2020-06-09, 19:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Fortfarande intressant om han hade och körde moped 2004. Och gjorde det i oktober också. Finner det osannolikt att han kunnat åka buss till Sturefors utan att någon lagt märke till honom.
Citera
2020-06-09, 19:21
Medlem
styrlunds avatar
Är den gripna samma person som vägrade att bli toppsad?
Citera
2020-06-09, 19:22
Medlem
Det går fort fram här nu, och jag kanske inte hinner med. Men som en tidigare användare påpekade så pluggade Daniel data, och offrets pappa ägde en databutik. Kan det vara motivet? Daniel sökte kanske jobb i butiken men nekades. Eller något liknande. Kanske finns det ingen koppling alls, men jag önskar att det fanns någon som helst förklaring till varför även om inget rättfärdigar dåden.
Citera
2020-06-09, 19:23
Medlem
codemeds avatar
Jordgubbsflickan var ute och cyklade. Inte en chans att GM var populär bland tjejerna.
Citera
2020-06-09, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den topsningen kunde bara användas för att fastställa direkta träffar eller ej. Idag hade man även kunnat använda den för släktforskningskartläggning av personer som är släkt på långt håll.

Men att kalla in tusentals pojkar för förhör och inte tvinga dom till topsning gör arbetet fullständigt värdelöst. Dom som kommer till förhör och topsning är inte gärningsmännen. Det var frivilligt. För att få topsa någon så måste det finnas starka misstankar. Då menar jag att den generella topsningen är meningslös. Ta fast dom som vägrar och gör en topsning på dom !!
Citera
2020-06-09, 19:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mohammeds föräldrar fick en dotter några år senare, de döpte henne till Anna-Lena.
https://www.expressen.se/nyheter/lillflickan-dops-efter-mordade-anna-lena/

Fyfan det var faktiskt fint!

Hoppas mördaren berättar varför han gjorde det.

Bild på GM och fantombilden: http://www.bilddump.se/bilder/20200609172742-185.113.96.28.jpeg

Han ser ju verkligen svensk ut. Var han rasist? Han är ju inte ful direkt. Mobbad? Kan ingen berätta mer om honom? Han ser verkligen inte ut som en galen barn och kvinnomördare...
Citera
2020-06-09, 19:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Något historiskt har uppdagats. Jordgubbsflickan är gärningsmannen.

Haha, nej, hon har praktiskt taget inte haft ett enda rätt i tråden. Fattar inte hur ni kan haka upp er på henne
Citera
2020-06-09, 19:25
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Det går fort fram här nu, och jag kanske inte hinner med. Men som en tidigare användare påpekade så pluggade Daniel data, och offrets pappa ägde en databutik. Kan det vara motivet? Daniel sökte kanske jobb i butiken men nekades. Eller något liknande. Kanske finns det ingen koppling alls, men jag önskar att det fanns någon som helst förklaring till varför även om inget rättfärdigar dåden.

Ja det är ju ett motiv åtminstone, antingen det eller att han ville döda och tog random person
Citera
2020-06-09, 19:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Bild på GM och fantombilden: http://www.bilddump.se/bilder/20200609172742-185.113.96.28.jpeg

Han ser ju verkligen svensk ut. Var han rasist? Han är ju inte ful direkt. Mobbad? Kan ingen berätta mer om honom? Han ser verkligen inte ut som en galen barn och kvinnomördare...
Jävligt gula tänder för åldern, och han var nog sjukt osmidig att ha att göra med, inte minst för tjejer/kvinnor. Jag skulle inte bli förvånad om man hittar riktigt weird bilder i hans dator(-er)...
Citera
Medlem
Dickenss avatar
Den sk Jordgubbsflickan "bekräftade" dessutom i ett inlägg att GM skulle ha varit över 30 år vid tiden för mordet vilket är helt fel med ganska god marginal. Jordgubbsflickan är inget annat än ett troll.
Senast redigerad av Dickens 2020-06-09 kl. 19:28.
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Ja det var fint. Jag bodde i Linköping när morden skedde och det här har man burit med sig i bakhuvudet under alla år. Jag har alltid trott att man skulle hitta vem som gjort det pga DNA-spåren. Jag är glad att det blev så till slut.
Citera
Medlem
I nästan 16 år gäckade den misstänkte dubbelmördaren polisen.
Han hade lämnat sitt dna men utredarna lyckades inte hitta vem det kom ifrån.
I morse klockan 06.35 greps han – Daniel Nyqvist, 37, som nu erkänner dåden i Linköping.

Enligt tillgängliga register är Daniel Nyqvist ogift och saknar barn. Han tycks heller inte vara aktiv i sociala medier

https://www.aftonbladet.se/a/MRO70o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in