodde han vart begravd i Libanon för att man känner hat mot Sverige eftersom deras barn mördats.

Antagligen så har de en familjegrav där nere där de själva kommer begravas en dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Så ingen har alltså hittills lyckats luska fram en nytagen bild på GM?
https://youtu.be/YO-dREc2GL0

Vet inte hur pass ny bilden är dock..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu när det lugnat ner sig lite här i tråden kanske man kan passa på att fråga igen om någon vet vilka skolor GM har gått på? Någon nämnde en "datalinje" men på vilken skola?

Anders Ljungstedts gymnasium, gick med de som är födda 84.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Varför har denna man en så låg inkomst och varför lever en svensk 37åring på socialbidrag?

Något är inte rätt.

Varför bor han själv?

Varför är han singel ?

Varför har han ingen utbildning?

Varför är han arbetslös?

Finns mycket som är konstigt.
Enligt Expressen och Aftonbladet hade han tagit studenten samma år som morden begicks. Det vill säga han var 21 år när han tog studenten. Indikerar att han haft problem med skolan och då får man ofta problem med arbetslivet också.
Citera
2020-06-09, 20:10
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Positiva är väl att han är relativt ung fortfarande och kommer få sitta där tills han är en skrynklig gammal gubbe utan framtid. Hade han åkt dit 2004 så hade han nästan varit ute nu.

Han kommer inte sitta alls är mitt tips. Han kommer dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Detta innebär att om han anses frisk idag kan vandra ut med ett leende på läpparna. Är han psykiskt sjuk idag och har varit det obrutet så kan han bli kvar hur länge som helst om det blir vård med särskild utskrivningsprövning då kan inte läkare varken friskskriva eller bevilja permission.

Kommer nog framgå att han hade en allvarlig psykisk störning vid tillfället för dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Fast kan också innebära svartarbete, kanske reparera datorer i detta fallet
Och levt på arvet som föräldrarna lämnat efter sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vilka soviala medier/forum var populära innan mordet? Tänker att gm måste ha haft några konton där. Han spelade tydligen CS, kanske ett konto på fragbite?

Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Men om denna Jordgubbsbrud verkligen visste vem det var, så har väl personen gjort sig skyldig till ett brott!!!

Nej. Inte brottsligt att inte anmäla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
https://youtu.be/YO-dREc2GL0

Vet inte hur pass ny bilden är dock..
Nä, den där är från 2004
Citera
2020-06-09, 20:11
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Hittade denna post från 2018!! Intressant att denne person var inne på denna sortens spårning redan 2018!!!

Jo, vi var rätt så många som diskuterade detta då 2018. Här är kopia på ett inlägg jag skrev:

Forum: Aktuella brott och kriminalfall 2018-08-28, 02:01
Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Postat av Zylfiden
Svar: 24 333
Visningar: 3 335 201
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, man kan i alla fall få många bitar i pusslet på plats med detta motiv!

Till och med ”Leif” kan få en tämligen rimlig förklaring.

Sen gäller det ”bara” att få tag i rätt GM...😞

”Leif” borde väl ändå vara utredd vid det här laget eller? Om det funnits en person vid namn Leif som överensstämt med signalementet, så hade polisen redan haffat honom och fallet varit uppklarat. Jag tror inte dom missat en sån viktig detalj. A-L sa något annat än Leif.
Jag tror helt klart på släktforskningsspåret. Hade jag varit utredare nu, hade jag skickat iväg dna:t till samtliga sajter som finns att tillgå f n. Det kommer att bli en träff på släktingar och man kan ringa in GM. Jag hade även anlitat experter inom släktforskning via dna, både ifrån Sverige och andra länder. Idag är det många fler som släktforskar också än vad det var förr, eftersom det är enkelt via nätet och med dna spår. Så helt klart den bästa vägen att gå när man har ett dna ifrån en GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Om han nu åkt hemifrån... Han kan ha hyrt en lägenhet i andra hand men fortfarande varit skriven hemma. Sovit hos en vän. Varit ute irrat hela natten i någon psykotiskt tillstånd. Eftersom han verkar samarbetsvillig så lär vi nog få en tydlig bild om hela händelseförloppet relativt snart.

Precis, det är frågor som blir intressanta att få svar på. Han kan tex ha varit på festen på Barnhemsgatan som polisen verkar ha intresserat sig för även på senare år. Det lär vi få veta så småningom.

Min poäng var att tidpunkten för morden är gåtfull nog för att behöva förklaras på andra sätt än genom scenariot jag skrev. Jag tror ingen människa går upp, sätter sig på en buss och nyvaken hugger ihjäl två främmande personer en småregnig höstmorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ah! Tackar så mycket för infon!

Han började gymnasiet på Folkunga men hoppade av där.
Citera
Medlem
Nästa steg. Daniel Nyqvist är en låginkomsttagare. Vilka litterära agenter och spökförfattare tror ni kommer att erbjuda sina tjänster till honom så han äntligen kan kapitalisera på sitt brott? En bok och kanske t o m en film. Synd att han begått sina brott i Sverige. I USA skulle han kunna pensionera sig rik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in